Kráska a zviera si to rozdajú pod hľadinou! | Smrtiaci príliv (recenzia)

Branislav Petrus
Branislav Petrus
Keby mi povieš aby som dobil svet a na výber mi dáš nôž a slovo, vyberiem si slovo. Pretože ak sa ho naučíš správne používať, pochopíš, že práve slovo je tá najsilnejšia zbraň.

Nebojte sa, nie je to žiadny úvod do filmu pre dospelých. Je to príbeh, v ktorom sa dočkáme… z tohto sa už asi nevysekám a pustíme sa rovno do toho. Nikdy by som nečakal, že sa budem pozerať na film, ktorého dej sa odohráva na jednej pláži. Ale ako mi ukázal čas, táto pláž odkrýva viac ako sa len zdá. Myslel som si, že film nebude schopný zaujať a zaspím pri prvom odlive, ale nestalo sa tak. Dobojoval som úspešne ako naša hlavná hrdinka a preto Vás všetkých pozývam na divoké mexické vlny. Chyťte do ruky svoju surfovaciu dosku a ideme na to! Dámy a páni, Smrtiaci príliv už dorazil a nenechal na seba dlho čakať.

More sem, more tam a more všade. Asi takto nejak som si to predstavoval ja. Dočkal som sa? Veru nie, okrem mora ma čakalo aj krásne prostredie plné prekvapení. Tie krásy nášho sveta musíte proste milovať. Nie, nemyslel som tým krásy, ktoré nám ukáže herečka Blake Lively. Aj keď spomalené zábery naozaj stáli za to. Zaujímalo by ma koľko faciek padlo v kine, keď Vám vaša drahá polovička uvidela vyplazený jazýček. Nemám pravdu páni? Takže, máme tu krásnu mexickú pláž a ešte krajšie prostredie. Nechýba ani plný mobilný signál, ktorý sa mi miestami zdal lepší ako v centre Bratislavy. Samozrejme, nikto nie sme dokonalý a vždy sa nájde nejaká ta chybička.

Nancy (Blake Lively) in Columbia Pictures' THE SHALLOWS.
Ešte netuší, čo ju čaká…

Nastal čas sa konečne pustiť na samotné vlny mora…

Tie nás bohužiaľ odnesú príliš daleko od pláže a „záporák“ prichádza na scénu. Nevinná zvedavosť sa v sekunde zmení na boj o vlastný život. Samozrejme, že sa na okolí nachádza útes, ktorý Nancy „prichýli“ na pár tých hodín. A dokonca bude mať aj milú spoločnosť. Malý tvor s nádherným menom a už len kvôli tomu menu by som si film určite pozrel. No a potom tu je ešte jeden veľký tvor. Na spoločné chvíle v Mexiku síce nie je stavaný, ale filmu dodáva tu správnu dávku napätia. Niektoré momenty vo filme naozaj vyvolávajú kvalitnú horrorovú atmosféru. Vo vzduchu je cítiť chlad a vy čakáte kedy sa už konečne ukáže. A on sa ukáže vždy, keď sa Nancy o niečo pokúsi. Film, pri ktorom som zistil, že žraloky nikdy nespia. Deň alebo noc, na tom nezáleží. Takto si predstavujem toho pravého „stalkera“, stále v pohotovosti a pripravený.

shallows
Tak blízko a predsa tak ďaleko…

Pripravený som bol aj ja, ale na to čo prišlo určite nie. Kde sa zval, tu sa zval, objavil sa neznámy starec. Hrali ste niekedy GTA 5? A pamätáte si postavu Trevora? Tak ste na tom správnom mieste. Zrazu sa prebudíte na neznámej pláži uprostred ničoho a v ruke držíte prázdnu fľašku od alkoholu. Postavíte sa, otrasiete zo seba opicu a zrazu zistíte, že sa niečo deje. Ako prosím? Zablúdený komparzista, ktorý sa nezmestil za kameru? Nie, mýlil som sa! Namiesto fľašky mu mohli dať do ruky tabulu s textom „jedlo pre žraloky zadarmo“ a bolo by to určite lepšie ako to, čo nám film v tom momente ponúkol. Našťastie celú situáciu zachráni pohotová reakcia krásnej Nancy, ktorá aj v ťažkých momentoch dodá filmu sarkazmus a štipku humoru. Naozaj úctyhodný herecký výkon, ktorý sa nevidí len tak. Bez nej si film už neviem predstaviť a hlavnú úlohu zvládla na jednotku. Ukáže nám strach, bolesť, emócie a sem tam z rukáva vytiahne eso v podobe kvalitného vtipu.

Ešte stále ste tu? Nenechali ste sa „zožrať“?

To som veľmi rád. Blížime sa totižto do samotného finále. V tom si užijeme súboj, v ktorom hrá každá sekunda svoju rolu. Strih, kamera, všetko ladí dokonale. Akcia za akciou, pri ktorej som si musel miestami podupkávať nohou. V duchu som si tak kričal: ,,Už skoč do tej vody a plávaj!“ Asi ma počula, ale trvalo jej to pomerne dlho. Myslel som, že mi odídu nervy a ja vybuchnem na celé kino. A vtedy mi to došlo. Začal som to neskutočne žrať, dokonca viac ako žralok. Vcítil som sa do filmu a pochopil som to. Už som nič nepotreboval vidieť. Dostal som to, prečo som do kina prišiel. Chcel som drámu, dostal som ju. Dúfal som aj v horror a tiež som ho dostal. Na radu prišla aj akcia, takže som nemal prečo smútiť. A prečo aj, kedže to bola miestami vtipná komédia, ktorá ma pozitívne naladila. Na začiatku to vyzeralo, že sa dostávame z kaluže do blata. No my ste sa dostali z kaluže do krásneho mora, ktoré nakoniec splnilo moje očakávania.

Shallows-Header_1050_591_81_s_c1
Parťáci až do samotného konca…

Tak načo čakáte? Dajte tomu šancu a určite si prídete na svoje. Film v sebe skrýva svoje čaro a miestami ho má až moc. Ak prežijete prvých 15 minút, prežijete už naozaj všetko. Filmu dávam 8/10. Bod dole za neschopného žraloka a priveľkú zhodu náhôd. Druhý bod dole len tak do partie, aby sa ten prvý necítil osamotený. Takže dúfam, že máte všetci hlavu stále na krku a dnešnú „hodinu“ surfovania ste si užili. Ešte pred odchodom si spočítajte nohy, ruky a môžete opustiť pláž. Som rád, že ste sa so mnou dnes vybrali do Mexika, ale letenky naspať neplatím. Už čoskoro sa vidíme pri ďalšom filmovom zážitku… a nezabúdajte, že život je príliš krátky na to aby ste sa nechali zožrať!