Cyberpunk 2077 simracingu | WRC Generations RECENZIA

Michal Lukačovič
Michal Lukačovič
Špecializujem sa na pretekárske hry. Mojím hobby sú autá, dlhé roky ich testujem v reálnom aj virtuálnom svete. Taktiež som pretekal na motokárach, takže viem, ako by pretekársky simulátor mal vyzerať. Mám za sebou dlhé hodiny v oficiálnych F1 hrách, Assetto Corsa a aj Competizione, RaceRoom, Gran Turismo, Forza, Project Cars, Automobilista,... Jednoducho som v tom skutočne doma. Okrem toho môj hlas môžete počuť pri našej e-sport lige Rewind Simracing Series.

WRC Generations RECENZIA

Recenzovaná verzia: PC

Všetko nasvedčovalo tomu, že WRC Generations bude skvelým uzatvorením rally série od Kylotonn (KT Racing). 65 áut, kombinácia historických a súčasných hybridných špeciálov, 165 rýchlostných skúšok rozdelených do 21 prepracovaných lokácii. Po rokoch hra, ktorá oficiálne zosadí z trónu Dirt Rally 2.0 a bude konkurovať kráľovi rally simulátorov – Richard Burns Rally. Realita je však iná a pre každého, kto sa na túto hru tešil, poriadne trpká.

WRC Generations RECENZIA
WRC Generations RECENZIA, Zdroj: Michal Lukačovič / REWIND.sk

Začnime ale na pozitívnej nôte. V dnešnej dobe, keď sa za základnú hru niektoré štúdia nehanbia pýtať 80 €, je cenovka 40 € za hru so všetkým malým zázrakom. Nové sú hybridné Rally1 špeciály od Toyoty, Hyundaiu a Fordu. V nižšej kategórii sa môžete zoznámiť s Hyundaiom i20N Rally 2 a taktiež je prepracovaná juniorská kategória Rally 3. V historických autách sú najväčšími novinkami legendy dvetisícok, v podobe Peugeotu 206 WRC a Citroenu C4 WRC. Zásadne vylepšený bol aj livery editor, v ktorom pribudli nie len nové možnosti, ale hlavne je teraz online. To znamená, že sa nemusíte hodiny trápiť s vlastným polepom, ale nájsť nejaký, ktorý vás upúta a za pár sekúnd ho máte na vlastnom aute. A výtvory hráčov sú skutočne pôsobivé.

WRC Generations
Zdroj: Michal Lukačovič / REWIND.sk

Hype was real

Návrat hlásia aj lokácie z minulých hier, keďže štúdio Kylotton má licenciu už od roku 2015 a odvtedy sa vystriedalo množstvo krajín. Opäť sa tak môžeme previezť medzi kameňmi Argentíny, dusiť sa prachom v Mexiku, alebo rezať zákruty na úzkych cestičkách Korziky. Každá lokácia má svoj vlastných vierohodný charakter a dizajn rýchlostných skúšok je najlepší, aký nájdete v moderných rally hrách. Práve návrat starších lokácií sľuboval dlhú hrateľnosť nie len pre multiplayer, ale aj pre singleplayer. Predsa len, kariéra vie byť po troch sezónach repetetívna, ale ak by ste si mohli vyskladať vlastný kalendár, tak by vás bavila o veľa dlhšie. Keby keby keby.

WRC Generations RECENZIA
Zdroj: Michal Lukačovič / REWIND.sk

Realita bolí

Nič také sa nekoná. Aj samotné lokácie sú celkom pofidérne spracované. Niekde máte k dispozícii celú rally, tak ako to má vyzerať. Inde však máte iba jednu rýchlostnú skúšku v dvoch smeroch, čo je poriadne lenivé. Ešte lenivejšia je ale celá hra, v ktorej reálne nenájdete žiadnu veľkú zmenu. Najväčšími sú hybridné systémy. Nejdem vás zaťažovať tým, ako to funguje v realite. V hre máte k dispozícii 3 mapy hybridného systému – 1 veľa výkonu na krátky čas, 3 málo výkonu na dlhý čas, 2 zlatý stred. Hybrid funguje ako povedzme nitro v arkádach. Po veľkých brzdných zónach na pár sekúnd prispeje výkonom elektromotora, čím sa tieto autá vyrovnajú výkonom aj legendárnym beštiám skupiny B.

WRC Generations
Zdroj: Michal Lukačovič / REWIND.sk

V samotnej hre to predstavuje výzvu po jazdeckej stránke. Výkon áut je obrovský a kvôli batérii sú aj ťažšie, tým pádom sú horšie ovládateľné. Po stránke manažmentu sa však príliš báť nemusíte. Ako vám predstavenie máp naznačilo, stači tam nechať dvojku. Zvyšné dve mapy sú v praxi zbytočné. Ale samotné jazdenie s autami Rally 1 je skvelé a sú bez pochýb vrcholom celej hry. Chýbajúce novinky sú však to posledné, čo by ma pri hraní WRC Generations trápilo.

WRC Generations
Zdroj: Michal Lukačovič / REWIND.sk

Chýbalo málo

Aj WRC 10 malo svoje problémy a pri našej recenzii som s ním nebol vôbec spokojný. Ale dokázalo ma vtiahnuť svojim jazdným modelom na asfalte a dizajnom rýchlostných skúšok. Ani kariéra nebola úplne marná, ale po práve troch sezónach ma prestala baviť. A v hlave som mal presný zoznam vecí, ktoré by malo WRC Generations napraviť a bude naozaj dobré.

Priniesť možnosť vytvárať vlastný kalendár šampionátu, zásadne vylepšiť zvuky motorov, pridať možnosť vytvoriť vlastnú rally v rámci single playeru, prepracovať umelú inteligenciu tak, aby robila chyby a aj odstupovala z podujatí, napraviť nestabilný framerate, zvýšiť dosvit svetiel pri nočných etapách, štartovať kariéru rovno v tíme WRC, pridať vysvetlivky k jednotlivým nastaveniam auta a uhladiť niektoré detaily a nepresnosti voči realite. Čo sme z tohto zoznamu dostali? Iba napravený framerate a výkonnejšie svetlá.

WRC Generations
Zdroj: Michal Lukačovič / REWIND.sk

Problém za problémom

Avšak, miesto nich pribudli výrazné problémy so spätnou väzbou od volantu Logitech a prepracovaný jazdný model, ktorý je podľa môjho názoru krokom späť. Na autách je viac cítiť hmotnosť, čo je dobré, ale v kombinácii s prazvláštnou spätnou väzbou máte pocit ako v GTA IV. Tiež zatiahnutie ručne brzdy po novom znamená beznádejné hodiny. Nech máte najazdené akokoľvek veľa, budete sa trápiť. Ďalej zvuky áut. Tie sú hádam ešte horšie vo väčšine prípadov, než pri poslednom diely.

Nové lokácie sú v podstate zbytočným prídavkom, ak neplánujete hrať v online ligách, keďže ich neviete implementovať do kariéry a ani si zahrať celú rally v koži vášho obľúbeného jazdca. Na nejaké DNF od vašich konkurentov v kariére tiež zabudnite. Neexistuje nič frustrujúcejšie, ako vidieť Ogiera, s ktorým bojujete o prvé miesto rozbitého v jarku a nakoniec v cieli vám naložil 10 sekúnd.

WRC Generations RECENZIA
Zdroj: Michal Lukačovič / REWIND.sk

Tiež vám úplne zabije imerziu resetovanie na trať. Jedným z elementárnych prvkov rally je jej neúprosnosť. Neodhadnete brzdný bod a skončíte niekoľko metrov mimo cesty v údolí. Je prosto koniec. Nie však vo WRC Generations. Tu môžete vyletieť v rýchlosti 200 km/h z útesu a na trať sa vrátite bez poškodenia s penalizáciou 5 sekúnd. To je všetko. A častokrát sú body resetu tak blízko trate, že máte pocit, že hráte licenčný test v Gran Turisme a nie rally hru.

Vysvetlivky k nastaveniu auta naďalej chýbajú, takže tam máte náhodné čísla, ktoré niečo robia. V kariére nič nové nepribudlo a opäť musíte minimálne jednu sezónu stráviť v nižšej kategórii, čo je pre väčšinu hráčov otravné. K detailom, ako, že aj po servise máte auto stále totálne špinavé, alebo, že autá Rally 2 nemajú žiadny krútiaci moment asi ani nejdem ďalej písať.

WRC Generations RECENZIA

WRC Generations RECENZIA – Zhrnutie

Z WRC Generations nie som ani sklamaný, ale skôr smutný. Veľmi som im držal palce, aby sa im podarilo rozlúčiť vo veľkom štýle. Úprimne mi stačilo tých pár vecí, ktoré som vymenoval a táto hra by bola v mojich očiach niekde úplne inde a rád by som do nej investoval desiatky hodín môjho času. Lenže teraz sa z nej stal akýsi zvláštny mišmaš arkády a simulátoru, ktorý nevie, čo chce byť. Pre simracerov je príliš arkádová, pre casual hráčov bude zas príliš náročná.

V hre je obrovský potenciál, ale keďže nebude príliš podporovať módy, ktoré by mohli niektoré chyby napraviť, tak jej potenciál ostane nenaplnený. Je obrovská škoda, že WRC Generations nedokážem dať viac ako 5/10. Ak by to malo byť vaša prvá WRC hra, pridajte si k hodnoteniu ešte 1 a pol boda. Ale najlepšie asi bude, keď ešte rok vydržíte pri prechádzajúcom diely a budete dúfať, že Codemasters a EA predvedú niečo špeciálne.