Vyplatilo sa 10-ročné čakanie na pokračovanie kultovej komédie? | Zombieland: Rana istoty RECENZIA

Zombieland: Rana istoty RECENZIA – Keď v roku 2009 vyšla akčná zombie komédia Zombieland, nikto nečakal, aký kult sa z nej stane. Film však zarobil viac než 100 miliónov dolárov a dnes už legendárny mix hororu a komédie, v ktorom bojujú proti sebe hordy krvilačných zombie a hŕstka preživších, sa teraz vracia na filmové plátna. A s ním aj tím tvorcov a hercov, vďaka ktorým mal prvý film taký úspech – režisér Ruben Fleischer, scenáristi Rhett Reese & Paul Wernick a hviezdna herecká štvorica Woody Harrelson, Jesse Eisenberg, Emma Stone a Abigail Breslin.

zombieland jesse eisenberg
Zdroj: movieweb.com

Zombieland: Rana istoty RECENZIA

Na začiatku nového príbehu nájdeme štvoricu hlavných hrdinov a ich malú rodinku v novom domove. Columbus, Tallahassee, Wichita a Little Rock sa rozhodli usadiť v Bielom dome. Áno, v „tom“ Bielom dome.

Ako to však už s rodinami býva, problémy na seba nenechali čakať. Columbus a Wichita obsadili Lincolnovu spálňu a Columbus sa rozhodne posunúť ich vzťah na ďalší level. Wichita je však srdcom stále samotár a nie je pripravená usadiť sa. Z Tallahasseeho sa zatiaľ stal náhradný otec Little Rock, z ktorej vyrástla mladá žena – ktorú nový domov dusí a túži ujsť za niekým v jej veku.

Ako ste už mohli pochopiť z tohto opisu príbehu, v novom Zombielande vôbec nejde o to, že po svete pobehujú krvilačné stvorenia, ktorých zmyslom života je žrať ľudí. Vo svojej podstate by sme mohli tieto prvky zo scenára vyhodiť a šlo by o bežné súbežne idúce dejové linky, ktoré sa zameriavajú na otcovský vzťah (Tallahassee a Little Rock) a milostný vzťah (Columbus a Wichita). A práve preto sa naň vôbec dá pozerať.

zombieland emma stone
Zdroj: newslikethis.com

Je to teda celkom obyčajný príbeh, ktorý by si sám o sebe určite nezaslúžil také herecké obsadenie, aké má a taký produkčný rozpočet, aký od štúdia Sony Pictures dostal. Tu sa však do mixu pridáva to, čo sme si pred 10 rokmi zamilovali v pôvodnom Zombielande a opäť nás to nadchlo v jeho pokračovaní: „zombíci„. Zombíci a ich nezmyselne krvavé zabíjanie, skvelo nakrútená akcia, šialene vtipné dialógy a takmer absurdný pohľad na svet každej z postáv. Primiešajte fantastický strih, skvelú hudbu a máte to hotové.

Keďže je tento recept režisérovi Rubenovi Fleischerovi dobre známy, naskytuje sa tu iná otázka: Baví nás to ešte vôbec? Alebo to už začína byť nuda?