Reklama
pondelok, 14 októbra, 2024

Microsoft kúpil Activision Blizzard. Čo to ale znamená pre herný priemysel?

Nenechajte si ujsť

Róbert Herda
Róbert Herda
Ahoj, ako si si už mohol prečítať, volám sa Róbert. Videohrám, knihám a hlavne kinematografii ako médiám, ktoré sú určené na rozprávanie príbehov, sa venujem už nejakú tú dekádu (ak si dobre pamätám, tak vlastne od dôb, čo som začal registrovať okolie). Najmä preto sa snažím všetko, čo z týchto oblastí prichádza skúmať a nezriedka analyzovať. Momentálne pracujem aj na vlastnej tvorbe a popritom sprostredkúvam čitateľom rôzne novinky, dojmy a recenzie z týchto oblastí.
Reklama

Prvá veľká akvizícia terajšieho kalendárneho obdobia

Terajší rok na svoju prvú obrovskú akvizíciu nenechal dlho čakať. Gigantický Microsoft (ktorý sa aktívnejšie začal zaujímať o konkurovanie Sony) kúpil spoločnosť Activision Blizzard. Tá, mimo iné, vlastní značky ako Call of Duty, World of Warcraft alebo aj nedávno oživenú ságu Diablo. Pre Sony ide o nepochybne nepríjemnú ranu, nakoľko Microsoft aktuálne vlastní Bethesdu a teraz aj Activision, pričom v oboch prípadoch ide o silné vývojárske zoskupenie, ktoré dlhé roky prináša jeden horúci titul za druhým. Čo teda akvizícia znamená pre herný priemysel, pre Microsoft a aj pre japonské Sony?

V prvom rade je nutné upozorniť na niekoľko základných informácií. Microsoft získal zmienenú spoločnosť za 68 miliárd dolárov. Microsoft tým pádom získava značky týchto spoločností a bude viac či menej viesť herný vývoj, vydávanie a, pravdepodobne, aj platformy, na ktoré sa nadchádzajúce Call of Duty počiny pozrú. Samozrejme, nejde iba o túto FPS značku, no medzi mainstream hernou komunitou rezonuje zďaleka najviac.

Reklama

Len pre upresnenie ešte dodávam, že napríklad Sekiro: Shadows Die Twice je značka spoločnosti FromSoftware a teda sa nemôže stať, že by prípadné pokračovanie nedorazilo na konzoly PlayStation. Každopádne, je možné, že ak raz vznikne nový Crash Bandicoot (so zvýšeným záujmom o túto IP je to reálne), nemusí sa dostať na platformu Sony. Minimálne nie hneď pri prvom vydaní. Taktiež možný Diablo sequel alebo iné nové značky spoločnosti môžu byť od konzol PlayStation úplne odtrhnutý. Má to však niekoľko ale.

Reklama

Microsoft kúpil Activision Blizzard. A čo ďalej?

Pravdepodobne sa k vám už dostali správy, že po tejto akvizícii klesli akcie Sony. Zástupcovia japonskej firmy sa vyjadrili tak, že očakávajú férovosť Microsoftu a teda i ďalšie vydávanie Call of Duty projektov na konzolách PlayStation. Phil Spencer na túto „požiadavku“ reagoval a dodal, že hodlá udržať Call of Duty aj na PlayStatione. Uvidíme ale dokedy a v akej forme. Ostatne, aký by malo zmysel kupovať spoločnosť a nezaistiť si aspoň časovú exkluzivitu? Každopádne, pán Spencer nezriedka tvrdí, že hráči by mali mať možnosť hrať všetko a kdekoľvek. Určitú exkluzívnosť však i tak očakávať musíme, ale ja osobne pochybujem, že by šlo o trvalé obmedzenie PlayStation hráčov. Dopredu sa ale prederie Xbox a v jeho závese aj platforma PC, ktorá je masívnym strediskom hráčskej komunity.

Koniec koncov, už aj Sony, ktoré si zachovávalo trvalú a striktnú exkluzivitu hier expandovalo na platformu osobných počítačov (viď. moja PC recenzia Horizon Zero Dawn). Aké by teda mohli byť plány Microsoftu? V prvom rade Game Pass, ktorý je firmou tlačený už dlhé roky. To znamená, že sa nové projekty Activision Blizzard objavia Day One v tejto službe, pričom zrejme nepotrvá dlho, kým budú pridané i staršie retro kúsky. Microsoft dal jasne najavo, že podľa nich je Netflix pre hry budúcnosť  a tejto vízii očividne veria.

Reklama

Taktiež, aktuálna ambícia oboch firiem je taká, že rozšíria ponuku kvalitných hier. Nezabúdajú ani na mobilný sektor, ktorý je podľa ich dát mimoriadne plodný a plný náruživých hráčov. Môžeme preto do istej miery očakávať rozkvet mobilného segmentu, ktorý, povedzme si úprimne, trpí malou ambicióznosťou počinov. Preto aj ja osobne dúfam, že sa dočkáme invencie v rámci generických a zaužívaných princípov hier na mobiloch. Istú evolúciu už potrebujú.

Reklama
Microsoft kúpil Activision - Phil
Zdroj: theverge.com

Konzolové vojny pokračujú

Túto debatu sme tu mali už mnohokrát, pričom stále platí, že exkluzívne tituly má PlayStation lepšie. Súčasne sa hráči budú musieť zmieriť s tým, že Xbox a PC musia byť považované za jednu platformu, nakoľko sa s najväčšou pravdepodobnosťou už nikdy nestane, že by konkrétny titul vyšiel „iba“ na zmienenej konzole. Sony má svoje vývojárske štúdiá, ktoré dokážu dodať prvotriedny herný zážitok, no Microsoft aktuálne víťazí v masívnosti. Áno, hry, ktoré si zahráte na PlayStatione sú väčšiou fantastické a nezabudnuteľné, no Xbox má aktuálne v rukáve mainstream značky a množstvo potenciálnych IP. A to je nepochybne nebezpečná zbraň.

Možno sa vám to páči a možno nie, avšak jedno je isté. Microsoft sa stáva aktívnym herným konkurentom. Ten terajšiu dekádu nepochybne zamieša kartami. Sám Phil Spencer povedal, že by rád oživil staré značky, takže plány sú nepochybne veľké. A ak ste si pominulé roky hovorili, že nevidíte dôvod na kúpu Xboxu (čiže relatívne lacného PC), práve teraz jeden prišiel.

Všetko je samozrejme otázne a uvidíme ako sa tento dlhoročný boj vyvinie, no rozhodne ide o zaujímavú udalosť, ktorá hýbe celým priemyslom. Za celú redakciu môžem povedať, že budeme situáciu pocitvo sledovať a všetky aktuálne informácie vám následne sprostredkujeme.

Reklama

Čo hovoríte na túto miliardovú kúpu? Microsoft získal Activision, to je isté, ale ste s tým ako hráči spokojný? Pokojne sa podeľte o svoje názory prostredníctvom dostupných komentárov.

Zdroj: news.microsoft.com

Reklama

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -
Reklama