Site icon REWIND.sk

Nakrúcanie Krstného otca ohrozovala skutočná mafia. Takto vznikol jeden z najlepších filmov v dejinách

Krstný otec-fakty

Zdroj: instagram.com

Reklama

Ako sa nakrúcal film Krstný otec?

Nakrúcanie Krstného otca (1972) bolo plné problémov, a to už od samého začiatku. Knižná verzia od Maria Puza bola publikovaná v roku 1969 a takmer okamžite sa stala hitom. Štúdio Paramount Pictures vlastnilo práva na túto knihu, avšak o jej sfilmovaní sa príliš neuvažovalo. A to až do momentu, keď sa o produkciu filmu prihlásil začínajúci Albert S. Ruddy. Práve on vyhľadal v tom čase málo známeho režiséra a scenáristu Francisa Forda Coppolu. Spolu s Mariom Puzom tak vytvorili scenár, ktorý v roku 1973 získal Oscara.

Cesta Krstného otca od tvorby až po samotné nakrúcanie však bola nesmierne náročná a my vám to v tomto článku priblížime. Takto totiž vyzeralo nakrúcanie Krstného otca.

8. Štúdio neustále odmietalo Al Pacina

zdroj: themoviedb.org

Určite si hovoríte, prečo by štúdio odmietalo jedného z najlepších hercov? V tom čase ním však nebol. Alebo skôr nebol taký slávny. Šéf štúdia Paramount Pictures Robert Evans chcel, aby sa úlohy Michaela Corleoneho zhostil Jack Nicholson či Robert Redford. Okrem toho, že Al Pacino v tom čase ešte len začínal, Evans mal pocit, že táto postava by mala mať blond vlasy a modré oči.

Reklama

Francis Ford Coppola na poste režiséra však nechcel Evansovi ustúpiť a neustále nástojil, že práve Al Pacino je dokonalým Michaelom Corleonom. A za Coppolom stál zase producent filmu Albert S. Ruddy. Ten dokonca obišiel aj Evansa a šiel priamo za Charliem Bloohdurnom, ktorý Paramount vlastnil. Viete si dnes predstaviť tento film bez Ala? My určite nie.

7. Nakrúcanie ohrozovala skutočná mafia

zdroj: themoviedb.org

Dej filmu rozpráva príbeh jednej mafiánskej rodiny. Skutočným mafiánom sa rozhodne nepáčilo to, že by sa o ich nelegálnych a často brutálnych praktikách natočil tak autentický film. Newyorský mafián Joe Colombo bol ochotný urobiť všetko preto, aby sa nakrúcanie filmu zrušilo. Dokonca zavolal svojmu kamarátovi Mickeymu Cohenovi, aby producenta Ala Ruddyho vystrašil streľbou.

Ruddyho to však donútilo sa so samotným Colombom stretnúť. Drsný mafián súhlasil s nakrúcaním filmu pokiaľ ani raz vo filme nezaznie slovomafia“. Ruddy súhlasil a odvtedy sa Colombo stal akýmsi ochrancom tohto filmu. Kontroloval odbory, ktoré zase kontrolovali štáb filmu. Dokonca sa v malých úlohách v snímku objavili aj jeho ľudia.

Reklama

6. Marlon Brando sa neučil žiadne texty

Hlavnou hviezdou prvého dielu bol rozhodne Marlon Brando v úlohe Dona Vita Corleoneho. Diváci od neho nemohli odtrhnúť oči. Jeho výzor a herecký prejav boli skrátka dokonalé. Ocenila to aj Akadémia, ktorá mu udelila Oscara za najlepší herecký výkon v hlavnej úlohe. Napriek tomuto úspechu to s Brandom nebolo jednoduché. Už pred filmom mal totiž povesť búrlivého herca, od ktorého môže producent čakať čokoľvek.

Napríklad sa odmietol učiť texty, preto štáb musel listy s jeho replikami lepiť po celom pľaci, dokonca aj na telá hercov. Tvrdil totiž, že každý okamžik chce prežiť naplno. Nech už to znamenalo čokoľvek, zabralo to.

5. Odrezaná konská hlava bola skutočná

Zrejme každý, kto Krstného otca videl nezabudne na ikonickú scénu, v ktorej sa filmový producent Jack Woltz zobudí v posteli s odrezanou konskou hlavou. Celá táto scéna bola skutočne autentická. Ako všetci vieme, pre Woltza to bolo varovanie, aby nechal Johnnyho Fontaina hrať hlavnú rolu vo svojom muzikáli. Pre nakrúcanie bola pripravená replika odrezanej hlavy koňa, lenže Coppola ju na poslednú chvíľu vymenil za skutočnú hlavu.

