Zaradí sa Venom medzi úspešné komiksovky roka? | Venom RECENZIA

Venom RECENZIA

Po prvých recenziách na film Venom som v tento projekt stratil aj tú malú dôveru, čo som v ňom ešte mal. Avšak vedel som, že sa na film budem musieť pozrieť vlastnými očami, aj keď som od neho už nič nečakal. Moje prekvapenie po skončení včerajšej premiéry bolo teda naozaj veľké, keďže som zistil, že nielen že ten film nie je otrasný ako nám všetci vravia, ale ešte k tomu má aj veľmi dobré a uživateľné momenty, ktoré potešia mnoho komiksových nadšencov, ale aj bežných divákov.

Nechápte ma zle, film mal problémy. Niekedy dejové, niekedy čisto s jeho formou a niekedy aj s tým, čím chcel vlastne vo výsledku byť. Avšak vďaka solídnej réžii sa mnohým ešte väčším problémom vedel vyhnúť a jeho celok nepôsobil ako len nastrihané scény do seba. Tento fakt chcem dokonca zdôrazniť, keďže ak ste doteraz čítali moje recenzie, viete, že som bol prekvapený, koľko filmov to tento rok tak malo. Venom sa tomu ale vyhol. Aj napriek rýchlemu skákaniu dejových liniek, išlo o konzistentný film!

Nie je to Marvelovka a to je dobre

Zdroj: youtube.com

Čo ma však prekvapilo najviac bolo to, ako veľmi Venom pripomína staré komiksové filmy. Je to vskutku neuveriteľné, no ak si pamätáte, aký ste mali pocit pri pozeraní komiksoviek ako Ghost Rider, starej Fantastickej Štvorky alebo tretích X-Men, presne ten istý budete mať aj pri Venomovi. Síce by to v iných prípadoch znamenalo, že ide o absolútny prepadák (ako sa mnohí snažili naznačiť), no tu to hodnotím ako jeho najväčšie pozitívum. Pretože vďaka tomu tvorcovia dosiahli to, čo chceli – nebyť Marvelovka.

Na papieri by som síce pri výrobe hľadal iné riešenie ako toho dosiahnuť, no s tým, čo som dostal, som bol spokojný. Z Marveloviek si však tvorcovia požičali len to najlepšie a práve tento fakt tu funguje najviac. Film sa totiž v jednom bode rozhodne, že kašle na to, že nebude tou temnou superhrdinovkou a začne baviť. Začne to robiť vtedy, kedy sa na plátno dostane Venom a aj keď sa vám to bude zdať zo začiatku divné, je to najlepší ťah aký film mohol urobiť. Keďže od toho momentu si ho začnete naozaj užívať.

Venom a Eddie mali skvelú symbiózu

Venom sa konečne odhaľuje v poriadnom traileri!
Zdroj: youtube.com

Vzťah medzi Venomom a Eddiem je totiž srdce a duša filmu, ktorý aj napriek nedostatočnému vývoju proste funguje. Sony si toto obľúbené monštrum pretvorilo podľa vlastnej chuti a je to Venom, na ktorého sa budete radi pozerať. Má dobré akčné scény a až komiksovo presný humor. Jediná škoda je, že sa ho scenáristi nerozhodli viac preskúmať. Trošku viac prehĺbiť. Lebo ak by sa tak stalo, jeho vzťah s Eddiem by bol perfektný.

Hlavne netreba zabudnúť na toho, kto celý snímok skutočne ťahá. Tom Hardy tu totižto maká ako keby mu išlo o život. Snaží sa urobiť všetko preto, aby jeho postava fungovala a robí to dobre. Bohužiaľ, podľa mňa bol Eddie dosť chaoticky napísaný. Jeho hodnoty ostali na papieri a jeho duša sa rozlomila do nejakých štyroch odlišných postáv, kde chudák Hardy musel v sekundách stíhať hrať každú jednu z nich. Niekedy to bolo naozaj chaotické a po pár minútach sa vám to môže dostať na nervy, avšak podľa mňa nešlo o nič také hrozné a vďaka komediálnym prvkom si Eddieho užijete.

Mohol byť ešte lepší

trailer na film venom
Zdroj: youtube.com

Z Venoma som teda naozaj prekvapený. Je to zmiešanina zlých ale aj dobrých vecí, ktorá  funguje. Ponúka to, čo chcú milovníci komiksov vidieť, ponúka zábavu bežnému divákovi a prichádza ako solídny film. Konštruktívne bohužiaľ tento zaujímavo načatý vzťah nijak nerozpitváva, vývoj postáv vôbec nerieši a ani sa do žánru nesnaží pridať nič svoje. Ak však od filmu ako Venom náhodou nečakáte perfektný film, tak vám na takýchto veciach ani nebude záležať.

Chcel som, aby bol Venom buď skvelý, alebo najhorší a nedostal som ani jedno. Prišla komiksová zábava, ktorá priniesla väčšinou dobré momenty a fungovala lepšie ako doterajšie narýchlo prestrihané letné počiny. Vracia späť formulu, ktorá tu bola ešte pred všetkými Marvelovkami, čo hodnotím ako zaujímavú voľbu. Či to však bolo najlepšie, o tom sa už musíte presvedčiť sami. Ja som teda viac prekvapený ako sklamaný a to je niečo, čo som v živote nemyslel, že pri tomto filme poviem. 6/10

PS: Videné v IMAX a môžem jedine odporučiť. Veľké plátno a silný zvuk Venomovi iba prospievajú.

Videli ste film? Súhlasíte s mojou recenziou? Napíšte mi do komentárov!