Menej ako polovica epizód. Znamená to vyššiu kvalitu? | 2. séria Love, Death + Robots RECENZIA

2. séria Love, Death + Robots RECENZIA – Oproti prvej sérii, ktorá mala 18 častí, sme teraz dostali iba 8 epizód. To je menej ako polovica. Človek by teda logicky čakal, že sa zapracuje na kvalite, aby nás úplne ohúrili aj s kratšou stopážou. Podarilo sa to?

2. séria Love, Death + Robots RECENZIA

Ako celok sme od seriálu dostali presne to, čo sme čakali. Antológia, kde je každá časť iná. Iná animácia, iná téma, iný príbeh. A to je práve na ňom to pekné. Príbehy sa točia samozrejme okolo toho, čo je názvom a predmetom seriálu – láska, smrť a roboti. Tu ich dostávame značne viac. To samotné nemusí byť problémom, avšak ani pri nich nie sú témy nekonečné. Takže aby sme zodpovedali prvú základnú otázku – áno, prvá séria bola nielen vďaka väčšiemu počtu epizód, lepšia.

druhá séria Love Death and Robots
Zdroj: youtube.com

Ideálne v tomto prípade však asi bude, keď si rozoberieme každú časť pekne postupne a zaradom. Tu ich máme, osem epizód 2. série, ktoré Netflix ponúkol:

Automated Customer Service

Opäť tu máme práve spomínanú otrepanú klišé tému. Stará žena má v domácnosti robota, ktorý jej pomáha s prácami. Ten sa ale vzbúri a snaží sa zabiť najprv jej psa, potom ju. Prečo čistiaci robot vraždí? Veď keď treba čistiť, tak aspoň poriadne. Do toho nelogické správanie postavy, keď sa skôr snaží robota vyriešiť cez zákaznícky servis ako hneď zneškodniť. Chápeme, že v tomto prípade skôr chceli veľmi preháňať a priniesť nám viac pobavenia ako logiky. Nehovorím, nejaký smiech tu bol, ale akosi to na štandard seriálu nestačí. Zatiaľ nie dobrý začiatok. 5/10

Automated Customer Service
Zdroj: whenever-i-look.com

Ice

Na odľahlej ľadovej planéte sa ťaží a žijú tu akousi látkou upravení ľudia, ktorí majú vďaka nej zlepšené schopnosti. V jednej rodine sa však nachádza tínedžer, ktorý nie je upravený. Chce sa dostať do partie svojho brata a tak aj napriek absencii schopností ide s nimi na výpravu na pozorovanie najnebezpečnejších veľrýb. Dej jednoduchý, žiadne ďalšie okolnosti nie sú poriadne vysvetľované a to akosi chýba.

Navyše v ňom nachádzame dosť medzier. Nevieme, či to chceli nechať na domyslenie diváka, ale ani to nefungovalo. V tomto prípade však určite treba vyzdvihnúť vizuály. Nápaditá a zaujímavá animácia akoby bola z klipov kapely Gorillaz. Keď vy vidíte veľrybu vyrážať spod ľadu, tajíte dych podobne ako postavy v epizóde. 5/10

Love-Death-Robots-Netflix-Season-2-8
Zdroj: otakuart.com

Pop Squad

Na svete sa dosiahla určitá forma nesmrteľnosti – ľudia nestarnú. Tak ich však môže byť len obmedzený počet, aby to planéta zniesla a je zakázané reprodukovať sa. Preto je zriadená špeciálna jednotka, ktorá ma likvidovať všetkých, ktorí sa pokúsia mať deti (vrátane detí pri tých, ktorým sa to podarí). Lenže čo keď jeden z členov jednotky začne po splnení úlohy spochybňovať ich činy?

Blade Runner stretáva Equilibrium stretávajúce Potomkov ľudí stretávajúcich Bradburyho romány. Pre fanúšikov sci-fi jednoducho absolútna lahôdka. Pre ľudí, čo sa radi zamýšľajú nad smerovaním človeka, tiež. Pre filozofov a psychológov tiež. Jednoducho si tu každý nájde svoje a krátky príbeh je mocnejší ako celý film. A k tomu si ešte dodajme perfektné CGI, pri ktorom aj miestami zabúdate, že je to animácia. Na záber farbiacej sa dúhovky som bol hrdý aj za animátorov. 10/10

love death robots pop squad
Zdroj: polygon.com

Snow in the Desert

Púštna planéta, hľadá sa na nej jeden muž, o ktorom sa hovorí, že je nesmrteľný. Zhodou okolností sa pripletie do miestnych barov. A áno, to je práve Snow z názvu. Našťastie sa stretne so ženou zo Zeme, ktorá je mu ochotná pomôcť. Krátky príjemný príbeh, ktorý je klasickou cestou úteku aj vykúpenia.

