Sú v našej hlave, chcete ich spoznať? | Yumi’s Cells RECENZIA

Yumi´s Cells RECENZIA – Keď v roku 2015 autor Lee Dong-geon prvýkrát predstavil svetu svoj Webtoon komiks Yumi´s Cells, ani vo sne by mu nenapadlo, že nadobudne popularitu po celom svete. 5 rokov, 512 epizód, 3,2 biliónov pozretí a 5 miliónov komentárov. Čísla, ktoré autor po finálnej epizóde na populárnom komiksovom portáli Webtoon získal. Na jeseň roku 2021 dosiahol autor ďalší míľnik – jeho dielo bolo adaptované do podoby rovnomenného seriálu. Ten búra všetko to, na čo sme boli doteraz pri kórejských seriáloch zvyknutí. Yumi´s Cells sú tu a prinášajú so sebou len to najlepšie!

Sivá myš kancelárie a jej vnútorný svet

Ústrednou postavou je, ako už aj bolo poznať, Kim Yumi (Kim Go-eun). Hanblivá, večne hladná a na pohľad obyčajná žena po tridsiatke, ktorá pracuje v kancelárii. Ako diváci však vieme Yumi ľahko čítať. A nie je to tým, že dáva najavo svoje pravé emócie. V tom je hrozná. Na pomoc tu však sú jej bunky, ktorých život vidíme aj my. Znie to zvláštne? Hneď to vysvetlím – celý koncept Yumi´s Cells je založený na tom, že všetky jej rozhodnutia a všetko to, čo sa okolo nej deje, spolu s ňou prežívajú aj jej bunky.

V pôvodnom prevedení a aj v seriáli, majú podobu malých animovaných postavičiek. Každá z nich má iný charakter a hrá v živote Yumi inú rolu. Bunka lásky, hladu, racionálneho zmýšľania, módy, čistoty, libida… Počas seriálu sa postupne predstavujú nové a nové bunky, ktoré so sebou vždy prinesú niečo nové.

Yumi´s Cells RECENZIA
Zdroj: otakukart.com

Vzťahy, (ne)vzťahy a ich problémy

Žánrovo spadá seriál Yumi´s Cells pod romantickú komédiu a psychologickú drámu. Spolu s hlavnou postavou prežívame nástrahy každodenného života a máme preto pocit, že to všetko dôverne poznáme. Problémy vo vzťahu, neodbytný ex, zlomené srdce a túžba po novom zamestnaní. Seriál sa dotýka tém, ktoré neomrzia a sú nám navyše aj blízke. Zároveň sú vykreslené komickým spôsobom. Niet na to vidieť hlavnú hrdinku pri konfrontácii s bývalým priateľom a pozerať sa súčasne na malé postavičky, ktoré to všetko prežívajú spolu s ňou.

Hlavným vzťahom, ktorý udáva tempo celému príbehu, je romantický vzťah Yumi a Woonga. Od jeho nešikovného štartu až po dramatický koniec. Postava Yumi prechádza počas deja vývojom. Z Yumi, ktorá nedáva najavo to, čo si myslí. Na Yumi, ktorej prioritou číslo 1 nie sú jej partneri, ale ona sama.

Yumi´s Cells RECENZIA
Zdroj: anime-internet-com

Vzťah Woong-Yumi narúša najmä niekto tretí. Woongova kolegyňa a dlhoročná priateľka Sae-yi (Park Ji-hyun), ktorá mala vo Woongovi poistku. Nechce nikdy vstúpiť do manželstva, ale ak to raz urobí – bude to práve s ním. A tak robí všetko preto, aby ich vzťahu uškodila. Yumi to hneď vycíti, ale Woong je voči Sae-yi a jej praktikám praktický slepý. To, ako túto prekážku napokon zvládnu (resp. nezvládnu), je dobrým ponaučením pre všetkých tých, ktorí niekedy povolili, aby boli vo vzťahu dvoch – traja.

Yumi´s Cells – RECENZIA

Postavy tohto seriálu nie sú bez chyby. A to ich robí tak zaujímavými a plastickými. Z pohľadu Yumi stretávame rôzne typy charakterov (a spoznávame aj tých, ktorých majú v hlave). Dej, postavy, obraty a konflikty reflektujú reálne situácie. Adaptácia je verná svojej predlohe a využíva všetko to, čo jej audiovizuálne zobrazenie umožňuje.

Obohacujúcim a už vyššie spomínaným prvkom, ktorý seriál odlišuje od ostatných, je práve využitie animácie. Pomer animácie k hranej podobe je nastavený tak, aby fungoval – aj keď je pravda, že pri niektorých výnimkách, kedy je hraná časť zaujímavejšia, animovaná podoba dianie zbytočne spomaľuje a spôsobuje tak jemný pocit frustrácie. To sa však, našťastie, nedeje často a neodradí to od zhliadnutia ďalšej epizódy. Tento 14-dielny seriál (každá epizóda má hodinu) je porciovaný tak, aby vždy držal našu pozornosť. Chceme vedieť, ako sa Yumi popasuje s ďalším problémom a sme vždy na jej strane. Rovnako, ako jej bunky.

Yumi´s Cells RECENZIA
Zdroj: dramabeans.com

Roztomilý koncept verzus priestor pre autoreflexiu

Yumi nie je výnimočná. Nemá ani výnimočnú prácu. Nie je na úteku pred zákonom a neplánuje žiadnu krvavú pomstu. Čo ju teda robí tak zaujímavou? Je to práve fakt, že je tak prosto obyčajná. Je jednoduché s ňou súcitiť a pochopiť ju. Seriál neponúka klišé romantické príbehy, ktoré sme videli nespočetnekrát na nespočet spôsobov.

Autor na to šiel inak. Nesledujeme len veľkolepé zamilovanie sa a boj s osudom, ktorý to nepraje. Sledujeme to, aký je aj život sám. Všetko to, čo na vzťahoch – aj tých s priateľmi, nebýva pekné. Pridajme k tomu ešte koncept nahliadnutia do „hlavy“ postáv a je to. Našu pozornosť držia komické situácie a zvraty a – priestor dostáva aj možnosť vlastnej autoreflexie. Premýšľať nad tým, ktorá naša časť reaguje v náročnej situácii najdominantnejšie, je princípom, na ktorý autor dômyselne poukazuje. Psychologizuje Yumi spôsobom, ktorý je vždy kreatívny (a aj zábavný).

Známe tváre a nové role do ich zbierky

Okrem herečky Kim Go-eun, ktorú môžeme poznať z populárnych seriálov Goblin, Cheese in the Trap, alebo zo snímky Tune in for Love (ktorú nájdete aj v ponuke Netflixu), sa v seriáli predstavia aj populárni herci Ahn Bo-hyun (Goo Woong), Lee Yu-bi (Ruby) a aj člen k-pop skupiny Got7 Jinyoung (Bobby).

Yumi´s Cells RECENZIA – Zhrnutie

Yumi sa mi podarilo spoznať pred pár rokmi. Tento milý príbeh sa stal každotýždennou šancou spríjemniť si krátky moment a prečítať si dobre premyslený a pútavý Webtoon-komiks. Autor finalizoval komiksovú podobu v novembri minulého roka. Mňa osobne, a aj iných fanúšikov, potešila správa, že dostane komiks na jeseň 2021 podobu seriálu.

Zároveň to však budilo obavy, či príbeh nestratí svoje pôvodné čaro. To sa však nestalo. Yumi´s Cells je v podobe seriálu rovnako (ale iným spôsobom) komický príbeh, ktorý utkvie v pamäti. Je tu, keď potrebujete spríjemniť jesenný večer, alebo zabudnúť na to, že za sebou máte – podobne ako Yumi, tiež nejeden omínavý rozchod. Seriálu preto dávam hodnotenie 9/10 a zhodujú sa so mnou aj moje bunky.