Superhrdinská komédia? Nie, to sa len Netflix snaží byť neúspešne vtipný | Thunder Force RECENZIA

Ema Jedličková
Ema Jedličková
Večne s hlavou v oblakoch alebo s nosom v knihách.

Thunder Force RECENZIA – Akčný príbeh začína v momente, keď Lydia (Melissa McCarthy) nešťastnou náhodou získa nadprirodzenú silu a jej odcudzená priateľka Emily (Octavia Spencer) s ňou vytvorí superhrdinské duo. Je to práve Emily, kto celý život vedie vedecký výskum, aby dokázala raz a navždy zastaviť zločineckú nadvládu sociopatov s nadprirodzenými silami, ktorí už dlhé desaťročia terorizujú Chicago. Nečakaný návrat Lydii do jej života však môže zmeniť smer mnohých udalostí. Thunder Force tak musia bojovať nie len za svoje mesto, ale aj dlhoročné priateľstvo.

Hneď na úvod vám pripomeniem, že je Netflix podivným miestom. Najmä ak zavítate do kategórie komédia a pri filme na vás vyskakuje maličké oficiálne logo streamovacieho giganta. Pri takejto príležitosti si je lepšie naliať za pohár vína a zobrať život na ľahšiu váhu. A nie len život, ale aj celý filmový počin, ktorý sa rozhodnete pozrieť.

Thunder Force
Zdroj: HOPPER STONE/NETFLIX © 2021

Thunder Force RECENZIA

Thunder Force má na svedomí režisér a scenárista Ben Falcone a na prvý pohľad sa jeho snímka tvári sviežo. Ideálny zážitok na pohodový piatkový večer, kedy chcete jednoducho vypnúť. Čakáte príjemnú zábavu, ktorá vás od srdca pobaví. A tým pobavením nemyslím len moment, keď vám trápne trhne kútikmi, ale úprimný smiech.

Kombinácia vedynenáročných vtipov nefunguje. Vlastne ani neviem, kde konkrétne došlo k chybe. Vtipy totižto neboli interpretované nevkusným spôsobom (à la Adam Sandler), ale ich intelektuálna stránka tomu tiež nepomohla. Mali nejakú pointu? Boli mierené sarkasticky? Zapadla ich politická korektnosť do celkovej atmosféry? Nie, nie a nie. Nebudem klamať, že mi sem-tam cez tvár prebehol drobný úškrn. Žiaľ, bol to ten typ úškrnu, ktorý bol skôr vynútený samotnou absurdnosťou scény, než jej komickosťou.

Thunder Force
Zdroj: HOPPER STONE/NETFLIX © 2021

Bez charakteru, bez dizajnu a bez štipky vkusu

Nefunguje ani silná ženská zostava, ktorá mala film potiahnuť vpred. Charaktery ústredných postáv boli nevýrazné, bez kvapky dôvtipu a zaujímavých povahových čŕt. Hlavní záporáci boli predvídateľní, nudní a chýbal im typický gaunerský šarm. Melissa McCarthyOctavia Spencer sú fantastické a nesmierne talentované dámy. Žiaľ, pracovali so scenárom, ktorý mal od začiatku nulový potenciál.

Pri kostýmovej stránke filmu sa budem tváriť, že sa nikdy nestala. Ich superhrdinské obleky by boli akceptovateľné, ak by sa Robert Rodriguez rozhodol natočiť nový diel Spy Kids. Ibaže toto mala byť solídna komédia s primeraným vizuálom, nie večerné kino pre deti. Nečakala som oblek vytvorený z nanotechnológie, ale pestrejší dizajn by diváckemu oku ulahodil omnoho viac. Všimnite si mimochodom rozdiel medzi oblekmi na oficiálnych plagátoch a tými, čo sa vyskytujú vo finálnej snímke.

Thunder Force Recenzia
Zdroj: HOPPER STONE/NETFLIX © 2021

Čerešničkou na torte bolo jedno zaujímavé hudobné číslo medzi vedúcou protagonistkou a jej nádejným romantickým partnerom, pri ktorom vám spadne sánka a budete odrazu premýšľať, či sa aj vy nepustíte do filmového remesla. Neatraktívne tanečné kreácie zvládne vytvoriť každý a možno by vám to v závere Netflix aj s radosťou zafinancoval.

Thunder Force RECENZIA – Zhrnutie

Samozrejme, humor je subjektívna záležitosť. Ibaže niekedy vzniknú komédie, ktoré vtipné sú a potom sú tu tie, ktoré zlyhávajú aj v tej najpovrchnejšej pointe svojej existencii. Netvrdím, že je Thunder Force ten najkatastrofálnejší film, ktorý som v mojom živote videla. Len tvrdím, že je to škoda peňazí, ktorá bola do filmového projektu investovaná. A škoda diváckych nervov.

Akčná komédia tak rozhodne nie je pre náročnejších divákov. To si radšej pustite už po štvrtýkrát celú prvú sériu Priateľov, určite sa pobavíte viac. Moje hodnotenie tak v závere znie 2,5/10.