Prvé recenzie na film Top Gun: Maverick sú vonku. Čaká nás jedno z najlepších pokračovaní vôbec?

Ondrej Kačkoš
Ondrej Kačkoš
Volám sa Ondrej, mám 23 rokov a na vysokej škole študujem marketingovú komunikáciu. Filmy, seriály a knihy ma sprevádzajú mojim životom odmalička. Keď netrávim čas v škole, s kamarátmi alebo s rodinou, určite ma nájdete pri pozeraní filmov.

Prvé recenzie na Top Gun: Maverick

Po takmer 40 rokoch sa dočkáme pokračovania jedného z kultových filmov Toma Cruisa. Ako to už ale s pokračovaniami fanúšikmi obľúbených filmov býva, nie vždy sršia úspechom a sú robené bez ducha a len pre peniaze. Hlavne ak ide o pokračovania po toľkých rokoch. Prvé recenzie na film Top Gun: Maverick ale tvrdia, že toto sa tohto projektu netýka. Práve naopak, ide o jedno z najlepšie spracovaných pokračovaní vôbec.

Druhá časť sa zameria na už teraz kapitána Peta „Maverick“ Mitchella (Tom Cruise), ktorý dostane za úlohu trénovať Top Gun absolventov na jednu špecializovanú misiu. V obsadení ďalej uvidíme hercov a herečky ako Miles Teller, Jennifer Connelly, Jon Hamm, Glen Powell, Lewis Pullman, Val KilmerJay Ellis alebo Danny Ramirez. Film zrežíroval Joseph Kosinski, pre ktorého to bude ešte len štvrtý celovečerný film.

Top Gun: Maverick nový trailer
Zdroj: thenewstrace.com

Kritici aj novinári nešetria chválou

Na film sa nečakalo dlho len preto, že sa ho rozhodli nakrútiť až po niekoľkých dekádach. Jeho vydanie niekoľkokrát odložila totiž aj pandemická situácia vo svete. Na film sa teda v istých momentoch aj zabudlo. Prvé ohlasy ale tvrdia, že by sme sa na neho mali rozpamätať a ísť do kina. Napríklad taký Empire Magazine udelil filmu skóre 5/5 a ocenil to, aký prístup zvolili k tomuto pokračovaniu s ohľadom na pôvodný film.

Chválou taktiež pokračoval napríklad aj portál JoBlo, ktorý dal filmu 9/10 a tiež vyzdvihol to, ako toto pokračovanie poteší fanúšikov pôvodného filmu. Portál MovieWeb bol z filmu rovnako unesený, pričom odporúčajú pozrieť si film na čo najväčšej obrazovke s čo najlepším zvukom. Tiež vyzdvihol Toma Cruisa, ktorý bol podľa neho naozaj skvelý. V skvelom hodnotení herca a filmu pokračoval aj portál Collider, ktorý dal filmu hodnotenie „A“.

Top Gun: Maverick
Zdroj: superguide.nl

K hercovi povedali, že ide o jedno z jeho najlepších hereckých vystúpení tým, že sa vrátil k úlohe, ktorá z neho urobila filmovú hviezdu. Tiež ešte dodávajú, že film má jedny z najlepších akčných scén v oblakoch. Týždenník Variety zas hovorí, že vďaka filmu vidí, ako potrebujeme Mavericka viac ako kedykoľvek predtým. Naráža na to, aký vplyv majú filmové hviezdy na fanúšikov a divákov či celkovo ľudí vo všeobecnosti.

„Stále, toto pútavé pokračovanie tiež demonštruje to, prečo cítime potrebu po filmových hviezdach. Ide to ďaleko za Cruisovu angažovanosť v tom, čo sa rovná oslavovanej reklame na nábor do armády USA (film z roku 1986 mohol byť tak dokonale kalibrovaný ako švajčiarske hodinky, ale nebol jemný, pokiaľ ide o jeho G.I. Joe agendu). Je to spôsob, akým sa identifikujeme s chlapom, keď robí to, čo väčšina z nás považovala za nemožné. Ukázalo sa, že teraz potrebujeme Mavericka viac ako kedykoľvek predtým.“

Maverick priletí do kín koncom mája

Aj portál IGN si film pochvaľuje. Hovorí o tom, ako sa Maverick vracia k svojim starým trikom, pričom vďaka tomu dostávam už spomínané skvelé akčné scény. Games Radar s tým určite súhlasí, keďže pokračovaniu dal 5/5 a ospevoval ako Cruisa, tak aj režiséra Kosinskeho za úžasnú prácu na filme. Časopis The Hollywood Reporter zas chválil hlavne Cruisa a jeho nasadenie a tvrdú drinu na filme, ktorý podľa nich robil určite s veľkou láskou, avšak aj s veľkým sebavedomím.

top gun: maverick spot
Zdroj: 7wallpapers.net

Kritikom sa film páči rovnako veľmi ako novinárom. Tvrdia, že nejde len o pokračovanie starej filmovej série. Ide aj o akúsi pripomienku toho, ako sa robili veľké, staré blockbustery kedysi. A filmu na stránke Rotten Tomatoes dávajú momentálne hodnotenie 97 %. Film, ktorého dej sa odohráva viac než 30 rokov po jeho predchodcovi, si u nás v kinách pozrieme už o pár dní. Konkrétne ho na veľkom plátne uvidíme od 26. mája 2022.

Hodnotenia tohto filmu sú naozaj famózne. Presvedčili vás natoľko, že si film pôjdete koncom mesiaca pozrieť v kinách?

Zdroj: movieweb.com