Umelá inteligencia Nvidie vytvorila Pac-Mana bez jediného riadku kódu

Nenechajte si ujsť

Erik Košťany
Moje meno je Erik (alebo Erino), mám 28, momentálne bývam v Bratislave. Kino navštevujem niekoľkokrát do mesiaca a čo nestihnem tam, doháňam na obrazovkách doma. Vlastním niekoľko konzol, rád si prečítam dobrú knihu či komiks, ale nevyhýbam sa ani pohybu po vonku (či už na nohách alebo bicykli)

Umelá inteligencia Nvidie pretvorila Pac-Mana bez kódu

Nvidia je nám známa predovšetkým ako spoločnosť, ktorá ponúka grafické karty. V súčasnej dobe sa však čoraz viac zaujíma o umelú inteligenciu. A ako svoj posledný projekt dokázali zaujímavý kúsok. Umelá inteligencia Nvidie vytvorila hru Pac-Man jednoducho tak, že sledovala, ako je hraná.

Nepoužili teda absolútne žiadny kód a dokonca ani predrednerované obrázky. AI (z anglického Articifial Intelligence) zbierala vizuálne dáta počas hrania a vytvorila ich snímok po snímke iba z týchto informácií. Výsledok plánuje Nvidia zdielať online v blízkom čase.

Výsledok je plne hrateľný

Pravdou je, že výsledok nie je perfektný. Hra je mierne rozmazaná a inteligencia zrejme nezachytila úplne presné vzorce správania sa duchov. Ale všetky základný prvky zostávajú: jedzte guličky, vyhýbajte sa duchom a nezomrite.

Prezident spoločnosti Rev Lebaredian situáciu ilustroval s ľudským programátorom. Povedal, že je to ako by pozeral hodiny hrania Pac-Mana na YouTube a potom z toho vytvoril hru. Ďalej sa vyjadril, že projekt bol aj pod dohľadom Bandai Namco, tvorcami pôvodnej hry. Urobili tak aj na akúsi oslavu 40 rokov existencie tejto arkádovej klasiky.

Umelá inteligencia Nvidie využiteľná viacerými spôsobmi

Umelá inteligencia Nvidie je len na začiatkoch a bude ju možné využiť aj v budúcnosti. Pomocou nej sa podľa slov členov výskumných laboratórií budú dať vytvárať nové levely alebo kombinovať samostatné hry dohromady. Takže sa možno časom dočkáme spojenia niektorých iných herných legiend.

Projekt má ale samozrejme využiteľnosť aj v reálnom svete. AI by mohla napríklad pozorovať robotov pohybujúcich sa v sklade a takto im namodelovať navigačný software. Takéto programovanie s pravidlami reálneho sveta by chcelo síce viac učenia, ale určite by ušetrilo množstvo práce.

Programovanie na dve polovice

Program, ktorý pretvoril Pac-Mana, sa nazýva GameGAN. Skratka je z anglického generative adversarial network. Základným princípom je, že pracuje na dve polovice. Prvá sa snaží replikovať získané dáta, pričom druhá ich porovnáva s originálnym zdrojom. Ak sa nezhodujú, generátor ich odmietne a pracuje na ich nahradení.

Takýto spôsob nie je žiadnou novinkou v hernom svete, ale Nvidia ho priviedla prvý raz na takúto úroveň a zakomponovala aj niekoľko iných prvkov. Napríklad ide o systém pamäte, kedy sa už vytvorené mapy dokázali ukladať. Tak dokázala nielen zjednodušiť prácu, ale aj dynamickosť, keď boli odseparované statické časti (bludiská) od hýbajúcich sa (duchovia).

pac-man
Zdroj: nvidia.com

Uznanie aj od konkurencie

O tom, že ide o značný úspech, svedčí aj uznanie od konkurencie. David Ha, výskumník AI pre Google, sa vyjadril, že ide o veľmi zaujímavú prácu a už teraz je zvedavý na viac výsledkov. Povedal, že už viaceré tímy sa snažili o vytvorenie herných svetov pomocou GAN, teraz sa to však prvý raz podarilo s dobrými výsledkami.

Vedúca laborátoria Nvidia Sanja Fidler povedala, že najprv skúšali agenta umelej inteligencie trénovať priamo hraním. Výsledky však boli neuspokojivé, pretože po 50 000 pokusoch bol v hre tak dobrý, že nezomieral. Povedala, že „duchovia sledovali postavičku ako káčatká idúce za mamičkou“ a sama uznala, že ide o veľmi komický efekt.

Myslíte si, že je v tomto budúcnosť vytvárania hier? Dajte nám vedieť v komentároch.

Zdroj: theverge.com

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -