Ako dopadla tretia Evitovka? | V lete ti poviem, ako sa mám RECENZIA

David Zahradníček
David Zahradníček
Volám sa David, mám 23 rokov a aktuálne študujem žurnalistiku v Bratislave. Obľubujem šport a kultúru v akejkoľvek podobe.

V lete ti poviem, ako sa mám RECENZIA

V lete ti poviem, ako sa mám RECENZIA – Po úspešných filmových adaptáciách románov Všetko alebo ničPríliš osobná známosť bolo len otázkou času, kedy na plátna slovenských kín dorazí ďalšia Evitovka. Spisovateľka Evita Twardzik opäť zverila dôveru do rúk režisérky Marty Ferencovej a tak uzrela svetlo filmového sveta obdoba diela V lete ti poviem, ako sa mám.

Vo filme sa objavujú známe tváre domácej hereckej scény – Marián Miezga, Ján Koleník, Ondřej Sokol, Martin Hofmann, Petra Vajdová, Dominika Morávková-Zeleníková, Tereza Kostková a ďalší. V snímke si taktiež zahrali zahraničné herečky – Andreea VasileDana Rogoz.

V lete ti poviem, ako sa mám

Život je raj, šťastie v ňom dá sa nájsť

Príbeh filmu sa točí okolo partičky kamarátov, ktorí sa poznajú už dlhé roky. Rodinnú predvianočnú idylku naruší Ivane (Tereza Kostková) prekvapivá správa od jej manžela Martina (Marián Miezga), ktorý už neudržal svoje nervy na uzde. O ich probléme sa dozvie ich kamarátka Adriana (Dana Rogoz), rozvodová právnička. Adriana vedie samotársky život, venuje sa kariére, užíva si chvíľkové známosti, no začína uvažovať o usadení sa, stabilite a istote.

Ďalšími členmi partie sú Vlado (Pavel Bartoš) a jeho mladšia manželka Broňa (Dominika Morávková-Zeleníková). Vladovi sa rozpadlo prvé manželstvo s Vierou (Soňa Norisová) kvôli pracovnej vyťaženosti oboch partnerov. Po týchto skúsenostiach odhovára Broňu od práce. Tá však poza jeho chrbát pomáha Ele (Andreea Vasile), známej televíznej moderátorke. Ela je šťastne zadaná s Andrejom (Ondřej Sokol), majú spolu dvoch synov a nažívajú si bezproblémovo. Ich harmonický vzťah ale začína znepríjemňovať Dávid (Ján Koleník), Elin bývalý priateľ, ktorý sa po rokoch opäť vrátil domov.

V lete ti poviem, ako sa mám

Hodnotenie

V lete ti poviem, ako sa mám je romantickou komédiou, ktorú sme mali možnosť vidieť už niekoľkokrát. Kolektív kamarátov, zapletenie ich príbehov, gradácia a šťastný koniec. A práve pri tej gradácii by som sa rád pozastavil. Snímka posúva dej svižne, no toto rýchlejšie tempo a časté prestrihy medzi udalosťami prekážajú divákovi vytvoriť si hlbší vzťah s postavami. Dôsledkom tohto javu je potom fakt, že stotožnenie sa s vyvrcholením jednotlivých príbehov je celkom náročné. Film sa snaží zobraziť všetky príbehy rovnocenne a žiaden nerozvíja dopodrobna.

Veľkým nedostatkom filmu je aj jeho zvukové spracovanie. Dabing zahraničných herečiek je na niektorých miestach počuteľne hlasnejší než dialógy ostatných nenadabovaných postáv. Nesúlad postsynchrónu s hlasitosťou snímky značne znižuje kvalitu zážitku. V modernom spracovaní by sa takýto omyl nemal vyskytovať.

Aby som nebol len kritický a negatívny, film má aj dostatok svetlých momentov. Najzaujímavejším je príbeh Ivany a Martina. Z veľkej časti je to zásluha českej herečky Terezy Kostkové. Svojej úlohy sa zhostila bravúrne a dokázala zúfalosť Ivany predať obecenstvu. Výborne jej sekundoval aj Marián Miezga. Jeho vykreslenie zúfalého manžela bolo vierohodné, nesilené a autentické. Perlou medzi hereckými výkonmi bolo aj stvárnenie Ely rumunskou herečkou Andreeou Vasile. Hlavne v momentoch, keď jej postava prechádzala krízou a sklamaním, vynikal jej herecký talent.

Obrovským plusom a bodom k dobru je aj vizuálne spracovanie, ktoré na plátne pôsobí očarujúco. Kamera je silnou stránkou filmov z tvorby Marty Ferencovej, o čom sme sa mohli presvedčiť aj v jej vianočnom filme Želanie pre Ježiška. Taktiež titulná skladba k V lete ti poviem, ako sa mám od skupiny IMT Smile zapadla do snímky perfektne a navodila fantastickú atmosféru.

V lete ti poviem, ako sa mám

V lete ti poviem, ako sa mám RECENZIA – Zhrnutie

Tretia sfilmovaná Evitovka V lete ti poviem, ako sa mám ponúka to, čo jej predchodkyne – radosť, smútok, lásku, neskrášlenú realitu ale aj chybičky a nedokonalosti. Ťahúňom filmu je silná herecká zostava, jej vizuál a hudba. Po zvukovej stránke to nie je ideálne, no divákov si snímka s určitosťou nájde. O veľkej návštevnosti sme sa mohli presvedčiť už pri predpremiére na Valentína, kedy film videlo vyše 8 000 divákov. V lete ti poviem, ako sa mám si odo mňa vyslúžil 5,5/10.