REKLAMA
ygames_696x90

Sledovanie televízneho programu sme si už zvykli automaticky spájať s reklamami. Často krát sa nám dokonca zdá, že komerčné prestávky sú prerušované filmom. Nie je taktiež ťažké si všimnúť, že reklamy sú čoraz dlhšie a hlavný program prerušujú stále častejšie. Na našu ochranu existuje Rada pre vysielanie a retransmisiu. Tá zaručuje, že televízie nesmú s divákom úplne “vybabrať” a určuje taktiež maximálny povolený limit reklám. Jedna z najväčších slovenských televízií však tentokrát zašla priďaleko – povolenie prerušila o vyše tretinu, za čo jej rada udelila slušnú pokutu!

trailer na film Labyrint 3: Smrteľná liečba
Zdroj: wall.alphacoders.com

Televízia JOJ vysielala reklamy nad limit

Rada pre vysielanie a retransmisiu sa včera zaoberala ďalšími sťažnosťami divákov na vysielanie televízií. Televízii JOJ uložila pokutu vo výške 10 000 Eur za porušenie povoleného počtu reklám počas vysielania filmu Labyrint: Útek. Snímku s dĺžkou 108 minút (bez tituliek) JOJka reklamou prerušila až päťkrát. Výsledná dĺžka vysielania bola až cez 146 minút – komerčné prestávky tak trvali až 38 minút.




Množstvo reklamy, ktoré môžu televízie zaradiť do vysielania, stanovuje zákon. Ten určuje presný povolený limit dĺžky vysielaných reklám, ale aj ich počet. Zákon teda vraví, že komerčné reklamy televízií nesmú presiahnuť 20% dĺžky programu. Inak povedané, za každú hodinu vysielania je povolených maximálne 12 minút. Dôležité je taktiež dodať, že do tohto času sa nepočíta vlastná propagácia či upútavky na vlastný program. Regulovaný je taktiež samotný počet jednotlivých prerušení reklamou. Pri spravodajskej relácii alebo filme to nemôže byť častejšie, ako jedenkrát za 30 minút.

televízia joj reklamy pokuta
Zdroj: joj.sk

Najhoršie je na tom to, že žiaľ nejde o ojedinelý prípad. Určite nie len TV JOJ, ale aj ostatné veľké televízne stanice pravidlá porušujú častejšie, ako by sme si radi priznali. Kompetentný úrad pritom tieto priestupky rieši len málokedy. Zodpovednosť teda spadá na nás, divákov, aby sme Radu pre vysielanie a retransmisiu upozornili na tento problém z vlastného záujmu.

Situácia reklám v televízii je veľmi nepríjemná a divákmi opovrhovaná téma. Všetci sa jednohlasne zhodnú na tom, že jednotlivé stanice to už niekedy naozaj preháňajú. Taktiež je vhodné poznamenať, že pokuta desať tisíc nie je pre spoločnosť týchto rozmerov až tak veľká, respektíve nie je dostatočná. Aj toto je pre nás jeden z dôvodov, prečo radšej chodíme do kina a televíziu zapneme len zriedka.

Aký máte na reklamy v televízii názor vy? Myslíte si, že bola pokuta primeraná, alebo by sa mali pravidlá sprísniť?



1 komentár

Pridaj komentár