Vizuály sú opäť bezkonkurenčné a malí dráčikovia namiesto supov v štýle divokého západu vás určite zaujmú. Škoda mierne predvídateľného a neuzatvoreného konca. Ale na druhej strane, konečne tu dostaneme aj nejaký poriadne súboj. Určite jedna z tých viac vydarených. 8/10

Snow in the Desert
Zdroj: indianewsrepublic.com

The Tall Grass

Začnime hneď tým, čo vidíme ako prvé – krásna a nápaditá cell-shade animácia (veď viete, taká ako od Telltale Games). Príbeh sa na prvý pohľad zdá jednoduchý a klasický – uprostred ničoho zastaví vlak a jeden z pasažierov ide skúmať svetlá, ktoré vidí vo vysokej tráve. To sa ale pekne zvrtne. Verte však, že sa nudiť pritom nebudete a srdce vám bude biť podobne ako hlavnému hrdinovi. A nechýba ani klasická, avšak zaujímavá postava starého múdreho muža, čo už má niečo odžité. 8/10

The Tall Grass
Zdroj: thrillist.com

All Trough the House

Detstvo zničené o 3, 2, 1… tak toto bolo pekne traumatizujúce. Dve deti čakajú na Štedrý večer na Santu. Niečo počujú dole a tak sa idú pozrieť… a tam ich čaká NIEČO. Nechcem prezrádzať viac. Po pozretí tejto epizódy si určite premyslíte, či má zmysel celé to vianočné „dobrý alebo zlý“. Ak máte radi netradičný (a skutočne netradičný) pohľad na klasické príbehy, toto je diel pre vás. 7/10

Love-Death-and-Robots-All-Through-the-House
Zdroj: screenrant.com

Life Hutch

Zase ďalší vzbúrený robot, ďalšia snaha o prežitie. Zase treba povedať, že v tomto prípade hrdina bojuje naozaj zo všetkých síl a miestami zatíname zuby pri jeho bolesti. Stroskotaný vesmírny bojovník však v tomto nepotreboval ani svoju backstory ako sa vôbec dostal z orbitu na planétu počas veľkej bitky, ale zrejme chceli pár minút do stopáže. Otrepaný námet ale aspoň zachraňuje jeho nápaditý spôsob ako sa zo situácie dostať (a tu má v jedinom prípade zmysel vidieť, čo sa stalo predtým). 6/10

Love-Death-Robots-Life-Hutch-1-1
Zdroj: screenrant.com

The Drowned Giant

Mohla to byť pekná epizóda, namiesto toho sme dostali asi najslabší kus. Na pobrežie vyplaví obrovského človeka a chodia sa na neho pozerať nielen bežní ľudia (ktorí majú z neho atrakciu), ale aj vedci. Jeden z nich obra stále navštevuje a funguje ako rozprávač. Postupne vidí ako ľudia strácajú záujem, až sa na giganta úplne zabudne. Takmer. Ľudia si zobrali jeho rôzne časti a tie sa vedia nájsť po meste aj jeho okolí.

Chápeme, že to malo byť akousi metaforou na fungovanie človeka samotného aj ľudstva ako celku. Po jeho živote sa na neho spomína, ale čoraz menej, až vôbec. Akosi to však úplne nefungovalo a filozofická rovina nedostala ten správny emočný podtón. Možno to má na svedomí mdlé rozprávanie, možno celková tematika, kto vie. 4/10

The Drowned Giant
Zdroj: rottentomatoes.com

2. séria Love, Death + Robots RECENZIA – Zhrnutie

2. séria Love, Death + Robots teda dostala 8 epizód, o viac ako polovicu menej ako prvá. Čakali by sme, že to nadženú kvalitou, avšak sa to veľmi nestalo. Dve alebo tri kvalitné epizódy sú skutočne málo. Dve alebo tri ďalšie, ktoré vás aspoň niečím zaujmú, sú stále málo. Ale aspoň treba uznať, že spomínané kľúčové epizódy mali takú kvalitu, že dokážu pridať aj bod k celkovému hodnoteniu. Takto dávam sérií ako celku 6/10.