Emily in Paris: unikátny koncept dobrej reklamy a filmového turizmu

Nenechajte si ujsť

Už celkovo tri série seriálu Emily in Paris si získali svojich fanúšikov po celom svete na službe Netflix. Herečka Lily Collins, dcéra slávneho Phila Collinsa, ktorá nestvárňuje len hlavnú úlohu, ale na výrobe seriálu sa aj podieľa, vytvorila závideniahodnú modernú seriálovú postavu. Emily je kreatívna marketingová špecialistka, ktorá bola z USA prevelená do Paríža len dočasne. Tam sa stretáva s francúzskou hrdosťou, kultúrou a prostredím, ktoré sa jej opakovane bude snažiť dokázať, že je len turistkou vo svete, ktorý funguje celkom inak. Emily dostáva pocítiť, ako veľmi je mladá a netuší nič o Európe, Francúzsku a Paríži. Aj napriek tomu však niektoré veci robí tak, že jej vychádzajú.

Francúzska kultúra tu dostáva unikátny priestor, ba čo viac, vidíme obrovské množstvo skutočných miest v Paríži, francúzskych reálií, nehovoriac o značkách a skutočných (aj fiktívnych) podnikoch, aké by sme si za iných okolností spájali s reklamou… a ona to v podstate reklama aj je. A dokonca sa nám to páči a tolerujeme to. Tak veľmi, že neriešime, ako je možné, že má Emily každý deň iný účes a v šatníku toľko neuveriteľných kúskov.

druhá séria emily in paris
Zdroj: © 2022 Netflix, Inc.

Tretia séria Emily in Paris

Seriál Emily in Paris potešil v tretej sérii časť svojich fanúšikov českým dabingom. Osud pôvodnej francúzskej agentúry s americkými vlastníkmi sa trochu zamotal a Emily sa dostáva medzi mlynské kamene. Stále je v jednom vzťahu, hoci jej podvedomie vie o tom, že by mala byť v inom. Tretia séria prinesie niekoľko zaujímavých momentov, ktoré zapletú jej vzťah, ako aj vzťah kuchára, ktorému možno bude svitať na lepšie, či dokonca tie najlepšie časy. Nebude chýbať ani niekoľko prekvapení, no najmä široká škála skutočných miest v Paríži, ktoré sa objavia ako súčasť deja, alebo ako klasická filmová lokácia.

Ak ste niekedy túžili navštíviť Paríž, vidieť všetky možné krásy a užívať si luxus tak, že je to nakoniec vaša práca, túto možnosť si naplno užíva Lily Collins. Seriál a jeho nakrúcanie jej totiž otvorilo dvere do celého mesta, na tie najznámejšie lokácie, do podnikov, reštaurácií, ako aj na množstvo atrakcií. Jej seriálová Emily je influencerka, ktorá ak má voľno a môže, vyráža spoznávať toto slávne mesto. Na druhej strane je jej profesia marketingový špecialista. Vychádza jej mnohé, do čoho sa pustí, respektíve takmer úplne všetko. Neustále si vytvára dobré meno a svoje známosti občas aj rozumne využije.

Emily in Paris
Zdroj: © 2022 Netflix, Inc.

Seriál je výnimočný a divákom sa to páči

Svet marketingu je mnohým neznámy. Už však z iných filmov a seriálov veľmi dobre vieme, čo je to product placement. Emily však diváci automaticky odpúšťajú všetky značky, kolekcie, reálne aj fiktívne. Prijímame McDonalds, aj automobilovú značku McLaren, či značky šumivých vín ako samozrejmú súčasť deja a neprekáža nám. Excelentne zostavený príbeh, dej a scenár nám dokonca servíruje jedno miesto za druhým. Ani sme si neuvedomili, že máme čo dočinenia s unikátnym konceptom, ktorý nie je vo svete bežný.

Nakrúcanie v Paríži je extrémne drahé. Zachytiť množstvo filmových miest, kľúčových lokácií, námestí a pokojne za najväčšej premávky je náročné. Ak je však v seriáli vidieť Paríž, konkrétne hotely, značky, miesta, podniky, kaviarne, dostávame unikátny príklad rozsiahlej spolupráce pri filmovej výrobe. Množstvo miest, ktoré sú otvorené seriálu pomerne silnej popularity a úspechu. V seriáli tak vidíme ich názvy, aj ulice, v zostrihoch tiež rôzne zmienky a reklama, ktorú máme možnosť rovnako tak počuť a vidieť sa do situácií hodí. Je tak rozdielna oproti tomu, ako je reklama natlačená v našich podmienkach. Častokrát nasilu a nezmyselne.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Emily In Paris (@emilyinparis)

Najväčší víťaz je v tomto prípade samotné mesto – Paríž

Paríž v konečnom dôsledku mimoriadne získava. Emily sa totiž darí upozorňovať na konkrétne pamiatky a lokácie, pri ktorých reálne stojí. Nejde o počítačovú úpravu. S kamarátkou Mindy (Ashley Park) trávi čas v skutočných parkoch na skutočných lavičkách, ktoré môžete sami navštíviť na rovnakých uliciach.

Identifikovať jednotlivé miesta je pritom pomerne ľahké. Stačí na to zachytiť nápisy a názvy viditeľné na obrazovke. Nečudujte sa, ak sa na ulici 18 Rue des Fossés Saint-Jacques pri parčíku na Place de l’Estrapade objavíte viac turistov s hashtagmi smerujúcimi k tomuto seriálu. Práve tu sa nakrúcajú scény Gabrielovej reštaurácie. Mimochodom, v tesnej blízkosti je aj spomínaný parčík, kde sa odohrávala nejedna scéna a bývajú Emily s Mindy a kuchár Gabriel s Camille.

Instagramový účet @Emily in Paris naozaj existuje a pýši sa dvoma miliónmi fanúšikov. Je presne tým, čo by sme mohli čakať. Skutočným účtom, ktorý vo veľkom bude propagovať Paríž, ale najmä seriál samotný. Máme tak čo dočinenia s naozaj mimoriadne dobre premysleným konceptom. Seriál, ktorý využíva množstvo reálnych miest v reálnom meste, v ktorom má zrejme najviac obsiahnutých lokácií, než čokoľvek iné doteraz.

Získava tým však samotné mesto a to niekoľkonásobne. Propagáciou, pozitívnym vyzdvihovaním gastronómie, luxusu, značiek, alebo len atmosféry, ktorú toto mesto vďaka seriálu má. Dopomáhajú pritom celej veci aj sociálne siete. Instagramový účet vydávajúci zmienky o konkrétnych miestach v Paríži tej najlepšej možnej cieľovke, ktorá možno zvažuje návštevu len kvôli seriálu – to je poslaním každého dobrého filmového miesta a manažmentu v cestovnom ruchu.

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -