Super Bowl. Udalosť, na ktorú čaká nejeden z nás. Síce sa táto výnimočná akcia netýka našej krajiny, no predsa ju zasiahne vo veľkom štýle. Prečo? Dôvodom sú samozrejme nové a čerstvé trailery, ktoré si pre tento deň pripravia všetky popredné filmové štúdia. A presne o tom bude dnešný článok. NFL je v plnom prúde a podľa dostupných informácií si štúdia vyčlenili na reklamy nemalí balík peňazí. Spoločnosti ako Universal Pictures a Paramount Pictures si už niektoré z nich pripravili a cena 30 sekundového spotu sa bude pohybovať okolo 5 miliónov dolárov.
Spoty na Super Bowl
Aj keď sa k nám ešte nedostalo, ktoré filmy budú štúdiá propagovať, k dispozícii je hneď niekoľko kandidátov.
Ak si zhrnieme všetky plány, máme z čoho vyberať. Štúdio Universal vo svojom jadre „skrýva“ filmy ako Pacific Rim: Povstanie (23. marec), Blokoti (6. apríl), Pravda alebo odvaha (27. apríl), Jurský svet: Padlé kráľovstvo (22. jún), Očista 4 (4. júl), Skyscraper (13. júl) a Mamma Mia: Here We Go Again! (20. júl), Halloween (19. október), The Grinch (9. november) a Mortal Engines (14. december).
Na zozname sa nachádza aj štúdio Paramount, v ktorého repertoári sa taktiež nachádza kvalitná dávka filmov. Sherlock Gnomes (23. marec), Tiché miesto (6. apríl), Bod akcie (11. máj), Mission: Impossible 6 (27. júl), Overlord (26. október) a Bumblebee (21. december).
Minuloročný Super Bowl patril hlavne vyššie menovaným štúdiám, ktoré sa vo vysokej miere bachli po vrecku. No oplatilo sa? Paramount nám ukázal spoty k filmom Pobrežná hliadka, Transformers: Posledný rytier a Ghost in the Shell. Iróniou je fakt, že konkurencia Universal stavilo všetko na jeden film, Rýchlo a zbesilo 8. Treba napísať, že prvé tri filmy boli sklamaním a propagácia im vysoké zárobky nepriniesla. Zatiaľ čo Rýchlo a Zbesilo zarobilo do dnešného dňa neuveriteľných 1,23 miliardy dolárov a stal sa druhým najlepšie zarabajúcim filmom roku 2017. Prvé miesto mu vyfúklo štúdio Disney a ich Kráska a Zviera, ktorému sa podarilo získať 1,26 miliardy.
Čo všetko nám ešte táto udalosť odhalí?
Warner Bros. sa ako zvyčajne od tohto eventu odčlenilo a do svojej propagácie nedalo ani jeden cent. To isté si prvotne povedalo aj štúdio Disney, no po odkúpení „celého sveta“ sa ich plány zmenili. Zatiaľ bol potvrdený len spot k filmu Solo: A Star Wars Story. To však určite nebude všetko a Disney si pre nás vytiahne určite oveľa viac. Ako je tomu už zvykom, svoje filmy neprezradilo ani štúdio 20th Century Fox a Lionsgate.
Očakáva sa, že filmový priemysel bude aj tento rok jedným z najvýznamnejších kupujúcich, čo sa týka reklám. Minulý rok sa vyskytli na štvrtej priečke, kedy ich predbehli automobilky, telekomunikácie a výrobcovia piva. Tieto 4 rozličné kategórie predstavovali až 44% z celkového marketingu od platených inzerentov. Ako tomu bude tento rok? A aké všetky ukážky si pre nás pripravili filmové štúdia? Na tento moment si ešte budeme musieť počkať, kedy sa v Amerike odohrá tento dôležitý zápas plný filmových reklám.
Infinity War, Deadpool a Dark Phoenix určite budú mať! No a mám taký pocit že aj Ant-man by mohol