Čo sa stane, ak prostí dedinčania zo dňa na deň zbohatnú? | Šťastie je krásna vec RECENZIA

Betka Múcsková
Betka Múcsková
Volám sa Betka, mám 23 rokov a som študentkou žurnalistiky a sociálnej antropológie v Brne. Denne pozerám filmy a seriály. Okrem nich ma baví umenie v rôznych podobách: rada kreslím, maľujem, čítam, vyrábam, píšem,... Verím, že kreativita a tvorenie dokáže človeku dávať viac, než čokoľvek iné.

Šťastie je krásna vec RECENZIA

Šťastie je krásna vec RECENZIA – Čo by si spravil, ak by si vyhral v lotérii? Ak ste túto otázku nepočuli už stokrát za život, tak veru ani raz. Táto situácia je tak nepravdepodobná, že sa pri premýšľaní nad odpoveďou vydáme naozaj do tej najhlbšej ríše snov. Máme predsa takú malú šancu vyhrať v nejakej lotérii. Alebo snáď nie? Manželia z filmu Šťastie je krásna vec o tom vedia svoje. A ich príbeh si už oddnes môžete pozrieť v kinách.

komédia Šťastie je krásna vec

Šťastie je krásna vec je nová česká komédia, ktorá ide už dnes (20.8.) do kín. Zameriava sa na prostých dedinských ľudí zo susedného Česka, ktorí každý deň riešia problémy s nedostatkom peňazí a s dlhmi, vychutnávajú si studené pivo v krčme, ktorá je zároveň potravinami, ktoré sú zároveň herňou, ktorá je zároveň bistrom. Pripravte si domáce rezne v chlebe a nazujte ponožky a sandále, pretože vás čaká divoká jazda českou dedinou.

Kúsok z deja

Manželský pár Čenda a Jana každý deň bojujú s nedostatkom peňazí. Narobili si dlhy, ktoré ich budú sprevádzať až za hrob. To, že ani jeden nemá zamestnanie, ich situácii vôbec nepomáha. Každý mesiac im na dvere klopú exekútori. Keď už nevedia kam ísť, obrátia sa na jediné miesto, kam sa beznádejný človek obracia. Na kostol a na farára v ňom. Farár im odmietne poskytnúť peniaze, no daruje im jeden tiket do lotérie. A čo by človek nečakal, bol výherný.

Šťastie je krásna vec

Chudobný pár tak razom získa 176 miliónov korún a ani nevedia, čo s toľkým majlandom robiť. Rozhadzujú bankovky na všetky strany, splácajú dlhy jedna radosť a o exekútoroch sa im už ani nesníva. Odrazu sa s nimi kamarátia aj tí, čo ich pred tým nenávideli. Objavia sa aj staré známosti opačného pohlavia, ktoré poriadne zamiešajú karty. Nechýbajú však ani zlodeji, ktorí sa na majetok manželov ulakomia.

Čo čakať od filmu?

Ako nám už napovedal trailer, Šťastie je krásna vec je klasická rodinná komédia plná československého humoru, československých piesní (ktoré milujeme a budú vám hrať v hlave až do noci), situácií, ktoré sú až pritiahnuté za vlasy (avšak v dobrom) a všetkého, čo nám je blízke a známe. Taktiež je to príbeh o silnej a nehynúcej láske, ktorá aj (takmer doslova) hory prenáša.

Šťastie je krásna vec

Nie je to film, nad ktorým budete ešte týždeň premýšľať. Je to klasická oddychová jednohubka, ktorá zrelaxuje a rozosmeje celú rodinu, či partiu kamarátov. Stretávame sa so skvelými hereckými výkonmi. Obsadenie filmu sa naozaj vydarilo a herci dokážu často aj z menej vtipnej situácie vytvoriť niečo, na čom sa budete smiať až do ďalšej scény.

Treba však poznamenať, že film sa v niektorých bodoch až príliš podobal starej českej klasike Dedičstvo alebo K**vahošigutntag. Dedinčana, ktorý rýchlo príde k peniazom a chce si užívať luxus, no absolútne nezapadá, sme videli už v tejto snímke. Taktiež sa stretávame s veľkými stereotypmi napríklad dedinčanov či rómov. Film má v sebe trochu kontroverzie a nie každému sa takýto humor môže pozdávať. Treba však myslieť na to, že ide iba o film, ktorý nás má pobaviť a nie uraziť.

Štěstí je krásná věc
Zdroj: idnes.cz

Šťastie je krásna vec RECENZIA – zhrnutie

Film Šťastie je krásna vec splnil všetky body dobrej modernej komédie. Satiricky zobrazuje život na dedine a každodenné strasti a radosti prostých ľudí. Prináša smiech, oddych a vlastne všetko, čo v týchto krušných chaotických časoch človek potrebuje, aby sa jeho myseľ zresetovala. Určite vám ho odporúčam, ak máte stresujúce obdobie alebo ak vám už momentálna pandémia lezie krkom. Aspoň na dve hodinky môžete absolútne vypnúť a nechať sa unášať československým humorom. 7/10.