Umelá inteligencia Nvidie vytvorila Pac-Mana bez jediného riadku kódu

Nenechajte si ujsť

Gerard Butler čelí koncu sveta | Greenland: Posledný úkryt RECENZIA

Greenland: Posledný úkryt RECENZIA Greenland: Posledný úkryt RECENZIA - V záplave superhrdinských filmov sa len málokedy dočkáme blockbusteru s iným námetom, ktorý nevsádza všetko na...

Pokračovanie filmu Warcraft a prvá vesmírna reality šou?! – RESTART #1

Dovoľujeme si vám predstaviť projekt, na ktorom sme usilovne pracovali počas leta. Toto je RESTART, náš nový formát videí, ktorý sme pre vás vytvorili...

Kto je Kang the Conqueror? Nový MCU záporák dokáže cestovať v čase a je silnejší ako Thanos

Kto bude nový MCU záporák? Film Avengers: Endgame ukončil jednu veľkú príbehovú kapitolu menom Infinity Saga, ktorá sa pomaly formovala od roku 2008. Prvé tri...

Vzniká nová vesmírna reality šou, ktorej víťaz poletí priamo na Medzinárodnú vesmírnu stanicu

Vesmírna reality šou Space Hero Vyzerá to tak, že herec Tom Cruise nebude jedinou televíznou hviezdou, ktorá poletí mimo planéty Zem. Po úspešnej ceste lode...
Erik Košťany
Erik Košťany
Moje meno je Erik (alebo Erino), mám 28, momentálne bývam v Bratislave. Kino navštevujem niekoľkokrát do mesiaca a čo nestihnem tam, doháňam na obrazovkách doma. Vlastním niekoľko konzol, rád si prečítam dobrú knihu či komiks, ale nevyhýbam sa ani pohybu po vonku (či už na nohách alebo bicykli)

Umelá inteligencia Nvidie pretvorila Pac-Mana bez kódu

Nvidia je nám známa predovšetkým ako spoločnosť, ktorá ponúka grafické karty. V súčasnej dobe sa však čoraz viac zaujíma o umelú inteligenciu. A ako svoj posledný projekt dokázali zaujímavý kúsok. Umelá inteligencia Nvidie vytvorila hru Pac-Man jednoducho tak, že sledovala, ako je hraná.

Nepoužili teda absolútne žiadny kód a dokonca ani predrednerované obrázky. AI (z anglického Articifial Intelligence) zbierala vizuálne dáta počas hrania a vytvorila ich snímok po snímke iba z týchto informácií. Výsledok plánuje Nvidia zdielať online v blízkom čase.

Výsledok je plne hrateľný

Pravdou je, že výsledok nie je perfektný. Hra je mierne rozmazaná a inteligencia zrejme nezachytila úplne presné vzorce správania sa duchov. Ale všetky základný prvky zostávajú: jedzte guličky, vyhýbajte sa duchom a nezomrite.

Prezident spoločnosti Rev Lebaredian situáciu ilustroval s ľudským programátorom. Povedal, že je to ako by pozeral hodiny hrania Pac-Mana na YouTube a potom z toho vytvoril hru. Ďalej sa vyjadril, že projekt bol aj pod dohľadom Bandai Namco, tvorcami pôvodnej hry. Urobili tak aj na akúsi oslavu 40 rokov existencie tejto arkádovej klasiky.

Umelá inteligencia Nvidie využiteľná viacerými spôsobmi

Umelá inteligencia Nvidie je len na začiatkoch a bude ju možné využiť aj v budúcnosti. Pomocou nej sa podľa slov členov výskumných laboratórií budú dať vytvárať nové levely alebo kombinovať samostatné hry dohromady. Takže sa možno časom dočkáme spojenia niektorých iných herných legiend.

Projekt má ale samozrejme využiteľnosť aj v reálnom svete. AI by mohla napríklad pozorovať robotov pohybujúcich sa v sklade a takto im namodelovať navigačný software. Takéto programovanie s pravidlami reálneho sveta by chcelo síce viac učenia, ale určite by ušetrilo množstvo práce.

Programovanie na dve polovice

Program, ktorý pretvoril Pac-Mana, sa nazýva GameGAN. Skratka je z anglického generative adversarial network. Základným princípom je, že pracuje na dve polovice. Prvá sa snaží replikovať získané dáta, pričom druhá ich porovnáva s originálnym zdrojom. Ak sa nezhodujú, generátor ich odmietne a pracuje na ich nahradení.

Takýto spôsob nie je žiadnou novinkou v hernom svete, ale Nvidia ho priviedla prvý raz na takúto úroveň a zakomponovala aj niekoľko iných prvkov. Napríklad ide o systém pamäte, kedy sa už vytvorené mapy dokázali ukladať. Tak dokázala nielen zjednodušiť prácu, ale aj dynamickosť, keď boli odseparované statické časti (bludiská) od hýbajúcich sa (duchovia).

pac-man
Zdroj: nvidia.com

Uznanie aj od konkurencie

O tom, že ide o značný úspech, svedčí aj uznanie od konkurencie. David Ha, výskumník AI pre Google, sa vyjadril, že ide o veľmi zaujímavú prácu a už teraz je zvedavý na viac výsledkov. Povedal, že už viaceré tímy sa snažili o vytvorenie herných svetov pomocou GAN, teraz sa to však prvý raz podarilo s dobrými výsledkami.

Vedúca laborátoria Nvidia Sanja Fidler povedala, že najprv skúšali agenta umelej inteligencie trénovať priamo hraním. Výsledky však boli neuspokojivé, pretože po 50 000 pokusoch bol v hre tak dobrý, že nezomieral. Povedala, že “duchovia sledovali postavičku ako káčatká idúce za mamičkou” a sama uznala, že ide o veľmi komický efekt.

Myslíte si, že je v tomto budúcnosť vytvárania hier? Dajte nám vedieť v komentároch.

Zdroj: theverge.com

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

Najnovší obsah

Po filmoch Únos a Sviňa prichádza Slúžka. Začalo sa nakrúcanie nového filmu Mariany Čengel Solčanskej

Po úspechoch filmov Únos a Sviňa, ktoré lámali rekordy návštevnosti v slovenských kinách, začala režisérka Mariana Čengel Solčanská nakrúcať nový film. MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ Slovenský thriller o...

Počiatky sadistickej sestry, pri ktorých s ňou dokážete súcitiť | Ratched RECENZIA

Ratched RECENZIA Ratched RECENZIA - Ide o jeden z najnovších seriálov Netflixu, ktorý hovorí o počiatkoch jednej ikonickej postavy. Tou je sadistická sestra Mildred Ratched,...

Od 1. októbra budeme mať na Slovensku nové opatrenia. Ako ovplyvnia kiná alebo hromadné akcie?

Pandémia nového koronavírusu nás trápi už takmer rok. Po miernom lete sa prípady nakazených zvyšujú, čo viedlo náš slovenský krízový štáb k tvorbe a...

iPhone 12 Mini? Najnovší únik odhalil existenciu ďalšieho smartfónu novej generácie od Apple

S očakávaným októbrovým odhalením smartfónu iPhone 12 sa nám podarilo získať celkom podrobný obraz toho, čo môžeme od novej generácie vlakových modelov od Apple...

Film Borat 2 dostal dlhý a absurdný názov, ktorý pozostáva z takmer dvadsiatich slov

Áhoj ja Bórat. Nóvy ve městě. Móc fájne. Nedávno sme vás informovali o tom, že film Borat 2 bol úspešne nakrútený v tajnosti, dokonca...