Ako sa drží Walking Dead po spackanej siedmej sérii? | The Walking Dead – 8. séria RECENZIA

The Walking Dead – 8. séria RECENZIA

Od každého fanúšika tohto seriálu ste mohli počuť, že Walking Dead už jednoducho nie je ono. No a síce nám v siedmej sérii predstavili určite ich najlepšieho záporáka, všetko ostatné okrem Negana išlo skutočne dole vodou. Prvá polovica siedmej série bola ešte super, no druhá sa len vliekla a absolútne si nevypočítala dej na 8 epizód. Z finále som bol tiež vtedy veľmi prekvapený, aké bolo nezapamätateľné aj napriek pár skvelým scénam. Avšak vinil som najmä tempo, keďže príbeh bol stále veľmi zaujímavý, len v druhej polke zle prevedený.

Seriál bol vždy o rozhodnutí postavách k novým problémom, predovšetkým Ricka. Na ôsmu sériu som sa teda tešil ako na doteraz každú, lebo som veril, že siedma sa dokašľala preto, lebo figurovala ako Negan War: Part 1 a museli ju nejako vyplniť. Aká teda bola „Part 2“? Dopredu radšej upozorňujem, že tu budú spoilery, takže ak ste sériu nevideli, boli ste varovaní.

Vojna s Neganom, časť druhá

Vojna pokračuje; Zdroj: vanityfair.com

Z prvého dielu som bol priam nadšený. Tvorcovia ním povedali, že chcú pokračovať vo vojne a štýlom akým toto pokračovanie začalo, bol perfektný. Skvelý pomer akcie a teraz toho dobrého pomalého tempa. Bál som sa však vyjadrenia tvorcov, že prvé diely prvej polky ôsmej série sú vraj ako akčný film, no a aj som sa bál správne.

Ten akčný film naplnil moje najhoršie očakávania. Neviem či to boli tri epizódy alebo štyri, no zlyhali na celej čiare. Tak nezaujímavú akciu som už dlho nevidel. Sledovali sme neviem koľko ľudí na ktorých mi absolútne nezáležalo v hlúpo natočenej akcii. Kompletne zbytočné diely, pretože tempo aj napriek mnohým výstrelom ostalo na rovnakej rovine. Potom si pamätám už len celý diel jak prežívajú vedľajšie postavy, ktorý bol rovnako otrasný. Čas totižto minuli na kompletne nedôležité veci a seriál vás absolútne nedonútil premýšľať nad všetkým, čo sa deje. Musím povedať, že toto bolo zatiaľ najväčšie dno, na akom sa seriál kedy nachádzal.

Nudná akcia

Len Negan dokázal zdvihnúč prvú polovicu série; Zdroj: amc.com

O ničom diely však zrazu vystriedal jeden kompletne perfektný, kde sme celý čas boli zavretí s Neganom a Gabrielom. No a od tejto epizódy pokračovala prvá polka naozaj celkom slušne, i keď nedosahovala už takú kvalitu. Iba finále prvej polovice bolo opäť úžasné a fantasticky zrežírované, keďže konečne niečo skutočne posunulo. No a chvala bohu, druhá polovica práve po ôsmom dieli bola už niečím úplne iným a ja som sa začal tešiť na každý pondelok. Smrť Carla akoby zmenila celú zbytočnú vojnu na zaujímavú udalosť a aj priniesla mnoho emócií, ktoré mi tu už skutočne chýbali.

Začali zrazu skvelé konflikty a aj napätá akcia. Myslím si, že až na nejakú jednu epizódu sa tvorcovia nevenovali hlúpostiam a konečne po fakt dlhom čase vedeli, čo treba urobiť. Konečne sa totižto dostali tam, kam chceli už so šiestou sériou, len sa vtedy niekde v polke stratili. Epizódy 10,12 a 15 boli priam excelentné, a ostatné boli fantastické. Drhla iba Gabrielova linka, ktorá aspoň mňa určite moc nezaujala a vo finále vlastne ani nič neznamenala. Potom ešte aj uväznení Saviors u Maggie.

