Ako dopadol očakávaný návrat Clementine? | The Walking Dead: The Final Season RECENZIA – Epizóda 1

Všetko sa to začalo ešte späť v roku 2012, kedy sme stretli malé a vystrašené, osemročné dievčatko Clementine. Ochranu a mentoring jej na samom začiatku zombie infekcie poskytol Lee, s ktorým sme sa rozlúčili ešte na konci prvej série. V tomto svete však medzitým ubehlo dlhých deväť rokov, takže sa pozeráme na takmer dospelú, sedemnásťročnú Clem. Tá sa aktuálne stará o päťročného AJ, ktorý sa narodil už počas nákazy a svet plný farieb a ľudí nikdy nepoznal. Clem mu predáva všetky skúsenosti, ktoré ju kedysi naučil Lee – Chce z neho spraviť človeka vo svete, v ktorom už ľudstvo takmer vyhynulo…

the final season recenzia
Zdroj: pcgamesn.com

The Walking Dead: The Final Season RECENZIA – Epizóda 1

Ako hovorí neuveriteľne zdĺhavý názov, dočkali sme finálnej sezóny. Presnejšie nás čakajú štyri posledné epizódy, namiesto štandartných piatich. Pokiaľ sa nemýlim, ide o vôbec prvú hru od štúdia Telltale Games, ktorá nám prinesie menej ako päť epizód. To však nič nemení na tom, že sa naozaj máme na čo tešiť. Štúdio si pre nás totižto prichystalo veľa noviniek, na ktoré sa jednoducho dobre pozerá. Príbeh sa zatiaľ iba rozbieha, no trvá mu to pomerne dlho. Práve preto sa skôr zameriame na hrateľnosť a vizuál, keďže tieto dve veci sú lepšie, ako kedykoľvek predtým. Najprv si však pár slov povieme aj ku samotnému príbehu – Samozrejme, bez väčších spoilerov.

Vôbec po prvýkrát v histórii tejto série sa dočkáme skompletizovaného konca. Prvá epizóda zo štyroch sa však celá zamerala iba na deti. Clem a AJ sa rýchlo ocitajú na internátnej škole, ktorú vedie gang tínedžerov. Tieto deti si prešli podobnými situáciami, ako Clem – Skazený svet ich naučil, ako prežiť. Najväčší rozvoj postavy sme však určite zaznamenali pri AJ. Ten sa narodil do sveta zombíkov, takže miesto hračky pri sebe nosí revolver. Jeho správanie sa odvíja od toho, aké rozhodnutia robíte. Je na vás, či z neho spravíte súcitného chlapca, alebo nebojácneho bojovníka. Prvá epizóda síce zaznamenáva pomalý rozbeh, no je dobrou podstavou pre ostatné epizódy.

the final season recenzia
Zdroj: trustedreviews.com

Telltale nám dáva pocit závažnosti našich rozhodnutí

Otázkou však je, či ho naše rozhodnutia naozaj formujú. Všetci predsa dobre poznáme Telltale – Hovoria nám, ako naše rozhodnutia ovládajú celú hru. Koniec koncov však zistíme, že ide iba o maličkosti, pričom všetko vždy dopadne rovnako. Opačným príkladom bola hra Until Dawn, ktorá sa naozaj dokázala formovať na základe našich volieb. Až v ďalších epizódach sa však dozvieme, či už konečne budú mať naše rozhodnutia aj nejaké dlhodobé následky. Teraz Telltale spravil to, čo mu ide najlepšie. Dal nám pocit toho, že AJ naozaj rozhoduje na základe toho, čo sme mu povedali a čo sme ho naučili. A to je pre hráča to najdôležitejšie, no nie?

Poďme sa ale pozrieť na úžasné novinky, ktoré si pre nás vývojári pripravili. Prvú spozorujete ešte pred začiatkom hry – Jej názov je Story Builder. Nová funkcia je vytvorená pre hráčov, ktorí si nedokázali importovať uložené dáta z predošlých hier. Taktiež slúži ako výborná rekapitulácia príbehu z celej série. Ako hovorí jej názov, môžete si vytvoriť svoj vlastný príbeh, na základe ktorého bude pokračovať posledná sezóna. Ešte raz si tak prežijete tie najväčšie a najťažšie voľby z celej série, ktoré doprevádza nádherný obrázkový vizuál a komentár. Ja osobne som si dáta importoval iba z tretej série, aby som prvé dve „odohral“ cez Story Builder.

the final season recenzia
Zdroj: rockpapershotgun.com

Najlepšia hrateľnosť a vizuál od štúdia Telltale

Je to naozaj tak. Telltale nikdy nevyrobil hru, ktorá sa hrá a vyzerá takto dobre. Kamera v tejto hre pracuje na úplne inej báze, než sme pri hrách od Telltale zvyknutí. Konečne ju môžete otáčať do ktoréhokoľvek smeru a to vám dáva väčšiu voľnosť. Prirovnal by som to ku Resident Evil, ktorému je naozaj podobná. Vylepšená je aj samotná hrateľnosť, ktorá nám konečne ponúka viacero možností. Stále je to síce prevažne založené na stláčaní písmena Q, no bojový systém je pozmenený. Môžete si vybrať, či chcete zombíka zabiť zásahom do hlavy, či ho chcete znehybniť úderom ho nôh, alebo ho dokonca môžete zabiť pomocou pasce. Toto neponúka žiadna iná hra od tohto štúdia!

Je naozaj dobre vidieť, že Telltale potlačil ich engine do jeho úplných limitov. Modely charakterov a prostredia vyzerajú lepšie, ako kedykoľvek predtým. Grafika a kresba vyzerá naozaj nádherne, ide úplne bez problémov a padania snímkov sa určite nedočkáte. V dobrom by som spomenul aj farebné prevedenie, ktoré sa vrátilo späť ku koreňom. V tretej sérii, A New Frontier, mi totižto vadila prehnaná saturácia farieb. Tu sme sa opäť dočkali vyblednutého a bezfarebného sveta, na aký sme pri The Walking Dead zvyknutí. Pokiaľ štúdio využije všetky novinky pridané ho tejto hry aj pri pripravovanom titule Stranger Things, tak sa určite máme na čo tešiť!

the final season recenzia
Zdroj: noobfeed.com

Dúfame teda, že ďalšie tri epizódy prinesú oveľa viac akcie. Príbeh tej prvej sa totižto ťahal ako sopel po rukáve a nepriniesol takmer žiaden rozvoj. Na druhú stranu, všetko ostatné bolo na pomery Telltale hry priam bezchybné. Oveľa otvorenejšia hrateľnosť, dychberúca grafika a vynovený bojový systém. Z tejto stránky ide už teraz o najlepšiu sezónu z celej franšízy.

Sme teda naozaj zvedaví na to, akým spôsobom sa príbeh rozvinie. Ide predsa o úplné ukončenie série a my sa naozaj nevieme dočkať toho, čo si pre nás štúdio pripraví. Druhej epizódy (Suffer The Children) sa dočkáme 25. septembra, tretej (Broken Toys) zas 6. novembra a poslednú (Take Us Back) si zahráme 18. decembra. Prvá epizóda (Done Running) má za mňa 8/10!