Perfektný a extra krvavý animovaný doplnok do franšízy Zaklínača | Zaklínač: Vlčí sen RECENZIA

Branislav Petrus
Branislav Petrus
Keby mi povieš aby som dobil svet a na výber mi dáš nôž a slovo, vyberiem si slovo. Pretože ak sa ho naučíš správne používať, pochopíš, že práve slovo je tá najsilnejšia zbraň.

Zaklínač: Vlčí sen RECENZIA – Ak existuje niekto, kto spája množstvo príbehov z fantazijného sveta Zaklínača, či už sa bavíme o pôvodných knižkách alebo rôznych herných tituloch, je to jednoznačne Geralt z Rivie. Drsný a sympatický lovec príšer, ktorý tvorí jadro celej franšízy. No nastal čas nazrieť konečne aj do života inej skvelej postavy. Zabudni chvíľu na Geralta, pretože tentokrát to bude práve jeho mentor Vesemír a najnovší animovaný film od Netflixu v sebe skrýva naozaj všetko. Zaklínač: Vlčí sen si už môžeš pozrieť na malých obrazovkách od 23. augusta 2021 a dnešná recenzia ťa s týmto výnimočným kúskom lepšie zoznámi.

Osviežujúca vsuvka priniesla skvelý obraz o živote jedného z najmocnejších zaklínačov. Tvorcom sa podarilo vystihnúť zdravé skúmanie niektorých záhad v srdci vesmíru Zaklínača a nudiť sa veru nebudeš. Dej prezrádza veľa nezodpovedaných otázok a zavedie ťa na počiatok cesty zaklínačov, s ktorými nás v roku 1992 prvýkrát zoznámil poľský spisovateľ Andrzej Sapkowski. Jeho celoživotné dielo sa stalo svetovým fenoménom a vďaka tomu dnes môžeme zažívať hlbší ponor do sveta, v ktorom fantázia nepozná hraníc. A čo ja na tom všetkom najlepšie? Najnovší výtvor od Netflixu učaroval aj kritikom a čím všetkým sa zapáčil nám ti prezradíme nižšie.

The Witcher: Nightmare of the Wolf
Zdroj: gamerant.com

Zaklínač: Vlčí sen RECENZIA

Mal to byť seriál alebo film? Pri tejto otázke by bolo náročné odpovedať správne, pretože každému chutí niečo iné. Niekto by si túto animovanú lahôdku pozrel najradšej po kúskoch, no nájdu sa aj takí, ktorí ocenia filmové spracovanie. Za mňa je film určite výhodou a režisérovi Kwangovi Il Hanovi sa podarilo do 82 minút zmestiť veľa pútavých momentov. Je to dostatočne drsné a krvavé, a zároveň aj vtipné a logické. Scenárista Beau DeMayo (Zaklínač, Moon Knight)to taktiež perfektne zvládol, čoho výsledkom je senzačný príbeh z čias, kedy bol Geralt len malým nevinným chlapcom.

Ale nebude žiadnym klamstvom, keď napíšem, že tento film si zaslúži oveľa viac času na to, aby nás nechal vstrebať všetku tu mágiu. Tej je totižto všade neúrekom, od zaklínačov po čarodejnice, takže pár minút navyše by určite nikomu neublížilo. Nič sa nedá robiť a všetko aspoň zachraňuje úroveň kvality, ktorá je zachovaná počas celej dĺžky filmu. Od začiatku až po koniec toho vidieť naozaj veľa. Klasické príšery z hier tiež nechýbajú a v porovnaní so seriálom ich je určite viac. Tento výtvor je jednoducho dôkazom toho, že vôbec nepotrebujete tlačiť nudné scény plné nezáživných rozhovorov, keď to dokážete spratať do menšej dĺžky, nudu nahradiť zbesilou akciou a taktiež divákovi poskytnúť výpovednú hodnotu. Výrobný tím odviedol skvelú prácu a kto vie, možno je kratší animovaný film znakom, že Netflix už čoskoro oznámi pokračovanie.

Najkrvavejší animák, aký si kedy videl | Zaklínač: Vlčí sen RECENZIA
Zdroj: looper.com

Plynulejšie skákanie do minulosti v porovnaní s hraným seriálom Zaklínač

Pri tvorbe animácií je premena ľudských predstáv do vytúženého vizuálu o niečo jednoduchšia, to áno. Ale to nás v tomto prípade zaujímať nemusí, pretože sa nejedná o žiadne fiasko. Vesemír a jeho partia vyzerá grafickým spracovaním dosť sympaticky, a sympaticky sa pozeralo aj na samotný dej. Nevidíme len jednu líniu v prítomnom okamihu, ale taktiež prehliadne a logicky skáčeme do minulosti. Prechody pri flashbackoch ničím neurazia a dobre sa na ne pozerá, nakoľko znamenajú vždy ešte hlbší pohľad do života hlavnej postavy.

Predsa len, ani Vesemír sa nenarodil hneď ako nabuchaný zabijak príšer a nosí so sebou celkom smutný príbeh opusteného dieťaťa. Čo všetko tento príbeh obsahuje bolo dostatočné odhalené zo všetkých uhlov pohľadu, a harmónia medzi prítomnosťou a minulosťou bola zachovaná. Tejto adaptácii sa po dejovej stránke logickej nadväznosti deja nedá vytknúť absolútne nič, za čo si tvorcovia zaslúžia pochvalu.

Zdroj: cnet.com

Animácie podobné seriálu Castlevania

Netflix nás už od roku 2017 dopuje dávkou skvelého animovaného seriálu Castlevania. V nej si sa mohol stretnúť s naozaj krásnymi animáciami, ktoré však v niektorých momentoch nevyzerali moc dobre. Spoznávanie rôznych kútov krajín pôsobilo v novom Zaklínačovi pútavo, ako aj vytváranie magických kúziel či sekanie hláv, ale niektoré pasáže vyzerali divne. No nebolo ich našťastie až tak moc, takže čas strávený pozeraním tohto animovaného filmu neoľutuješ.

Anime štýl nezalahodí každému, ale tejto kombinácii to dostatočne ladí. Slušné tempo je tiež skvelým bonusom a konečne sme sa viac dozvedeli o Kear Morhen. Keby sa raz za čas objavil ešte ďalší takýto film s rovnakým animačným štýlom, vôbec by mi to nevadilo, pretože sledovať ešte viac príbehov týchto zaujímavých postáv bude vždy pre fanúšika splneným snom.

Zdroj: bloody-disgusting.com

Epický koniec s otvoreným koncom

Výhoda krátkeho animovaného filmu je aj začiatok jeho záveru. Ten prakticky začína v 50 minúte a jeho rozbiehajúce sa tempo nesklamalo. Vesemír s ostatnými zaklínačmi, čarodejnica Tetra a ostatní, sa stretnú na jednom bojisku, ktoré bude okrem ľudských stvorení plné príšer.

Záver kombinuje prvky všetkého, čo je potrebné k uspokojeniu náročného diváka. Vidieť humor, akciu, tragédiu a horor. Humor prekvitá Vesemírom po celý čas. Akcia taktiež sprevádza celý film a finále tomu nie je výnimkou. Dočkali sme sa aj niekoľkých drobných tragédií, ale to je pri takomto epickom konci úplne prirodzené. Čo sa týka hororu, temnota je cítiť zo všetkých príšer, ktoré trhajú hlavy a ruky bez akýchkoľvek problémov. A je im absolútne jedno, či sa pred nimi nachádza nevinné dieťa alebo skúsený zaklínač.

Bojové sekvencie v poslednej pol hodine sú jednoducho skvelo zvládnuté a veľa animovaných filmov by sa mohlo od Netflixu niečo málo priučiť. Potešilo aj príjemné prekvapenie v úplnom závere, ktoré podľa všetkého necháva pokračovaniu dvere otvorené.

The Witcher: Nightmare of the Wolf
Zdroj: youtube.com

Zaklínač: Vlčí sen RECENZIA – Zhrnutie

Balzam na dušu a povinná jazda pre všetkých fanúšikov Zaklínača. Nič krvavejšie som zatiaľ tento rok nevidel, či už sa to týka hraného alebo animovaného spracovania. Ak by mal niekedy doraziť animovaný projekt zo sveta Game of Thrones, presne takto si ho predstavujem – naplnený krvou, nahotou a kúzlami. Toľkoto nechutností určite prvá séria hraného Zaklínača nemala, takže klobúk dolu a už teraz sa teším na ďalšie projekty z tohto unikátneho magického sveta.

Uvidíme niekedy pokračovanie? Nech sa Netflix rozhodne akokoľvek, prijať sa to dá aj ako jednorazovka, ku ktorej sa jednoznačne ešte v blízkej budúcnosti vrátim. Anglickú a českú verziu mám už za sebou, no ešte mi chýba japonská verzia. Prekvapením je absencia poľského audia, ktorý by do filmu priniesol originálne poľské korene. Angličtina mi tam predsa len miestami nesedela a popravde to českí dabléri zvládli o niečo lepšie ako Američania. Po akom audiu siahneš ty je už na tebe a až tak moc na tom nezáleží. Celkovo je to totiž úplne skvelé, až na dĺžku či niektoré animácie. Aj preto si dnešná recenzia na animovaný film Zaklínač: Vlčí sen odniesla 9/10.