Reklama

Podľa všetkého mu ju zohnali „drsní priatelia“ producenta Alberta Ruddyho. Herec John Marley, ktorý si Woltza zahral tak v scéne, v ktorej vrieska, nepredstieral nič. Nečakal totiž, že bude mať v posteli skutočnú mŕtvu hlavu koňa. Štáb si myslel, že Marleyho prejav je skrátka skvelý herecký výkon, ale nebolo to tak. Skôr to bol riskantný ťah od Coppolu, ktorý vyšiel na výbornú. (ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE.)

4. Coppola musel presvedčiť štúdio, že ide o „gangsterku“

V 60. a 70. rokoch sa netočili mafiánske drámy, ale akčné gangsterky s kopou mŕtvych a výživnou akciou. Boli to proste westerny, len herci vymenili kostýmy kovbojov za talianske obleky. Krstný otec však nebol práve takýmto filmom. Coppola chcel, aby sa príbeh niesol pomaly, aby si diváci vypestovali k postavám nejaký vzťah. To ale nechcelo štúdio Paramount.

Coppolu takmer z postu režiséra vyhodili, preto im musel ponúknuť „niečo drsnejšie“. V predstihu tak s Al Pacinom natočil scénu, v ktorej Michael zabije drogového baróna Sollozza a skorumpovaného náčelníka polície McCluskeyho.

Reklama

Keď majitelia štúdia túto neskutočne mrazivú scénu videli, uistilo ich to v dvoch veciach. A to, že Al Pacino je dokonalým Michaelom a Francis Ford Coppola je tým správnym režisérom pre ich film.

3. Marlon Brando si odmietol prevziať Oscara a samotný film dlho nenávidel

Ako sme už spomínali, s Brandom to na pľaci nebolo jednoduché. Napriek tomu, že predvádzal jeden z najlepších výkonov v histórii filmu, on sám si to nemyslel. Dokonca ani keď získal za svoj výkon najprestížnejšie filmové ocenenie, stále svoju rolu Dona nenávidel. O jeho nenávisti k tomu filmu sa vyjadril vo svojej biografii Piesne, ktoré ma naučila matka, v ktorej povedal:

Reklama

„Keď som videl Krstného otca po prvýkrát, bolo mi z toho zle. Všímal som si len svoje chyby a nenávidel som ho. Ale o niekoľko rokov som ho videl v televízií z inej perspektívy a rozhodol som sa, že je to dobrý film.

2. Postavu Al Pacina si mal zahrať Jack Nicholson

Jack Nicholson už bol v tom čase známy ako fantastický charakterný herec, preto keď sa uvažovalo o nakrúcaní Krstného otca, štúdio Paramount ho oslovilo ako prvého. Ponúkli mu rolu Michaela, lenže Nicholson to odmietol so slovami:

„Vedel som, že to bude skvelý film, ale v tom čase som veril, že indiáni by mali hrať role napísané pre indiánov a rovnako aj Taliani.“

1. Koľko si herci či štáb za film zarobili?

Reklama

Krstný otec sa stal kasovým trhákom. Už v premiérový víkend dokázal zarobiť 26 miliónov, pričom jeho rozpočet predstavoval len 6 miliónov dolárov. Napokon sa z Krstného otca stal v tom čase najúspešnejší film na svete, a to s tržbami nad 270 miliónov dolárov.

Marlon Brando dostal za svoju rolu Dona Vita 250 000 dolárov + 2 milióny, ktoré ale získal z celkových tržieb filmu. Druhá najväčšia hviezda filmu, teda Al Pacino dostal za svoje herecké služby 35 000 dolárov, pretože bol v tom čase ešte prakticky neznámym hercom.

Za spoluprácu na tvorbe scenáru a za réžiu filmu dostal Francis Ford Coppola 110 000 dolárov. A k tomu ešte nový model auta značky Mercedes Benz. So štúdiom Paramount totiž uzavrel stávku, že ak film bude mať tržby nad 50 miliónov, tak mu kúpia nový Mercedes. No a ako vieme, Krstný otec mal ešte oveľa väčšie tržby.

Reklama

Ak vás tieto fakty skutočne zaujali, odporúčame vám pozrieť si minisériu The Offer (2022), ktorá zobrazuje extrémne problematické nakrúcanie Krstného otca. 

Zdroj: mentalfloss.com, rd.com, csfd.sk

Exit mobile version