REPORTÁŽ: Comics Salón & IstroCON 2018 – Čo sme robili na najznámejšom festivale popkultúry na Slovensku?

REPORTÁŽ: Comics Salón & IstroCON 2018

Komunita ľudí, ktorí zdieľajú lásku ku popkultúre, anime, cosplay, tancu, spevu, komiksom, hrám a všetkému tomu podobnému majú svoj domov práve tu. Známy festival, ktorý sa v Bratislavskom DK Ružinov odohráva každý rok v spolupráci so zlúčeným festivalom AnimeSHOW, sa tento víkend pýšil svojim 31. ročníkom. My sme si to samozrejme nemohli nechať ujsť. Ako veľkí fanúšikovia filmov a prakticky celej popkultúry sme sa samozrejme zúčastnili. Čo sme teda robili tento víkend, 21. – 23. septembra? Pozrime sa spoločne na dni plné zábavy, ktoré nám priniesol tohtoročný Comics Salón & IstroCON 2018!

REPORTÁŽ: Comics Salón & IstroCON 2018
Zdroj: Dominik Kusý

Piatok

Na prvom dni nie je vôbec poznať, že ide len o začiatok festivalu. Už od 14:00 sme si mohli užiť všemožný program, čo sme samozrejme aj robili. Okrem rozmanitých prednášok a tanečného workshopu sa tí lenivejší z nás mohli ísť pozrieť na premietanie anime v Manga Salóne, alebo taktiež zamieriť do Hlavnej Sály na premietanie filmu Black Panther. Okrem tejto známej Marvelovky si filmoví fanúšikovia v piatok mohli vychutnať aj filmy ako Solo: A Star Wars Story, To a Ready Player One. Okrem nich sa po celý deň premietali známe anime v neprehlianduteľnom Anime Salóne.

REPORTÁŽ: Comics Salón & IstroCON 2018
Zdroj: Dominik Kusý

V piatok nám vyšlo počasie, takže sme si mohli naplno užiť aj vonkajšie aktivity a bufety s občerstvením. Nie že by sme radi nejedli, ale odolať im bolo stále ťažšie. Na prvom dni máme najradšej to, že sa konečne vraciame na miesto, ktoré tak veľmi milujeme. Po vyzdvihnutí lístkov sa nám vynorí mnoho spomienok a môžeme sa začať tešiť z toho, že aj tentokrát si užijeme úžasný víkend plný zábavy.

Medzi perličky tohto dňa patrí otvárací program o 18:30 v Hlavnej Sále a naša obľúbená spoločenská hra s názvom Krycie mená. Ako zaneprázdnený človek môžem povedať, že tento festival je dokonalým spôsobom oddychu a zábavy. Stretávajú sa tu spoloční priatelia, ale každý deň sa končí viacerými úplne novými kamarátstvami.

REPORTÁŽ: Comics Salón & IstroCON 2018
Zdroj: Dominik Kusý

Sobota

Sobota je nepochybne najväčším a najvyťaženejším dňom. Ak máte v pláne na festival prísť len na jeden deň (aj keď odporúčam celý víkend), toto je určite deň, ktorý nesmiete zmeškať. Nabitý program sa začína už o 10:00. Z pohľadu návštevníka musím zagratulovať organizátorom, pretože tí dokázali vytvoriť harmonogram, pri ktorom má každý stále čo robiť.

REPORTÁŽ: Comics Salón & IstroCON 2018
Zdroj: Dominik Kusý

Filmoví fanúšikovia si hneď zrána užili Deadpoola 2, fanúšikovia anime zasa adaptáciu hry Persona 5. Fanúšikovia kartových alebo počítačových hier, kníh, fantasy si zasa čas vyplnili rôznymi prednáškami a prezentáciami noviniek v tomto svete popkultúry. Ti sebavedomejší sa zasa mohli zapojiť do množstva herných turnajov v tých najznamejších moderných, ale aj retro tituloch.

