Marvel Studios má celkom spokojne v hrsti najúspešnejšiu filmovú sériu všetkých čias. Nič ako MCU sme doteraz v kinematografii nevideli. Už o mesiac si však na striebornom plátne užijeme vyvrcholenie prechádzajúcich 21 filmov, ktoré nás inšpirovali, pobavili aj rozplakali. Žeby sa však Marvel s našimi emóciami zahrával aj úplne iným spôsobom?
Klamú nám tvorcovia Avengers: Endgame?
Scenár a samotný príbeh okolo Avengers: Endgame sú dosť možno najprísnejšie strážené tajomstvá v histórii šoubiznisu. Celkový potenciál filmu, či už finančný, kritický alebo ohľadom pocitov zo strany divákov pramení hlavne z toho, že nevieme, čo sa udeje. Aj preto mnohí nemajú radi trailery, ktoré toho veľa odhaľujú. S týmto problémom sa pokúsili zápasiť aj v MCU, a to veľmi jednoduchou cestou. „Všetky zábery z trailerov a ukážok sú z prvých 20 minút filmu,“ povedal prezident Marvel Studios Kevin Feige.
S dĺžkou, ktorá sa má pohybovať okolo troch hodín (šušká sa o čísle 185 minút), pôjde o doposiaľ najdlhšiu Marvelovku. S tým, že trailery a ukážky nám ukázali len scény, ktoré uvidíme zhruba do prvej desatiny celkovej dĺžky, nevieme prakticky nič. Niekto by si možno povedal, že nevedieť nič stačí. Ako sme sa však presvedčili v minulosti, Marvel nás popritom rád zavádza, aby sme potom v kine ostali prekvapení.
Falošné zábery z ukážok?
Perfektným príkladom je fantastický trailer na minuloročný Infinity War. V ňom sa objavilo viacero záberov, ktoré nám rozpumpovali krv v žilách. Ako sme však nakoniec videli, resp. nevideli, viacero scén vo filme vôbec nebolo, alebo bolo radikálne pozmenených. Podobné prípady sa diali pri takmer všetkých predchádzajúcich filmoch. Nemáme preto dôvod myslieť si, že pri Avengers: Endgame tomu bude inak. My sme dokonca so špekuláciami začali hneď po vydaní prvého traileru týmto článkom.
Pravdu nám teraz odhaľujú samotní tvorcovia Anthony a Joe Russovci. Toto povedal Joe v nedávnom rozhovore:
„Pri tvorení traileru používame všetok materiál, ktorý máme k dispozícii. Trailer považujeme za úplne odlišnú vec od filmu, pričom diváci sú tak predvídaví, že pri jeho tvorbe musíme byť opatrní, pretože inak by hneď všetci vedeli, čo sa stane…„
Ako teda vidíte, ani tvorba poslednej ukážky na Avengers: Endgame nebola jednoduchá. Po tejto pasáži však Joe povedal kľúčovú informáciu:
„… Požívame príliš veľa obsahu. Máme teda k dispozícii kopu záberov, ktoré vo filme nebudú, no môžeme nimi manipulovať počítačovými efektami a vyrozprávať príbeh, ktorý chceme špecificky ukázať len v traileri – nie vo filme.“
Dámy a páni, tu to máte jasne napísané. Joe Russo nám potvrdil, že štúdio nás aj pri Avengers: Endgame zavádza a všetko môže byť nakoniec úplne inak, ako to na prvý pohľad vyzeralo. S technológiami dnešnej doby môžeme len hádať, ktoré zábery boli digitálne upravené. Druhá vec je, že niektoré z nich nakoniec vo filme vôbec byť nemusia.
Absencia Thanosa, inšpirácia a nový TV spot
Nakoniec nám však tvorcovia nechcú zle. Chcú len, aby sme sa na film naozaj tešili a aby sme ostali poriadne prekvapení, čo len umocní dopad daného príbehu. To znova potvrdil Joe Russo, ktorý o tomto aspekte stručne porozprával:
„Rozprávali sme sa o rôznych praktikách marketingu. Zhodnotili sme, že pre nás je najdôležitejšie zachovať prekvapujúci dej. Keď som bol dieťa a sedel som na premiére Star Wars: Epizóda V – Impérium vracia úder… Neskutočne ma to ohromilo, pretože som absolútne nič nevedel o príbehu, ktorý si pozriem. Pokúsime sa tento zážitok zopakovať.„
Pre niektoré filmové štúdiá by bol takýto krok neprijateľný a pravdepodobne by ich stál veľké tržby. Pri sériách ako vyššie spomenuté Star Wars či samotné MCU je nevedomosť o tom, čo sa v budúcom filme stane, najväčším ťahačom. Do 25. apríla nám teda budú musieť postačiť len čriepky Endgame, akým je aj nový TV spot:
Ako veľmi nás Marvel podľa vás zavádza? Tešíte sa, že tvorcovia stavili na prekvapenie a o deji momentálne nevieme takmer nič? Vaše názory nám zanechajte v komentároch!
Zdroj: screenrant.com, movieweb.com
Kedy si budem môcť pozrieť predabovaný film Anangers : Endgame ?
Avangers *
Avengers*