Podarí sa štvorici kamarátok objaviť v Tatrách skutočnú lásku? | Šťastný nový rok RECENZIA

Šťastný nový rok RECENZIAVianoce. Sviatky. No a ako veľká bodka za tým všetkým, čo sa nám posledných 12 mesiacov udialo, Nový rok. Sme zvyknutí, že toto obdobie je venované tým najmilším a radostným chvíľam s našimi rodinami a priateľmi. K tomu, samozrejme, patria aj romantické komédie. Tie sa pre Slovákov a Čechov stali akousi tradíciou. Poďme sa preto pozrieť na film Šťastný nový rok, novinku Jakuba Kronera: oplatí sa vám kvôli nej navštíviť kino?

Šťastný nový rok RECENZIA

Príbeh začína deň pred Vianocami s postavou Táni Pauhofovej. Tá na vianočný troch zahliadne svojho priateľa, ktorý ju podvádza s inou ženou. Keď to povie jednej zo svojich najlepších kamarátok, tá sa rozhodne, že ju so sebou, svojou rodinou a ich ďalšími kamarátkami vezme na čarovný zájazd do Tatier.

film Šťastný nový rok
Zdroj: youtube.com

V samotných Vysokých Tatrách sa odohráva väčšina filmu – zíde sa tam nielen partia kamarátok, ale aj ich chlapi či blízki i cudzí. Každý z nich má svoj vlastný príbeh. Behom niekoľkých dní dovolenky bude niekto z nich čeliť predovšetkým trapasom, iní zas životným výzvam alebo zmenám, niekto bývalým a iní naopak budúcim láskam. Na všetky bez rozdielu ale čaká rada romantických situácií a jedno veľké prekvapenie.

Komické situácie a jedno veľké prekvapenie je síce rozprávkový popis príbehu, ktorý chce byť rozprávkou, no je mierne zavádzajúci. Potenciál na zasmiatie vo filme je, no zväčša stavia na klišé a ide o recyklované vtipy, ktoré sa len opakujú. Potom je tu ono prekvapenie, ktoré tak popisované môže byť, no, žiaľ, nejde o prekvapenie pre divákov, ale pre niektoré charakterov.

Tým prekvapením je to, že novým majiteľom hotela, v ktorom sa všetky postavy stretli, nie je tichý chlapík v obleku, ktorý vyzerá ako boháč, ale fešný a vyšportovaný mladík v svetri, ktorého stvárnil Ján Koleník. Žiaľ, scenár to neutajil a my ako diváci sme to vedeli od samotného začiatku. Je to škoda, lebo očakávanému finále príbehu by to mohlo dodať chýbajúcu šťavu.

V kocke

V úplnej skratke je Šťastný nový rok jednoduchou a nenáročnou komédiou, ktorá sa nespolieha na svoj scenár, ale na malé momenty medzi postavami. O samotný scenár sa postarala Adriana Kronerová, ktorá nezašla priďaleko. Aj keď využila takmer všetky klišé romantickej komédie, nedohnala ich do takého extrému, aby sa z filmu stal nezmysel. Prinajhoršom teda ide o neškodných 90 minút zábavy a potenciálnych sĺz, o čom by mohli porozprávať diváčky, ktoré sedeli vedľa mňa.

Film, ktorý je postavený na hercoch, musel mať perfektné herecké obsadenie. Takmer všetci pôsobili prekvapivo prirodzene aj vďaka neprehnaným dialógom, no Koleník to svojím hraním neodolateľného chlapíka jemne prehnal. Vo svojej artikulácii a spôsobe rozprávania sa snažil byť až tak perfektný, že vo výsledku pôsobí ako robot. Jeho romantická zápletka s Pauhofovou je však vydarená.

Pokračovať na ďalšiu stranu