Priniesli nám Mila Kunis a Kate McKinnon najlepšiu akčnú komédiu tohto leta? | Špión, ktorý ma dostal RECENZIA

Mila Kunis a Kate McKinnon – Dve mená, ktoré si len veľmi ťažko spojíte s iným žánrom, ako s komédiou. Opäť sme sa tak koncom augusta dočkali akčnej komédie, ktorá prichádza od rovnakého štúdia, ktoré nám minulý rok prinieslo hit Zabijakov osobný strážca. Tentokrát však Ryana Reynoldsa a Samuela L. Jacksona nahradila ženská dvojica Mila Kunis a Kate McKinnon, ktoré sa jednoducho nedá nemilovať. Otázkou však je, či ich výborná herecká chémia priniesla kvalitnú špionážnu komédiu. Prídeme sa do kina patrične zabaviť, alebo ide o ďalší letný prepadák? Poďme to spolu zistiť!

Špión, ktorý ma dostal RECENZIA
Túto hereckú dvojicu sa jednoducho nedá nemilovať, Zdroj: hollywoodreporter.com

Špión, ktorý ma dostal RECENZIA

Audrey (Mila Kunis) práve dostala kopačky a nevie sa vyrovnať s tým, že sa s ňou jej ex, Drew (Justin Theroux), práve rozišiel prostredníctvom sms. Jej morálnou podporou je jej najlepšia kamarátka Morgan (Kate McKinnon), ktorá je tak trochu… šialená. Všetko sa však zmení v tom momente, kedy Audrey zistí, že jej bývalý je špión. Dve najlepšie kamarátky tak musia dokončiť misiu, na ktorej závisí život mnoho ľudí. Ich nudný život sa tak zo sekundy na sekundu zmenil na neúmyselné zabíjanie teroristov, robenie bordelu po celej Európe a kradnutie áut – Horšie však je, že ani jedna z nich nedokáže jazdiť s manuálom.

Bolo jasne vidieť, že režisérka Susanna Fogel, ktorá zároveň pracovala aj na scenári, postavila celý film na dvoch menách. Každopádne, podarilo sa jej to. Medzi Milou Kunis a Kate McKinnon totižto funguje neuveriteľná chémia, na ktorej je založený celý úspech filmu. Príbeh sa prevažne točí okolo postavy Audrey (Kunis), no talentovaná Kate McKinnon si všetku pozornosť kradne na seba. Jej postava síce figuruje ako vedľajšia, no práve ona dodáva filmu ten potrebný drive. V spojení s charizmatickou Milou Kunis tak vytvárajú šialené duo, ktoré je ako stvorené na poriadnu letnú komédiu. Ako herečky sú síce úplne rozdielne, no režisérka ich naladila na podobnú vlnovú dĺžku a to im naozaj sekne.

Špión, ktorý ma dostal RECENZIA
Na tieto dve sú krátki aj trénovaní zabijaci, Zdroj: time.com

Okrem humoru nám film ponúkol aj kvalitnú akciu

Mila a Kate sa teda postarali o humor, ktorý funguje naozaj dobre. Druhým aspektom akčnej komédie je však prvá časť tohto slovného spojenia – Akcia. Pokiaľ si chce niekto robiť srandu z akčných sérií ako James Bond alebo Jason Bourne, musí to mať predsa grády. Našťastie, režisérka a scenárista Susanna Fogel dala dokopy hneď niekoľko slušných akčných scén. Jej jediným doterajším filmom je romantická komédia Life Partners, takže to z tejto stránky zvládla bravúrne. Audrey a Morgan sa totižto neustále plietli do prestreliek alebo naháňačiek po celej Európe. Za niektoré akčné choreografie (hlavne na začiatku filmu) by sa dokonca nehanbil ani samotný James Bond.

Prvá polovica filmu je naozaj bravúrna, kvalitné akčné scény striedajú vtipné gagy a všetko je na dobrej ceste ku najlepšej akčnej zábave tohto leta. V druhej polovici však kvalita začala priamo úmerne upadať a pomaly sa z toho stávalo hlúpe špiónske klišé. Na rad prídu nejaké tie menej vtipné sekvencie a film sa začne viac zameriavať na vzťah medzi Audrey a krásnym anglickým špiónom MI6, Sebastianom (Sam Heughan). Nuž, jeho krása ju asi oslnila natoľko, že za pár hodín zabudla na svojho milovaného Drewa (Justin Theroux). Počas filmu sa dokonca rozuzľovala zápletka typu „Nikdy never nikomu„, pri ktorej ste koniec koncov aj tak ostali zmätení.

Špión, ktorý ma dostal RECENZIA
Audrey (Mila Kunis) a Sebastian (Sam Heughan), Zdroj: bostonherald.com

Možno by ste to ani nečakali, no film má hodnotenie R. A to teda naozaj oprávnene. Sexuálne vtipy striedajú násilné scény, ktoré vás občas naozaj prekvapia. Táto snímka to síce nijakým spôsobom nevyžadovala, no určite to film nepokazilo. Pokiaľ sa na to pozrieme z celkového hľadiska, ide o vydarenú letnú zábavku. Pokiaľ chcete prísť do kina vypnúť, nerozmýšľať nad zložitým špiónskym príbehom a jednoducho sa zabaviť, film Špión, ktorý ma dostal, je niečim pre vás. Dvojicu Kunis-McKinnon si zamilujete a vôbec vám nebude vadiť, že sa film občas vyberie tým horším smerom. Snímka sa teda určite nemusí hanbiť za hodnotenie 6,5/10!