Podarí sa štvorici kamarátok objaviť v Tatrách skutočnú lásku? | Šťastný nový rok RECENZIA

Romantika

Keď je už reč o romantických zápletkách, stojí za zmienku, že Šťastný nový rok je ich plný. Prakticky sa vo filme nedeje nič iné ako riešenie dvojice, ktorá sa miluje, potom sa rozháda, no nakoniec sa znova dá dokopy.

Tomuto romantickému klišé na filmovom plátne sa aspoň trochu vyhli postavy hereckých legiend, Emílie Vášaryovej a Jiřího Bartošku. Tí stvárnili milencov, ktorí sa naposledy videli ešte keď boli mladí, teda asi pred 50 rokmi. Na túto zápletku film odkazoval od svojho samotného začiatku, no, žiaľ, scenár sa jej veľmi nevenoval a skončila celkom vlažne. Jednoducho sa nezmestila medzi vzťahy všetkých ostatných postáv.

Zaujímavú dynamiku mali aj Antónia Lišková a jej bývalý manžel, ktorého zahral skvelý Marek Majeský, ako aj sympatická Gabriela Marcinková a otec jej dieťaťa, ktorého stvárnil Jakub Prachař.

Stavím sa, že favoritmi väčšiny divákov sa stáva duo, resp. trio Zuzana Norisová, Tomáš Maštalír a ich malá dcérka. Mena malej herečky, ktorá stvárnila ich dcérku, som sa, žiaľ, nedopátral, no v scénach sa vyrovnala svojim skúseným kolegom, za čo si zaslúži veľkú pochvalu. Obzvlášť prekvapivo pobavil aj Maštalír.

Štastný nový rok
Koleník a Pauhofová; Zdroj: Continental film

Technické spracovanie a nedostatky

Film má veľmi plochú a obyčajnú atmosféru, ktorá vychádza hlavne z ničím zaujímavej práce kameramana Mária Ondriša. Zábery sú však pre jednoduchú komédiu postavenú hlavne na hercoch dostačujúce, nechcem mu teda krivdiť. Nepomohla ani dekorácia a dizajn pľacov, do ktorých na prvý pohľad nebola vložená žiadna príprava. Lokácie natáčania pôsobia, ako keby boli úplne náhodné a neupravené pre účely nakrúcania.

Aj cez skutočnosť, že scenár je neoriginálny, no aj tak nepodstatný, vyskakuje ako výkričník často nelogické správanie a rozhodovanie postáv. Očividne tvorba príbehu prebiehala podľa klasickej šablóny romantickej komédie. Tvorcovia si predstavili krásne finále, v ktorom sa všetci budú mať radi, a už len museli prísť na spôsob, ako nás k nemu dostať za niečo cez hodinu.

Onomu finále koniec koncov z tohto dôvodu chýbajú emócie, keďže divák ľahko prekukne, že postavy konajú iracionálne len preto, aby vznikla aspoň trochu emocionálne napínavá situácia.

ZHRNUTIE – Šťastný nový rok RECENZIA

Cez všetky chyby sa dá ľahko preniesť, nakoľko filmom Šťastný nový rok prúdi čistá energia jednoduchej zábavy. Sviatkové klišé, nejaký ten humor a minimum emócií bohate stačí vďaka skvelému hereckému obsadeniu, ktoré tvorcovia až na prípad Vášáryovej a Bartošku využili naplno. Títo dvaja a ich dejová linka si zaslúžili viac priestoru. Okrem toho však ide o ideálnu oddychovku pre toto obdobie. Z týchto dôvodov dostáva Šťastný nový rok hodnotenie 6,5/10.

Zdroj: continental-film.sk, csfd.cz