Vyplatilo sa 10-ročné čakanie na pokračovanie kultovej komédie? | Zombieland: Rana istoty RECENZIA

Je to ešte zábava?

Áno. Áno, je. Film začína niekoľko minútovým voiceoverom Columbusa (Jesse Eisenberg), ktorý nás srdečne víta späť v Zombielande. V skratke porozpráva, čo skupinka medzičasom vyvádzala a opíše, ako sa usadili prezidentskom paláci USA. Hneď v úvodných scénach dostaneme nádych nostalgie a zaručenie, že aj toto bude šialená jazda. Spomalené zábery, krv a poriadny rock sprevádzajú nielen prvé momenty filmu, no nejde iba o prázdnu akciu.

Každý fanúšik pôvodného Zombielandu určite potvrdí, že to, čo z jednotky spravilo priam kultový titul, boli samotné postavy. Tu sa medzi nimi vytvára konflikt, ktorý je síce trochu zbrklý a unáhlený, no to len pre naše dobro. Je to ako totálny opak tarantinovky. Tu dialógy netrvajú večnosť a nejde v nich o hlbší zmysel skrytý pod kontextom, ale ide o krátke a výbušné momenty hlášok a stupídnych, no zato neuveriteľné vtipných fráz.

To vystihuje aj diváka, ktorému sa bude Zombieland: Rana istoty páčiť. Ak hľadáte film, pri ktorom vypnete a jednoducho si užijete jazdu, pri ktorej sa zasmejete, už viac neváhajte. Ak hľadáte psychologický thriller s prvkami akcie zasadený do sveta zombie, radšej choďte ďalej. Alebo viete čo? Dajte tomuto titulu šancu aj tak. Veď predsa každý z nás sa občas potrebuje odreagovať od vážneho skutočného sveta.

Zombieland: Rana istoty RECENZIA
Zdroj: fanpop.com

Spracovanie

Vráťme sa trošku. Keď je reč o zábavnej akcii, čo tým vlastne myslím? Mám tým na mysli klauna-bojovníka? Nie, až tak jednoduché to nie je, aj keď v dvojke sa objavuje pár odkazov na prvú časť prostredníctvom Columbusovho strachu z chlapíkov s bielou kožou a červeným nosom. Pod pojmom „zábavná akcia“ si predstavím dva spôsoby spracovania akčných scén: Za prvé to je obzvláštnenie obyčajnej scény pomocou trikov a strihu, za druhé to je totálne šialenstvo, ako napríklad monster truck. A nový Zombieland má obidva.

Príbehu sa popri tej akcii, žiaľ, nedarí vytvoriť dostatočné emócie či pocit obáv o naše hlavné postavy. Ladený je totiž čisto na humor, čo znamená nadávky takmer v každej vete, niekedy nezmyselné brblanie a charakterové poznámky, vďaka ktorým aspoň lepšie spoznáme hlavné postavy. Blízke osobné scény a emocionálne výbuchy si medzi tým všetkým už nenašli miesto, čo je možno aj dobre, lebo by sa k nim nemuseli hodiť. Zombieland: Rana istoty by nimi stratil svoju ľahkosť a schopnosť človeka udržať v stave dobrej nálady.

Osoby, ktoré to zrealizovali

Nemôžeme odísť bez toho, aby sme sa porozprávali o technickom spracovaní, a to hlavne réžii Rubena Fleischera. On však nie je jediný, kto by mal lízať med chvály. S tým, čo mal na stole, sa skvelo popasoval aj kameraman Jung-hoon Jung a fantastickí strihači Chris Patterson a Dirk Westervelt. Tí tomu všetkému dodali energiu a šmrnc, bez čoho by to nešlo. Treba spomenúť aj Davida Sardyho, ktorý povyberal a nahral skvelú hudbu.

Zombieland: Rana istoty RECENZIA
Zdroj: esquire.com

Na záver tu sú ešte samotní herci, na ktorých celý film stojí. Jesse Eisenberg, Emma Stone, Woody Harrelson a Abigail Breslin sú spolu fantastickí. Filmu dodávajú náladu jeden a pol hodinového skeču. Veľká časť vtipných momentov patrila Harrelsonovi, ktorý svojimi poznámkami hviezdil od prvého do posledného momentu. Absolútne fantastická bola aj Zoey Deutch, ktorá stvárnila hlúpu krásku Madison, na ktorej sa nedalo nesmiať. Obsadenie dopĺňajú mená ako Avan Jogia, Rosario Dawson, Luke Wilson a Thomas Middleditch.

Zhrnutie – Zombieland: Rana istoty RECENZIA

Zombieland: Rana istoty je skvelým pokračovaním kultovej komédie z roku 2009. Čakanie sa určite vyplatilo, pričom novinka skvelo zachytila všetko, čo z jednotky spravilo tak obľúbený film. Herci sú opäť úžasní a akcia je znovu šialená a technicky zvládnutá. Medzi negatíva patria priemerný až slabý scenár či minimum emócií počas veľkých príbehových momentov. Spolu s mixom skvelej hudby však ide o 99 minút poriadnej zábavy, pri ktorej sa zaručene odreagujete. Film Zombieland: Rana istoty preto dostáva hodnotenie 7,5/10.