Významný operátor je proti kontroverznému kroku staníc
Diváci sa reklamám predsa len nevyhnú. S nástupom modernejších technológií sa začal meniť aj svet televízneho pozerania. Dnes už je dostupné a úplne bežné nahrávanie programov či pristupovanie ku predchádzajúcemu vysielaniu prostredníctvom TV archívov. Kontroverzný návrh slovenských komerčných televízií by nám však mal znemožniť pretáčanie reklám aj pri spätnom sledovaní už odvysielaných programov. Proti sú, samozrejme, prakticky všetci diváci, no po novom sa ku nim pridáva aj významný operátor, informuje DSL. Podarí sa mu zatrhnúť tento návrh?
Isto poznáte mnohých ľudí, ktorí ani nesledujú televíziu „naživo“, ale programy si radšej nahrajú alebo pozrú neskôr prostredníctvom TV archívu. Má to zopár výhod. Okrem toho, že si tak môžu program vychutnať kedykoľvek sa im zachce, môžu aj preskakovať a pretáčať jeho pasáže, ako im príde vhodné. A to vrátane reklám.
Zákaz pretáčania reklám pobúril divákov
Niektorým televíznym staniciam sa nepáči, že diváci takýmto spôsobom úplne obídu reklamné prestávky, keďže ich v archíve jednoducho preskočia. Ako ešte dávnejšie informoval portál Živé, televízie Markíza a JOJ to chcú divákom jednoducho zakázať. S platnosťou od 1. februára 2024 tak už diváci nebudú vedieť pretáčať reklamy ani v TV archívoch.
Významný operátor je proti
Kontroverzná zmena vyvolala vlnu kritiky smerom od ľudí, ktorí si za stanice platia. Príde im nemysliteľné, že okrem toho, že si platia za službu, sú ešte navyše nútení sledovať reklamy. To však komerčné televízie nezastaví. O niečo dôležitejšia je ale novinka, že proti zmene sa vyjadril už aj významný operátor Swan, ktorý prevádzkuje spoločnosť 4ka:
„Sme presvedčení, že zákaz pretáčania znepríjemní divácky zážitok natoľko, že prispeje k ešte väčšiemu odlivu divákov od klasických televízií k streamovacím platformám a opatrenie slovenských televízií sa tak minie účinku,“ uvádza operátor 4ka podľa DSL.
Vo svojom príspevku na Facebooku operátor prezentuje kampaň s názvom „Sloboda pretáčania!“, v ktorej sa vyjadruje v prospech divákov a zachovania možnosti preskakovať reklamy v archívoch tak, ako je tomu teraz. „Málokto chce platiť peniaze za to, aby sa musel pozerať na reklamy. Sami nakupujeme reklamný priestor v slovenských televíziách a chceme, aby naše reklamy videlo čo najviac divákov, no zákaz pretáčania v archíve nie je cesta, ako to docieliť,“ znie stanovisko operátora.
Situácia má rôzne východiská
Patová situácia má rôzne východiská, koniec koncov však budú mať finálne slovo samotné televízie. Oni totiž rozhodnú, či bude v archívoch možné pretáčať reklamy vo svojich programoch. Karta sa však môže otočiť, keď sa proti televíznym staniciam spoja viacerí operátori. Je celkom možné, že práve oni by vedeli JOJ-ku a Markízu presvedčiť na obnovenie možnosti pretáčania, a to napríklad pohrozením vylúčenia z ponuky služieb. Takýto plán by však priniesol ovocie iba vtedy, ak by operátori spoločne zaujali rovnaké stanovisko.
Musíme však súhlasiť s tým, že zo strany diváka ide o nepríjemnú zmenu. Takisto si myslíme, že ak sa plán JOJ-ky a Markízy zrealizuje, povedie to len k ďalšiemu odlivu platiacich zákazníkov od tradičných televízií smerom k online streamovacím službám. Dnes ich je na výber už mnoho a ponuka je bohatá, aj preto je bizarné, že TV stanice sa nesnažia udržať si divákov, ale podobnými krokmi ako tento ich skôr odháňajú. A aký máte názor na celú situáciu vy? Napíšte nám do komentárov.
jasne, a ako konretne to spravia? Ked nebudu chciet zakazat pretacanie ako take, tak to technicky nieje mozne uskutocnit. Cize ked je napr. kvalifikacia F1 a je cervena zastava, tak budem musiet „pol hodinu“ pozerat ako stoja a nebudem to moct v archive preskocit ? Tak len nech to skusia zaviest.. kolko ludi este v ten den odhlasi archiv a zuzitkuje svoje peniaze inak.