Naplnil prvý MCU seriál naše teórie a očakávania? | WandaVision RECENZIA

Ondrej Kačkoš
Ondrej Kačkoš
Volám sa Ondrej, mám 23 rokov a na vysokej škole študujem marketingovú komunikáciu. Filmy, seriály a knihy ma sprevádzajú mojim životom odmalička. Keď netrávim čas v škole, s kamarátmi alebo s rodinou, určite ma nájdete pri pozeraní filmov.

WandaVision RECENZIA – Rok bez MCU projektov je jednoducho veľa. O to viac sme boli vďační, keď sme začiatkom tohto roka dostali nielenže prvý projekt po viac ako roku, no taktiež išlo aj o prvý MCU seriál. Seriál WandaVision tak prepisuje dejiny a začína éru pozerania MCU projektov aj z pohodlia domova na vlastných obrazovkách cez streamovaciu platformu Disney+.

Tento neobyčajný supehrdinský príbeh mali na starosti tvorca Jac Schaeffer a režisér Matt Shakman. Oni dvaja nám priniesli seriál plný emócií, tajomstiev a čiernobielej farby, zatiaľ čo akciu a súboje plné efektov odsunuli viac bokom. Wanda Maximoff sa vďaka nim stala obľúbenou postavou medzi Marvel fanúšikmi. Nie všetci fanúšikovia boli ale rovnako nadšení aj z celého seriálu.

WandaVision
Zdroj: Marvel Studios

WandaVision RECENZIA

Seriál sa stal známym do veľkej miery pre svoje sitkomové spracovanie. Minimálne prvé tri epizódy boli takmer čisto v podobe sitkomov z rôznych desaťročí 20. storočia. Tento štýl bol niečo iné, než na čo sme zvyknutí. Aj napriek tomu, že to pôsobilo pomerne nudne, lebo v týchto epizódach sa nič nedialo, bolo to milé a dalo sa na tom pomerne dobre zabaviť.

Seriál mal celkovo pomalý rozbeh, kvôli čomu to niektorí ľudia vzdali po prvých epizódach. Na druhú stranu, každá epizóda mala nejaký „wau moment„, počas ktorého sme prestali dýchať a boli sme unesení z toho, čo sa to v tom seriáli deje. Fanúšikovia, ktorých neodradil pomalý rozbeh, boli potom obdarení mnohými takýmito momentami, ktoré nám vedelo prekaziť iba záverečné PLEASE STAND BY.

WandaVision helikoptéra organizácie SWORD
Zdroj: screenrant.com

Seriál opradený mnohými teóriami

Okrem toho, že sme dostávali momenty, z ktorých sme boli úplne nadšení, tieto momenty v nás vyvolávali aj mnoho otázok. Vďaka tomu bol celý internet zaplavený rôznymi teóriami – Kto je tajomný vesmírny inžinier? Je to spomínané cameo Doctor Strange? Videli sme červenú farbu… znamená to, že príde Mephisto? Potvrdených teórií bolo ale iba veľmi málo.

Recenzia nejedného fanúšika bola preto plná sklamania, do WandaVision teórií totiž vkladali veľké očakávania. Teórie ešte aj nepriamo podporovali herci a tvorcovia seriálu svojimi slovami a v záverečných epizódach sme sa nakoniec nedočkali ani žiadneho veľkého camea. Šéf Marvelu Kevin Feige ale prezradil, že v seriáloch sa nediali veľké veci z istého dôvodu.

wandavision quicksilver
Zdroj: mcuinitiative.com

Mnoho ľudí si totižto tieto seriály ani nepozrie. Seriály však majú spojitosť s filmami. Ak by sa v nich diali veľké a zásadné veci, mnohí by potom nerozumeli tomu, čo sa deje vo filmoch. Feige to nechcel dopustiť a tak seriály slúžia len ako akési rozšírenie tohto filmového univerza. Dopĺňajú príbehy postáv a ako to bolo v tomto prípade, slúžia aj ako akýsi origins príbeh postavy.

