Priplávala k nám konečne poriadna rodinná komédia z Česka, ktorá svojim humorom zabaví všetkých divákov? | Špunti na vode (recenzia)

Nie je žiadnym tajomstvom, ba naopak je nám veľmi dobré známe, že najlepšie a naše najobľúbenejšie komédie pochádzajú z Československa. Ak je reč o filmoch ako napríklad Pelíšky, Jak utopit dr. Mráčka či Což takhle dát si špenát, ide o nesmrteľné klasiky, ktoré nás zaujali svojim úprimným a originálnym humorom, ktorý sa nám naveky zapísal do spomienok. Predsa len, nikto nenatáčal lepšie komédie, ako Česi a Slováci 20. storočia. Dokážu sa klasikám však vyrovnať novodobé pokusy natočiť skvelú rodinnú komédiu? Alebo azda už filmári vyčerpali všetku originalitu a jediné čo im teraz ostáva, je kopírovať staré príbehy? Na tieto otázky vám odpovie Špunti na vode recenzia.

Špunti na vode recenzia
Zdroj: magicbox.sk

Špunti na vode recenzia

Príbeh rozpráva dobrodružstvá, s ktorými sa bratia Igor a David stretnú pri prípravách na zlatú svadbu ich rodičov. Do deju sa zapojí aj ich bratranec Ondra, povahou dobrodruh. Trojici chlapov napadne, že vyraziť za rodičmi by bolo najlepšie na kanoe v troch, presne tak, ako za starých časov. Od ich mladých rokov sa však všeličo zmenilo. Napríklad to, že obaja bratia sú ženatí a majú deti, pričom Ondra prišiel so svojou priateľkou. Nakoniec je všetko naopak a ženy sa rozhodli vyraziť na dámsku jazdu, pričom mužom nechali na starosť deti. Otcovia sa však nevzdávajú a nakoniec sa aj tak rozhodnú na vodu vyraziť aj so všetkými deťmi – od štvorročnej Kačenky až po štrnásťročnú Elišku.

Špunti na vode recenzia
Zdroj: magicbox.sk

Príbeh samotný veľmi pripomína zápletku legendárnej komédie S tebou mě baví svět. Ak sa však lepšie pozrieme na nových Špuntov na vode, podobnosti sú nám ešte zjavnejšie. Tvorcovia filmu dokonca zopár scén okopírovali čisto mechanicky. Podrobne sa filmári taktiež inšpirovali filmom Rafťáci, z ktorého si vypožičali zopár skečov. Od týchto dvoch filmov sa Špunti na vode však líšia prevažne náladou a celkovou atmosférou prostredia.

Príbeh si aj napriek silnej inšpirácii od klasiky zachoval dôstojnosť a vlastnú dušu. Je plný vtipných momentov a realistických situácií, s ktorými sa mnohí z nás stotožnia. Humor samotný sa mi vcelku páčil a z reakcií kinosály bolo zjavné, že na filme sa schuti úprimne zasmejú takmer všetci. Humor nie je natoľko vulgárny, aby bol pre deti nevhodný a zasa nie je ani tak primitívny, aby si ho neužili aj dospelí. S touto stránkou snímky som teda nadmieru spokojný. Skvele nám ukazuje, že niekedy dokáže človek aj v na prvý pohľad beznádejných situáciach nájsť pozitívnu stránku.

Špunti na vode recenzia
Zdroj: jomagazin.cz

Herecké obsadenie

V hlavných úlohách si zahrali skvelí Hynek Čermák, Pavel Liška, Anna Polívková, Tatiana Vilhelmová, Jiří Langmajer a ďalší. Každá postava má zjavne komplikovanú osobnosť, ktorá na prvý dojem pôsobí realisticky. S postupom príbehu a opakovaním „punchlines“ postáv však začne byť celkom neprehliadnuteľné, že ide len o prázdne schránky, ktorých existencia znamená iba príliš veľa možností na vytvorenie vtipnej situácie. Čo sa týka hereckých výkonov samotných, s tými môžeme byť spokojný. Na výsledku sa dá poznať, že hercov natáčanie naozaj bavilo. Aj keď by sa v tejto časti dalo nájsť zopár chýb, tie jednoducho musíme odpustiť vďaka úžasnej detskej stránke hereckého obsadenia.

Špunti na vode recenzia
Zdroj: csfd.cz

Podľa slov Čermáka celé natáčanie veľmi uľahčili predstavitelia detských rôl. Dokonca ich pochválil v tom znamení, že dospelí mali častokrát čo robiť, aby na nadšenie detských hercov stačili.

Čo sa týka filmárského umenia samotného bol film zvládnutý na jedničku. Scenár od Marcela Bystroňa pomohol na plátno dostať Pavel Berkovič, ktorý mal na starosti skvelú kameru. O atmosférickú a originálnu hudbu sa postaral skvelý Ondřej Brousek.

Špunti na vode recenzia
Všetko nakoniec dopadlo dobre; Zdroj: csfd-cz

Rodinná komédia Špunti na vode rozhodne nesklamala. Film od režiséra Jiří Chlumského dokázal, že Česká kinematografia má čo ponúknuť aj v dnešnej dobe. Snímka však veľmi trpí a stráca body pri porovnávaní s legendárnym S tebou mě baví svět, ktorým sa novinka inšpirovala viac, než bolo treba. Humor samotný bol skvelý a originálny. Na rôznych vtipoch či skečoch sa nasmejú nielen deti, ale aj dospelí diváci. Ide teda o nadpriemernú rodinnú komédiu, ktorú si so zámerom odreagovania a odpočinku celkom určite užijete. Vďaka faktu, že v tomto žánri poslednou dobou chýbajú kvalitné filmy dostáva snímka Špunti na vode hodnotenie 7/10.