Site icon REWIND.sk

Tajomstvo streamovacieho giganta: Ako zarába Netflix?

Zdroj: pngimg.com, pngarts.com, galla.seelenfluegel.info

Reklama

Všetci vieme, čo je to Netflix a ako, respektíve na čo slúži. Mnohí z vás ho dokonca sami používajú na sledovanie filmov, dokumentov, seriálov či po novom aj interaktívnych dobrodružstiev. Táto streamovacia služba, podobne ako ostatné, funguje na báze odoberania – mesačných poplatkov. Pravidelne platíte a konzumujete toľko, koľko chcete. Prečo však spoločnosť stále riskuje a čo nájdeme pod hmlistým obrazom miliardových investícií? Poďme sa pozrieť na to, ako zarába Netflix!

Zdroj: image.freepik.com, bloody-disgusting.com

Ako zarába Netflix?

Spoločnosť je vo svojej sfére nepochybným šampiónom. S vyše 100 miliónmi používateľmi vo vyše 190 krajinách, ktorí denne konzumujú cez 125 miliónov hodín obsahu, je Netflix medzinárodným gigantom s unikátnym biznis modelom. Prvým dielikom skladačky, ktorá nám odhalí dôvod rastúcich investícií, sa nachádza v cieľovej skupine. Ľuďoch, ktorí sú potenciálnymi zákazníkmi. Z analytických prác vieme, že cieľovkou Netflixu sú ľudia strednej alebo vyššej vrstvy s vekom 17-60 rokov.

Reklama

S takto širokou skupinou potenciálnych zákazníkov o rozhodnutiach spoločnosti nerozhodujú demografické, ale tzv. psychografické štatistiky. Model Netflixu teda hovorí, že streamovacia služba sa zameriava na tri skupiny ľudí:

Reklama
  1. ľudia, ktorí nemajú čas chodiť do kina alebo požičovní,
  2. ľudia, ktorí sú fanúšikmi a milovníkmi filmov a seriálov a
  3. ľudia, ktorí chcú ušetriť.
Zdroj: collegefashion.net

Pokiaľ využívate Netflix, schválne sa zamyslite, či do niektorej z týchto skupín zapadáte. Na veľkom finančnom úspechu spoločnosti vidíme, že to funguje. Vykresliť si, kto sa má stať zákazníkom, však ešte neznamená, že zákazníci začnú firme s radosťou posielať svoje peniaze. Treba ich aj nejak prilákať. Práve tu vstupujú na scénu miliardové investície Netflixu, ktorými zatienili konkurenciu.

Ako Netflix láka zákazníkov

Ako vieme, hlavným zmyslom príjmu nielen tejto streamovacej služby sú mesačné poplatky za prístup ku veľkému počtu filmov a seriálov. Aj preto musí Netflix vyvážiť počet ľudí, ktorí sú ochotní platiť, s množstvom peňazí, ktoré sú ochotní platiť. Vďaka tomu a psychologickému predajnému triku, s ktorým sa stretávate aj v potravinách, spoločnosť ponúka 3 plány predplatného. Ceny a rozdiely medzi nimi sa v rôznych krajinách líšia, no väčšina ľudí vždy siahne po tzv. „prémium“ účte.

Zdroj: numerama.com

Ale prečo? Netflix stojí na platforme, ktorá je podporovaná naprieč viacerými zariadeniami. Má zabudovaný personalizovaný algoritmus, ktorý vám odporučí novinky na základe toho, čo ste pozerali predtým. No treťou a najdôležitejšou vecou, ktorou Netflix disponuje, je obsah. A že je teda obsiahly.

Reklama

Netflix míňa veľké peniaze na to, aby mohol divákom poskytovať populárne filmy a seriály. Za licenciu pre sitkom Priatelia spoločnosť zaplatila 100 miliónov dolárov, pretože v ňom vidia veľký ťahač. Programy s klesajúcou popularitou, ako šou zo spolupráce s Marvelom, zasa jednoducho zruší. No aj keď niekedy nesplnia štatistické požiadavky, práve originálne filmy a seriály sú budúcnosťou tohto biznis modelu.

Zdroj: clipartmax.com, theverge.com, marvelcinematicuniverse.wikia.com

Spoločnosť v minulom roku investovala 8 miliárd dolárov do tvorby vlastného obsahu. Analytici si rýchlo všimli, že exkluzivita a rozmanitosť sú tými najlepšími spôsobmi, ako na Netflix priviesť nových zákazníkov – a aj si ich udržať. Popri produkcii vlastných filmov a seriálov navyše ušetria na licenčných poplatkoch. Aj preto firma míňa stále viac a viac peňazí na svoju vlastnú produkciu a v budúcnosti uvidíme ešte omnoho viac „Netflix Originals“.

Netflix v číslach: zaujímavé štatistiky

Zverejnené čísla pochádzajú z údajov tretieho štvrťroka 2018.

Reklama
Zdroj: wikipedia.com

Aký je váš názor na Netflix ako službu a čo vravíte na bezkonkurenčný biznis model? Veríte, že práve originálne filmy a seriály sú cesta k ešte väčšiemu úspechu? Vaše názory nám zanechajte v komentároch!

Zdroj: feedough.com, Michael Wessel, businessofapps.comexpandedramblings.com

Exit mobile version