Príbeh plný emócií

Týmto origins príbehom má byť premena Wandy Maximoff na Scarlet Witch. Tento seriál nám viac priblížil túto postavu a prezradil viac z jej histórie. Bolo nám ukázané, kto táto postava v skutočnosti je a aký ma potenciál. S Wandou sme prežívali radosť, smútok a hnev. V jednej epizóde sme mali možnosť vidieť všetky ťažké udalosti vo Wandinom živote a viacerým sa pri pozeraní epizódy tlačili slzy do očí.

potitulková scéna ôsmej epizódy WandaVision
Zdroj: medium.com

Emócie boli doplnené pôsobivými efektami, vďaka čomu sme stále vedeli, že pozeráme Marvel seriál, a nie iba obyčajný sitkom. Poriadne efekty sme mohli vidieť ale až ku koncu seriálu, a to hlavne pri potýčkach a väčších súbojoch. Určite by sa na oživenie seriálu hodilo viac akčných scén, no ako sme sa dozvedeli, mnoho plánov skomplikoval koronavírus.

Plány sa museli meniť

Týka sa to hlavne poslednej epizódy, ktorá bola pre viacerých sklamaním. Nie len že neodhalila nikoho a ani nič veľké, no v tejto najdlhšej epizóde sa až na emotívny záver nič nestalo. Áno, dve potitulkové scény nás síce navnadili na ďalšie MCU projekty, no tých 45 minút pred tým nie. Ako ale prezradili tvorcovia, pôvodné plány boli oveľa lepšie. Ak sa nebojíte spoilerov, viac sa o nich dočítate v tomto článku.

wandavision seriál dojmy
Zdroj: comicyears.com

Ja sa vám to tu pokúsim povedať bez spoilerov. Posledná epizóda mala mať totižto omnoho viac súbojov a akčných scén s vedľajšími postavami. Do týchto scén bolo potrebné urobiť veľa vizuálnych efektov, ktoré sa kvôli pandémii ale urobiť nestihli. Ledva sa stihol dokončiť samotný seriál, ktorého finálna verzia bola dokončená iba dva týždne pred oficiálnou premiérou.

Herecké výkony boli skvelé

Na čo sa ale nemôžeme sťažovať sú herecké výkony. Elizabeth Olsen (Wanda Maximoff) a Paul Bettany (Vision) zvládli svoje úlohy bravúrne a nedalo sa im nič vytknúť. Lizzie Olsen stvárnila dokonale všetky emócie a rozpoloženia, v ktorých sa Wanda nachádzala. Vyzdvihnúť určite treba ale aj herecké výkony ostatných hercov, ktorí hrali vedľajšie postavy.

wandavision
Zdroj: twitter.com

Medzi nich patria napríklad Randall Park (agent Jimmy Woo) a Kat Dennings (Darcy Lewis). Ich postavy boli v MCU už predtým, no vďaka tomuto seriálu sme si ich obľúbili ešte viac. K týmto dvom do tímu ale patrí aj nová herečka Teyonah Parris, ktorá cez tento seriál priviedla do MCU jednu obľúbenú komiksovú superhrdinku – kapitánku Monicu Rambeau.

Ešte by som osobitne rád vyzdvihol herecký výkon herečky Kathryn Hahn (hlučná suseda Agnes), ktorej výkon bol bravúrny a veľakrát sme sa na nej nasmiali. Čo sa týka záporákov, nebudem ich menovať, no dalo by sa povedať, že boli dvaja. Každý z nich v nás zanechal ale inú emóciu – jedného sme nenávideli do špiku kostí, zatiaľ čo druhého osobné kúzlo sme milovali a chceli sme z neho vidieť viac.

darcy lewis, monica rambeau, jimmy woo
Zdroj: screenrant.com

WandaVision RECENZIA – Zhrnutie

Seriál bol plný efektov a emócií, priniesol nám origins príbeh Scarlet Witch. Problémom bol pomalší začiatok, nudnejší dej a slabší záver. Vyrovnali sa tomu ale herecké výkony, „wau momenty“, netradičné spracovanie a taktiež to, že to bol prvý Marvel projekt po viac než roku. Slabší záver sa tiež dá ospravedlniť kvôli situácii, ktorá je práve vo svete. Seriál mal ale viac plusov ako mínusov a bol príjemným spestrením posledných dvoch mesiacov, za čo si zaslúži hodnotenie 9/10.