Krásne pomätená a zúrivý pes od vedľa | Mad for Each Other RECENZIA

Mad for Each Other RECENZIANetflix oznámil vo februári tohto roka na online evente „See What´s Next: Korea“, plán investovať 500 000 000$ do rozšírenia svojej ponuky o pôvodné juhokórejské filmy, seriály a relácie. Reaguje tak na súčasný svetový dopyt po všetkom tom, čo robí Južnú Kóreu tak atraktívnu pre zvyšok sveta. Vlnu popularity, ktorú v súčasnosti vedie kpop skupina BTS (a ktorej pomohla aj oscarová snímka Parazit (2019)), už nič nezastaví. Netflix vsadil tento rok najmä na juhokórejské seriály (kdramas), a žne vďaka nim úspech. Jedným z najnovších populárnych seriálov z dielne Netflixu a juhokórejských tvorcov je práve Mad for Each Other.

Mad for Each Other RECENZIA

Nový seriál sleduje životy dvoch susedov, ktorí si už od prvého momentu lezú pekne na nervy. Bývalému policajnému detektívovi dáva poriadne zabrať jeho susedka – paranoidná Min-Kyung (Oh Yeon-seo). Tá sa snaží preniesť cez traumatickú skúsenosť s ex-priateľom. Whi-Oh (Jung Woo), bol zas dočasne zbavený funkcie detektíva kvôli opakovanému nezvládaniu hnevu. Bolo mu nariadené vyhľadať pomoc terapeutky. A ako to vďaka zákonu seriálovej schválnosti býva – rovnakú terapeutku navštevuje aj jeho krásna nemesis.

Mad for Each Other Recenzia
Zdroj: 7ta.cn

Predpokladaný vývoj ich vzťahu je teda jasný – najprv nepriatelia, potom milenci. Pre túto dvojicu to však nebude také ľahké. Oboch prenasleduje ich minulosť, a je najprv len a len na nich, aby sa jej postavili čelom. Dej dostáva ku koncu série vážny podtón, ale z väčšej časti ide žánrovo o romantickú komédiu. Dynamika ústrednej dvojice funguje v tomto smere výborne. Ona ho privádza do šialenstva, on sa snaží (neúspešne) zachovať pokoj.

Bizarné vedľajšie postavy

Hlavní protagonisti by pozornosť divákov udržali aj sami o sebe. V bytovom dome, ktorého cena bytov každým dňom klesá, však nie sú sami. V seriáli, pre ktorý Netflix zvolil neobvyklú metráž 30 minút po 13 epizódach, sa postupne predstavujú zaujímavé vedľajšie postavy. Samostatnú dejovú líniu predstavujú napríklad členky ženského bytového spolkuIn-Ja (Baek Ji-Won), Sun-Young (Lee Hye-Eun) a Joo-Ri (Lee Yeon-Doo). Dohliadajú na všetko od správnej recyklácie odpadu, až po chytenie miestneho exhibicionistu.

V ich línii a aj v tej hlavnej, je častým motívom nedorozumenie. Hlavná protagonistka Min-Kyung je v istom momente deja pre bytový spolok „čarodejnicou“, ktorú je potrebné vysťahovať. Nedorozumenie vzniklo kvôli online článku, ktorý ju obviňoval z mileneckého pomeru so ženatým mužom. Jediným, kto sa jej zastal, je (neprekvapivo) práve Whi-Oh, ktorý si k zvláštnej susedke postupne nachádza cestu.

Mad for Each Other Recenzia
Zdroj: deliajumma.com

Pri bulvárnom článku zostaneme. Seriál brilantne odkazuje na problémy súčasnosti – a to napríklad v spomínanom online priestore. V Južnej Kórei, ale aj globálne, sú mediálne známe osoby často obeťou nenávistných komentárov a online útokov. V tejto pozícii sa nájde aj naša hlavná protagonistka, pre ktorú sa stal nebezpečným už aj svet „offline“.

Ľahké to nemá ani Whi-Oh. Ten sa aj napriek jasným inštrukciám nadriadeného snaží tajne pokračovať v riešení prípadu, pre ktorý mu dočasne odobrali miesto. Spomínaný prípad má čo dočinenia s nelegálnym obchodovaním s drogami. A to je znova téma, ktorá nie je v kórejských médiách neobvyklou. Pri vážnych témach zostaneme – temný obrat v deji nastáva v dejovej línii postavy Min-Kyung. Bola vo vzťahu, v ktorom bola obeťou násilia. Ako seriál napreduje, čoraz viac sa dozvedáme temnú pravdu o jej ex-priateľovi. Našťastie má po svojom boku Whi-Oha, ktorý zasiahne v pravú chvíľu.

Prekvapenie za prekvapením

Okrem vševediacich členiek bytového spolku, ktoré by hravo konkurovali starenkám z dedín, sa v seriáli predstaví aj pracovitá Su-Hyun (Lee Su-Hyun). Herečka, ktorá ju hrá, tvorí spolu s bratom v kpop svete populárne duo známe ako AKMU. Vo svete kórejských seriálov nie je ničím novým sledovať, ako sa populárne kpop hviezdy postupne vypracujú na často obsadzovaných hercov. Lee Su-Hyun bolo v roli mladej brigádničky umožnené dať priestor aj svojej speváckej identite, a stačí len dodať, že to nebol chybný ťah.

Bytový dom a jeho blízke okolie je v prípade seriálu primárnym priestorom deja. A úplne na to stačí. Krehkosť ľudských osudov pochopíme len zblízka. Pravdu neodhalí register trestov, bulvárny článok a už vôbec nie klebety susedov. Seriál sa pohráva s postupným odhaľovaním pravdy. Napätiu a dynamike deja zas úspešne pomáha aj kriminálna línia prepojená s postavou bývalého detektíva. Mad for Each Other zľahka inovuje žáner romantických komédií a robí ho atraktívnym pre všetkých. Stále je to však aj dráma, čo istými scénami silno rezonuje.

Vzťah Min-Kyung a Whi-Oha je vo svojej podstate veľmi dobre premysleným a počas celého deja obom fandíme, aby vystúpili z tieňa ich minulosti. Postupne sa ukáže, že sú pre seba navzájom kľúčom k tomu, aby sa im to podarilo. Min-Kyung pomáha Whi-Ohovi s jeho vyšetrovaním. A to aj cez to, že sa jej priveľká vášeň pre trilery zdala najprv ako prekážka. A Whi-Oh je tu pre Min-Kyung zas preto, aby ju ochránil pred pomstychtivým ex-priateľom.

Mad for Each Other RECENZIA – Zhrnutie

Mad for Each Other je seriál, ktorý jednoducho pobaví a nesklame v jedinej epizóde. Dej je porciovaný do jednotlivých epizód tak, aby fungoval a v ničom nesklamal. Whi-Oh a Min-Kyung sú úplným stotožnením výrazu „power couple„, a nie je trúfalým tvrdiť, že sa Netflixu jeho polmiliardová investicía skutočne vyplatila. Osobne ma v jednej epizóde potešila aj milá krátka referencia na filmovú klasiku Leon (1994). Mad for Each Other má všetko to, čo by sa od seriálu v tomto žánri malo očakávať a hodnotím ho preto na 9/10.