Veľká smrť – nový smer

Smrť Carla dala vojne nový smer a rozbehla skvelú druhú polovicu série; Zdroj: amc.com

Postava ako Jadis sa pre mňa vďaka týmto epizódam stala po dlhom čase postavou, ktorú chcem v seriáli ešte dlho vidieť. Čas ktorý jej venovali bol úžasný. Tvorcovia potom predstavili pár ďalších zaujímavých vecí ako vrtulník, veľké stádo walkerov alebo pani predajkyňa, na ktoré sa úprimne neviem dočkať. Rickova postava dokonca dostala ešte väčšiu hĺbku za čo som neuveriteľne šťastný a veľmi sa páčili aj náznaky na predošlé série, najmä v časoch, kedy boli epizódy veľmi temné (Rick čo vyzabíja Saviors aj napriek sľubu, že sa im nič nestane).

Tempo celého konfliktu bolo úžasné a jediná škoda je tá, že to nevedeli moc preniesť do finále, ktoré skončilo iba slušne. Boli sme na úžasnej lokácii, ale bolo to nevyužité. Či už neboli peniaze netuším, no akcia bola rýchla a nezaujímavá. Ešte aj konfrontácia Ricka s Neganom bola lepšie urobená v mid-season finále ako tu. Každopádne, smer ktorý naznačili koncom série ma veľmi potešil a ak tvorcovia len vylepšia to čo ukázali v druhej polovici, Walking Dead bude opäť úžasné. Možno ste so seriálom už niektorí skončili, no aspoň ja s tým zatiaľ nemám dôvod.

Dobré, lepšie, ale dalo sa viac!

Finále bohužiaľ neskončilo tak vysoko, ako mohlo; Zdroj: comicbookmovie.com

Toto nie je návrat späť a opakovanie situácií, aby to išlo dlhšie (pozdravujem celý tím stanice CW). Toto je stále vo veľkom merítku perfektné budovanie našich postáv, k čomu to vždy smerovalo. Trebalo si týmto prejsť, samozrejme, dalo sa aj lepšie, no ak sa tvorcovia odprostia od nezaujímavých postáv a zbytočných konfliktov, bude tu konečne to, čo aspoň ja chcem vidieť už dlhú dobu. Budovanie novej civilizácie a nového sveta. Pretože všetci vieme, že nezabíjať ľudí bude ešte ťažšie ako ich zabíjať a nikomu sa nebude chcieť dodržovať zákony.

Myslím si, že deviata séria, ak nezabudne na walkerov, prinesie zaujímavé myšlienky a nezabudne na zrýchlenie tempa, bude konečne tam, kde mohla byť siedma. A ja sa na to veľmi teším. Seriál sa však už nesmie stratiť, pretože v tomto štádiu stačí jedna nepozornosť, aby opäť padli na dno. Príbeh siedmej série bol celkovo určite lepší, no tam ma epizódy nebavili ako tu. Aby som celú vojnu rýchlo zhodnotil, zbytočne veľa nových postáv a pomalé tempo bohužiaľ stiahli seriál dolu. Teraz je tu ale nová šanca na skvelé pokračovanie, takže sa modlím, aby ju využili. Dám teda rovnaké hodnotenie ako sedmičke. Na vyššie číslo to zatiaľ stále nebolo, no verím, že v októbri už nad ním budem rozmýšľať. 6/10

PS: Ak by som sériu pozeral naraz, ten bod naviac by tam asi bol (ako pri siedmej sérii)! Ak sa teda na seriál ešte niekto chystá, určite si to užijete viac.

Čo vravíte na ôsmu sériu vy? Je podľa vás Walking Dead kompletne stratené, alebo súhlasíte s tým, že s druhou polovicou tejto sezóny prišla šanca na druhý dych? Napíšte nám do komentárov.