Vianočný špeciál #3: Vianočná párty (recenzia)

Vianočná párty recenzia

Povedzme si na rovinu. Koľko dobrých Vianočných filmov máme? Možno by som 10 napočítal, ale to je asi všetko. Komédie s vianočnou tématikou majú vo svete ťažké miesto. Väčšinou sú otrepané, alebo ani nie moc vtipné. Keď však príde nejaká dobrá, vždy má jedinečnú šancu. Zaujať až tak, aby si ju divák obľúbil a stala sa novou klasikou. To sa však naposledy podarilo v roku 2011 s Arthur Christmas. Má teda Vianočná párty podobné ambície?

Dej filmu sme tu už pár krát videli. Usporiadať párty, na ktorú nikto nikdy nezabudne! Takto znie oficiálna synopsa filmu. Rovnako nás na toto láka aj podarený plagát a trailery. Tento film však nie je taký, ako sa na prvý pohľad zdá. Film sa skladá z rôznych vedľajších dejov, ktoré tvoria jeden veľký. Keďže vám to ale nechcem spoilerovať, radšej ho nebudem vypisovať. Z omylu, že ide len o veľkú párty vás však vyvediem.

Na film som pomerne žiadne očakávania nemal. Viem, že idem na komédiu, ktorá v sebe obsahuje slovo párty. Jediné čo som teda od filmu chcel bolo, aby ma zabavil. Vlaňajšie Sisters to dokázali. Sisters nebola vianočná komédia, no dokázala vybočiť z radu. Podarilo sa to aj Vianočnej párty? Trochu. Škoda je, že film obsahuje originálne scény, no stále ide v zabudovanej nezaujímavej štruktúre.

Neviem, čo sa to teraz deje, no v poslednej dobe sa ako keby komédie snažili zaujať dejom a nie vtipom. Túto vetu ale neberte doslova pri tomto filme. Nejedná sa o Bad Santu 2. Ten mal originálny príbeh, no skoro bez vtipu. Tu vtip je, aspoň prvé dve tretiny určite. No je dobrý? Funguje až kým nefunguje. Čo tým myslím? Povie sa vtip, už sa chcete smiať, no vtipná situácia sa predĺži do trápnej a vy sa už len usmievate.

Pravdepodobne každý pokus o vtip sa v prvej tretine predĺžil a vznikol z toho klišé moment. To bola dosť veľká rana pod pás, pretože nálada vám pomalinky klesne. Našťastie, v druhej tretine už vtip nechajú plynúť a je len na vás, či vám zarezonuje. V tretej tretine sa veľa humoru ani nedočkáme, ako som povedal, film je o niečom inom ako o veľkej párty. No ak mám o nej niečo povedať, tak bola super, ale…

Je naozaj veľká škoda, že sa jej nevenovali viac. Ak by sa pomalinky vybudovala ako napríklad v Sisters, dostali by sme oveľa viac smiechu v kinosále. Celkovo je ale vo filme vtipov dosť. No a keďže už viete, že scenáristické vtipné situácie nefungovali, čo teda fungovalo? Jednoznačne postavy a ich predstavitelia. Každý jeden z nich bol obsadený správne!

Jason Bateman je stále ten chlapík s najväčším rozumom. Ten teda hrá svoju zabehnutú rolu, ktorá mu opäť vychádza aj pri humorných scénach. Nádherná Olivia Munn ma dosť prekvapila. Nedostala veľa priestoru na vtip, no vo všetkých scénach hrala dobre. Duo čo však vyčnieva najviac, sú filmoví brat a sestra hraní T.J. Millerom a Jennifer Aniston.

Ak si dobre pamätám, Miller bol vždy ten chlapík, ktorý hral úplných hlupákov, skôr až čurákov. Som naozaj rád, že sa konečne predstavil ako niekto, kto má srdce. Je milý, sympatický a má ozaj dobré srdce. Dá sa s ním stotožňovať a dobre vyčnieva pri humorných scénach. Aniston na druhú stranu hrá mrchu a užíva si každý moment. Jej výraz je skvelý, hodí sa do príbehu a má vtipné scény, najlepšie asi s Millerom.

Priestor zahviezdiť však dostanú aj menší herci, najvýraznejšie je to Courtney B. Vance, Rob Corddy, Karan Soni a hlavne Kate McKinnon. Všetci boli skvelí, no najviac pochváliť musím McKinnon. Vďaka SNL sa vie veľmi dobre vžiť do komediálnych rolí a tu to fungovalo skvelo. Tak ako pri Ghostbusters, berie si na seba netypickú rolu, no zvládla ju skvelo a práve na nej som sa smial najviac.

Toľko k hercom a humoru. Zrežírované to bolo fajn aj nakrútené. Niekedy mal film vskutku peknú kameru za čo patrí opäť pochvala. Bohužiaľ, celkovo sa nejedná o nič špeciálne. Ani s dobrými zápletkami film neexperimentuje. No a keď to nemá najlepší humor a dej sa neposúva originálnym štýlom, tak čo s tým? Musel som si ale aj ja uvedomiť, že ide o vianočný film a teda nejaká tá klišovitosť sa odpustiť musí.

No a ak to po takom čase stále funguje pri Sám Doma a stále sa smejete pri padaní zlodejov zo schodov, nemôžem tomuto filmu až tak ukrivdiť. Má dobrú vianočnú atmosféru, vtipné a skvelo zahrané postavy a celkovo sa nenudíte. Z čoho som bol naozaj prekvapený je, že sledujete film, kde viete čo sa stane, aj humorne, no nenudíte sa. Klasika sa ale napriek tomu z tohoto filmu nestane, ale v čase sviatkov to neuškodí. Na jedenkrát, možno dva to stačilo. Ak ale čakáte skvelé utrhnutie z reťazov a vtipné scény jednu za druhou, tento film pre vás nie je. 5/10