Správcovia konečne učinili kroky
Už dlhé roky mnohí nadšenci preberajú relevantnosť Metacritic hodnotenia hráčov. Zástupcovia populárneho portálu nijakým spôsobom nekontrolujú, či daný používateľ titul hral, dohral alebo si ho aspoň zakúpil. Aktuálne, po nedávnych udalostiach, sa pristúpilo k prvým krokom, ktoré môžu, no nutne nemusia, viesť k čiastočnému riešeniu.
Review bombing nemožno považovať za pozitívny úkaz v hernom priemysle. Prehnane negatívne reakcie, nespokojnosť fanúšikov nad zvoleným prístupom, prípadne neopodstatnene zlé hodnotenia bez pádnych argumentov – to je esenciou review bombingu.

Prítomnosť mikrotransakcií nie je na chválu, no tento neduh by v žiadnom prípade nemal zraziť hodnotenie na absolútnu nulu a popritom ignorovať zvyšné produkčné kvality, zábavnosť hrateľnosti a celkovú funkčnosť (Mortal Kombat 11 alebo NBA od 2K).
S touto nešťastnou taktikou „fanúšikov“ sa, žiaľ, stretávame čoraz častejšie. Len z poslednej doby možno spomenúť druhé The Last of Us. Alebo staršiu sériu Metro, ktorú milovníci tejto FPS značky šli potešiť negatívnymi recenziami (v tomto prípade na platforme Steam) po zistení, že tretí diel ságy s podtitulom Exodus mieri exkluzívne na Epic Games Store.
Netreba však vidieť čierno-bielo, nakoľko hodnotenia opozície tiež nie sú vždy úplne pádne. V prípade novinky od Naughty Dog šlo o snahu zástancov príbehovej akcie o zjemnenie celkových hodnotení (v tom čase 3,5 z 10), avšak nemali by sme sa prikláňať ani k jednému z prítomných extrémov.
Metacritic hodnotenia hráčov sú oficiálne pozdržané
Po rokoch sme sa teda dočkali plnohodnotnej odozvy. Do platnosti prišlo pravidlo, ktoré pozdrží hodnotenia bežných používateľov o tridsaťšesť hodín, čiže o necelé dva dni. Dôvod takéhoto kroku je jasný. Jednak si budú môcť všetci hru minimálne vyskúšať, avšak súčasne zástupcovia dúfajú, že počiatočná vlna nevôle opadne.
Mnohí nezriedka čakajú iba na moment, kedy budú môcť dať titulu, ktorý vopred nenávidia, najhoršie hodnotenie, prípadne naopak. Opätovne prízvukujeme, že i neobjektívne desiatky sú problémom, ktorý následne môže viesť k mylným domnienkam o kvalitách konkrétneho produktu.

Ak by ste aktuálne chceli ohodnotiť titul v deň vydania, dočkáte sa nápisu „please spend more time playing the game„. Pochopiteľne, nie je všetkým problémom koniec.
Je úplne zrejmé, že si mnohí pokojne počkajú spomínaných tridsaťšesť hodín, no a následne budú šíriť nenávistné hodnotenia. Konečne ale cítiť zo strany zástupcov snahu riešiť obdobné problémy, o ktorých sa vie už dlhú dobu.
Niet najmenších pochýb, že tento problém existuje iba vďaka ľudskej neochote rešpektovať autorské rozhodnutia a teda je v zásade neodstrániteľný. Ide ale o prvý krok k zlepšeniu extrémnych hodnotení, ktoré sa nachádzajú na opačných protipóloch, takže snáď nastane v najbližšej dobe evidentné zlepšenie.
Myslíte, že bude takéto rozhodnutie viesť k objektívnejším a relevantnejším reakciám zo strany hráčov? Dajte nám vedieť prostredníctvom dostupných komentárov.
Zdroj: pcgamer.com