Historické čerpanie dát a rekordné pokrytie 4G sieťou: takto vyzerá rok 2020 v podaní Telekomu

Nenechajte si ujsť

Andrej Cvik
Andrej Cvik
Mám 23 rokov a moje 4 najobľúbenejšie veci na svete sú káva a moje dve mačky. A tá štvrtá je tajná.

Tlačová správa – Deväť mesiacov roka 2020 v spoločnosti Telekom: pomoc pre Slovensko v pandémii, platforma ENTER pre digitálne vzdelávanie, míľnik v pokrytí optikou i nástup nových paušálov s navýšenými dátami.

  • Telekom pomáha krajine cez nekonečné dáta zdarma a bezplatné linky
  • Nový míľnik v pokrývaní optiky: 741 tisíc domácností
  • Platforma ENTER: Telekom štartuje podporu digitálnych zručností detí
  • Dve nové rodiny paušálov s väčším množstvom dát a Predplatenka

Telekom v roku 2020: Zastihla spoločnosť koronakríza?

„Rok 2020 otvoril na Slovensku mnohé výzvy pre obyvateľov i firmy. Naša pretrvávajúca ambícia poskytovať výbornú zákaznícku skúsenosť sa mieša s aktuálnymi vlnami pandémie. Popritom vnímame, že na Slovensku nechýba vysoká miera solidárnosti a aj my ju prenášame na zákazníkov.

Na jar sme ponúkali mnohé benefity pre prácu i vzdelávanie, napríklad nekonečné dáta zdarma pre všetkých, voľný TV obsah a edukatívne videá, počas druhej vlny pomáhame viacerým ministerstvám. Učiteľom sme ponúkli nekonečné volania i dáta, zriadili sme mnohé bezplatné linky a vrátili sme dlhšie prevádzkové hodiny pre Online tlmočníka.

Ani v náročnom období nepoľavuje naša ambícia pokrývať Slovensko optikou, pokryli sme takmer 90 tisíc nových domácností a máme našliapnuté na historicky najlepší rok. Postupne sme uviedli aj nové mobilné paušály i Predplatenku pre rezidenčných zákazníkov i samostatnú biznis ponuku mobilných služieb a pevného internetu. Ich spoločným menovateľom sú väčšie dátové balíčky, nová miera flexibility i vyšší štandard zákazníckej starostlivosti pre biznis klientov,“
uviedol Dušan Švalek, výkonný riaditeľ pre Slovensko v Skupine Slovak Telekom.

telekom predajne
Zdroj: romania-insider.com

Zákaznícka skúsenosť je prioritou v každom čase

Prvotriednu zákaznícku skúsenosť doručuje Telekom tento rok nielen cez poskytovanie kvalitných služieb, ale aj viaceré formy pomoci.

Na jar ponúkol Slovak Telekom tri mesiace Nekonečných dát a na pevných sieťach prebehlo aj dočasné zrýchlenie pripojení na optike i metalike všade tam, kde to bolo možné. Medzi ďalšie benefity patrili voľné TV kanály a filmy vo videopožičovni, extra kredit či bezplatné volania na zdravotnícke linky.

Na jeseň sa zameral Telekom na pomoc viacerým ministerstvám: pre obranu a zdravotníctvo zriadil viaceré bezplatné linky a ministerstvu školstva poskytol benefity neobmedzených volaní a dát pre učiteľov. Zároveň funguje Online tlmočník opäť v predĺžených prevádzkových hodinách. Zákazník si môže opäť vybrať aj extra kredit či benefit HBO Go na mesiac zadarmo.

Vyššiu zákaznícku skúsenosť Telekom ponúka aj v nových paušáloch pre rezidenčných zákazníkov i firmy. Každý segment má samostatné portfólio a má odstupňované paušály podľa rozličných potrieb, pričom pribudli aj úplne nekonečné paušály pre dátovo náročných klientov. Paušály možno manažovať aj v Telekom aplikácii a biznis paušály obsahujú novinku v podobe osobného agenta T-Master s prémiovou starostlivosťou pre všetky segmenty.

V auguste pribudla pre biznis zákazníkov aj nová ponuka programov pevného internetu s väčším množstvo programov a aj osobným agentom T-Master.

V septembri Telekom odštartoval predaj novej karty Predplatenka, ktorá tiež ponúka veľa výhod, väčší výber dátových balíkov a ich správu cez aplikáciu.

telekom balik dat
Zdroj: inspirationfeed.com

ENTER: Nová platforma spoločenskej zodpovednosti

Koncom septembra odštartoval s partnermi vzdelávací program ENTER, ktorý umožní školám využívať najnovšie inovácie vo vyučovaní informatiky. V prvej fáze poskytne Telekom materiálnu pomoc cez grantový program pre základné a stredné školy: 250 tisíc € na zabezpečenie nových vyučovacích pomôcok micro.bit. Zároveň Telekom nasadil aj digitálnu knižnicu enter.study, ktorá zabezpečí praktické návody, aj učebné materiály pre žiakov i rodičov. Učiteľom navyše umožní získať potrebné zručnosti a skúsenosti.

Špičkové siete a nový míľnik pokrytia optikou

Aj počas náročnej situácie napĺňa Slovak Telekom ambiciózny cieľ pokrývať Slovensko rýchlejšími pevnými sieťami. Optická sieť Telekomu dosahuje už pokrytie 741 tisíc domácností. Za necelé dva roky pokryl Slovak Telekom takmer 200 tisíc domácností a pokrytie dynamicky rastie aj počas koronakrízy.

Zároveň stúplo aj pokrytie VDSL technológie, a to na 692 tisíc domácností.

Pokrytie 4G sieťou dosiahlo k 30. 09. 2020 94,7 % populácie Slovenska, pričom Slovak Telekom opäť pridal nové lokality s nadstavbou 4G+, a to mestá Bánovce nad Bebravou, Dolný Kubín Handlová. Celkovo je už 4G+ sieť k dispozícii v 87 lokalitách po celom Slovensku.

Hlas cez 4G sieť, resp. technológia VoLTE je pre Telekom rovnako dôležitou prioritou pri tvorbe ponuky telefónov a zabezpečuje pre zákazníkov najvyššiu kvalitu hlasu. V priebehu deviatich mesiacov pribudla podpora pre viac ako 40 modelov a aktuálne už Telekom podporuje 155 modelov od 13 výrobcov.

Špičkové siete Telekomu zvládli vyšší nápor zákazníkov a ich vyššie dátové nároky počas celého obdobia. Vďaka benefitu Nekonečných dát dosiahol Telekom historicky rekordnú prevádzku 8588 TB v apríli 2020, pričom už 95 percent prevádzky prebehlo v 4G sieti. Dátová prevádzka je však celkovo vyššia v tomto roku aj bez zohľadnenia špeciálnych akcií.

predajne telekomu otvaracie hodiny
Zdroj: avion.sk

Prevádzkové ukazovatele

Pevná sieť

Počet TV zákazníkov už dosiahol 644 tisíc, nový rekord v Skupine. O štyri percentá stúpol počet širokopásmových prístupov, už na 730 tisíc.

V tisícoch (vrátane DIGI) Q1-Q3 2020 Q1-Q3 2019 Medziročný nárast/pokles
Pevné linky 862 855 0,9%
Širokopásmové prístupy 730 701 4,1%
Zákazníci digitálnej TV 644 627 2,7%

Mobilná sieť

K 30.9.2020 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 412 tisíc zákazníkov. Medziročný rast si pripísal najmä segment mesačných paušálov s rastom o 1,7 percent.

 v tisícoch Q1-Q3 2020 Q1-Q3 2019 Medziročný nárast/pokles
Celkový počet 2 412 2 432 -0,8%
– z toho počet zmluvných zákazníkov 1 418 1 395 1,7%
– z toho počet zákazníkov predplatených kariet 481 568 -15,4%
– z toho počet M2M SIM kariet 513 469 9,4%

Poznámka: Údaj 2 412 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 307 tisíc zákazníkov.

Biznis výsledky

Počas prvých deviatich mesiacov 2020 dosiahla Skupina Slovak Telekom konsolidované výnosy na úrovni 562,2 milióna eur, pričom tretí kvartál bol stabilnejší oproti prvým dvom aj v celkovom predaji služieb či hardvéru.

V miliónoch EUR Q1-Q3 2020 Q1-Q3 2019 Medziročný nárast/pokles
Výnosy 562,2 574,1 -2,1%
EBITDA (upravený) 247,8 248,7 -0,4%

Zdroj: TS Telekom

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -