Akčné duo s komickým nábojom je späť! | Zabijakov osobný strážca 2 RECENZIA

Zabijakov osobný strážca 2 RECENZIA – Keď v roku 2017 prišiel do kín Zabijakov osobný strážca, fanúšikovia obľúbeného subžánru buddy filmov, ale aj všetci ostatní, našli v kombinácii Ryan Reynolds a Samuel L. Jackson nový, prekvapivý recept na zábavnú katastrofu. Film režiséra Patricka Hughesa zožal v roku 2017 celosvetový úspech a v jeho pokračovaní Zabijakov osobný strážca 2 stačila len štipka toho, čo sme videli v jednotke, aby duo Michael Bryce (R. Reynolds) a Darius Kincaid (Samuel L. Jackson) znova pobavilo.

Zabijakov osobný strážca 2 RECENZIA

Austrálskeho režiséra Patricka Hughesa pozná verejnosť najmä ako oceňovaného tvorcu reklám. V jeho portfóliu nájdeme spoluprácu so značkami ako sú Xbox, BMW alebo Mercedes, a bolo preto značne prekvapivé, keď sa v roku 2010 objavil na scéne s akčným trilerom Red Hill: Krvavý zapadákov, vďaka ktorému mu neskôr, v roku 2014, zveril Sylvester Stallone réžiu tretieho pokračovania populárnej snímky Expendables: Nezničiteľní.

Spolupráca Stallone  – Hughes snímkou Expendables: Nezničiteľní 3 zďaleka nekončí. Na jeseň 2021 je naplánovaná produkcia štvrtého pokračovania Expendables, ktorá bude podľa viacerých zdrojov aj poslednou, a do kín sa, pravdepodobne, dostane až koncom roka 2022.

Zabijakov osobný strážca 2 RECENZIA
Zdroj: collider.com

Akcia strieda akciu

Patrick Hughes vsadil v novej akčnej komédii najmä na kombináciu hereckých výkonov Ryana Reynoldsa a Samuela L. Jacksona. To mu však vôbec nezazlievame, urobili by sme to isté. Nájomný zabijak, ktorého prenikavý smiech rezonuje celým filmom a osobný strážca s radom osobných problémov, fungujú tak dobre, až je takmer fér odpustiť snímke nelogickosť deja, nedotiahnutú následnosť a situácie, ktoré sa dejú len preto, aby duo komicky zažiarilo. Ale len takmer…

Zabijakov osobný strážca 2 nikdy nezastaví. Film má od štartu rýchle tempo – akčná scéna strieda akčnú scénu, ale žiadna z nich nie je hodná toho, aby sme sa k nej kvôli akčnému zážitku spätne vracali. Príbeh bol vytlačený na vedľajšiu koľaj, to nie je ničím netypickým. Smutné však je, že sa akčné scény, vďaka ktorým tento žáner tak milujeme, stanú po čase ubíjajúcimi. Snímka funguje lepšie ako komédia, než ako akčný film a drží ju pokope naše absurdné duo, ktoré získalo v pokračovaní viac priestoru.

Sonia  je späť – a má pekne vulgárny slovník

Väčší priestor pre postavy znamenal aj väčšiu zodpovednosť za ďalšie odhaľovanie ich charakteru a minulosti. Salma Hayek sa v pokračovaní znova ukáže ako divoká karta a podobne ako v jednotke, na seba aj úspešne strhne divácku pozornosť. Jej prítomnosť duo vyvažuje a dodáva mu novú energiu.

Sonia Kinclaid (Salma Hayek) je postavou, ktorej cestu skrížiť určite nechcete (najmä ak ste muž), ale chcete jej byť tajne nablízku a baviť sa spolu s ňou. Salma Hayek bola pre túto rolu skutočne dobrou voľbou. Je poznať, že sa do vulgárnej, vášnivej podvodníčky vžila a bude ťažké vidieť ju v budúcnosti v úlohe jemnej vybranej dámy. A bolo by jej na takúto rolu aj škoda.

Zabijakov osobný strážca 2 | RECENZIA
Zdroj: outtakemag.co.uk

Trio ako z nočnej mory

Charakter každej z trojice postáv je výrazný a dobre premyslený. Ich interakcie, dialógy, opakujúce sa humorné motívy a detaily, ktoré robia postavy tak živými, nikdy nenudia a sú tiež dôvodom, pre ktorý diváci vždy zaručene vyprsknú do smiechu. Každá z postáv dostala tiež „rozšírenie“ – postavy, ktoré sú v deji len preto, aby z hlavnej trojice viac vytiahli ich charakter a jeho špecifiká, na ktorých sa tak bavíme.

Pomerne utrápený, nelicencovaný Michael Bryce (R. Reynolds) získal postavu špičkového, šarmantného bodyguarda Magnussona (Tom Hopper), ktorý predstavuje všetko to, čo chcel kedy dosiahnuť. O minulosti nášho bodyguarda bez licencie sa dozvieme viac tiež vďaka postave božského Morgana Freemana, ale dôvod zistíte už sami.

Slabšia Bondovka?

V Zabijakov osobný strážca poslúžil filmu ako hlavný záporák Gary Oldman, ktorý si zahral pôsobivo desivého Vladislava Dukhovicha, diktátorského prezidenta Bieloruska. V pokračovaní si na túto pozíciu režisér Patrick Hughes obsadil veľkú hollywoodsku hviezdu a tvár zo spomínaných ExpendablesAntonia Banderasa. Ten hrá šialenú postavu s menom, za ktorým by sa mohol skrývať jedine šialenec, a to Aristotela Papdopolousa, ktorý má s Európou skutočne diabolský plán. Avšak, tým to aj končí.

Vladislav Dukhovich predstavoval postavu s potrebnou hĺbkou, záporáka hodného analýzy, ktorý bol vystavaný tak, aby vedel prekvapiť a aj vydesiť. Aristoteles oproti nemu upadá. Má síce silnú motiváciu a funkčný background postavy, vieme sa na ňom pobaviť, ale aj cez to všetko Antonio Banderas pri svojej postave kĺže len po povrchu. Pripomína skôr old school antagonistu staršej Bondovky, a toto prirovnanie je ešte stále pomerne veľkorysé.

Zabijakov osobný strážca 2 | RECENZIA
Zdroj: giantfreakinrobot.com

Zabijakov osobný strážca 2 RECENZIA – Zhrnutie

Zabijakov osobný strážca 2 je milou rozprávkou pre dospelých. Akčnou, krvavou, extrémne vulgárnou rozprávkou, kde nenájdeme dlhšiu scénu, v ktorej by nedošlo k prestrelke, slovnej potýčke alebo fyzickej komédii. Popiera logiku, berie nás na krásne miesta Európy. Nenúti nás priveľmi sa nad dejom zamýšľať a hľadať skryté súvislosti, ale najmä – neuveriteľne nás baví. Dynamika dua Reynolds – Jackson je mimo bežného chápania. Pobavia aj tých, ktorí na podobné filmy zanevreli a neočakávali od pokračovania nič veľkolepé.

V Zabijakov osobný strážca sme pozorovali istú rozpoltenosť. Scény z procesu s bieloruským diktátorom boli seriózne, ťaživé a pri prestrihoch na bodyguarda a zabijaka to pôsobilo, že patria tieto dve línie do úplne iného filmu. V pokračovaní vsadil Patrick Hughes na to, po čom diváci túžili najviac. Viac interakcií Michaela a Dariusa, ktoré nesklamali. A to upevnilo moje rozhodnutie dať filmu 7/10. Bude zaujímavé sledovať, s čím príde režisér Patrick Hughes nabudúce.