Celkovo sa tento deň premietali 4 filmy (Deadpool 2, Pacific Rim 2, Podoba vody, Avengers: Infinity War), 3 anime (Persona 5, Noir, Sirius the Jaeger), konalo sa 5 rôznych workshopov, 9 herných turnajov, kvíz, besedy, komediálna šou, viaceré predstavenia a až cez 40 prednášok. A to nie je všetko. Nespomenul som totižto 3 najhlavnejšie a najobľúbenejšie body celého víkendového programu: Cosplay, Karaoke a návšteva Vladimíra Furdíka aka Night Kinga z Game of Thrones!

REPORTÁŽ: Comics Salón & IstroCON 2018
Zdroj: Dominik Kusý

Do obľúbenej Cosplay súťaže sa tentokrát oficiálne zapojilo rekordných 30 súťažiacich, ktorí nám svoje krásne kostýmy predstavili v Hlavnej Sále. Hneď nato sa konala Karaoke súťaž, v ktorej nám zaspievalo viacero odvážlivcov. No jednoznačne najhlavnejšou udalosťou, teda aspoň pre nás, bol rozhovor s Vladimírom Furdíkom. Ten sa svojim fanúšikom za ich priazeň odvďačil viacerými spôsobmi. Po tomto dni sme teda domov odišli s podpisom a fotkou s Night Kingom! Sobota je taktiež deň, kedy sa odohrávala oficiálna After Párty v bare Dungeon Pub, kde sme ako priaznivci každej zábavy taktiež nemohli chýbať.

REPORTÁŽ: Comics Salón & IstroCON 2018
Toto nás ako fanúšikov Game of Thrones extrémne potešilo!; Zdroj: Andrej Cvik, Adam Martiš

Nedeľa

V nedeľu sme žiaľ už nemali čas, aby sme sa zúčastnili. Aj napriek tomu, že ide o záverečný deň festivalu, však program nebol o nič menej zaujímavý. Opäť už od 10:00 sa konali rôzne prednášky na tie najrôznejšie témy, pričom aj v tento deň sme si mohli pozrieť filmy ako Transformers 5 a Star Wars: Epizóda VIII. Fanúšikovia anime si taktiež mohli vychutnať Satsuriku no Tenshi, Hinamatsuri či Hataraku Sibou. Ich určite potešil aj jedinečný koncert anime hudby, kedy sme si mohli vypočuť zaujímavé slovenské covery známych piesní z tohto žánru.

Pre vedomostne naladených ľudí tu taktiež boli dva kvízy – jeden všeobecný o anime, jeden o K-pope. Okrem nich sa toho taktiež veľa dialo aj v Hlavnej Sále, kde už doobeda začalo obľúbené Cosplay divadlo. Po ňom šikovní tvorcovia kostýmov dostali možnosť predstaviť svoje originálne výtvory, po čom nasledovala taktiež obľúbená K-pop súťaž. Uzavretie festivalu prišlo zhruba o 17:00, kedy sa konal záverečný program.

REPORTÁŽ: Comics Salón & IstroCON 2018
Zdroj: Dominik Kusý

Nedeľa bola taktiež skvelou príležitosťou pre tých, ktorí si predchádzajúce dni kvôli nabitému programu nestihli vyskúšať vonkajšie aktivity. Pre návštevníkov boli celodenne pripravené jazdy na koni, lukostrelnica, lasergame či veľká húpačka, no pozrieť si mohli napríklad aj dravé vtáky, zaučiť sa v astronómii či si dať spraviť tetovanie hennou. Vonkajší program okrem toho zahŕňal aj predstavenia a kurzy v orientálnych bojových umeniach. Ubehol síce len jeden deň, no už teraz sa nevieme dočkať ďalšieho ročníku!

REPORTÁŽ: Comics Salón & IstroCON 2018
Zdroj: Dominik Kusý

Ku festivalu Comics Salón & IstroCON 2018 vám ťažko ešte niečo poviem bez toho, aby som vám jednodznačne odporučil, nech sa stavíte o polroka na AnimeSHOW. Aj tentokrát sme si užili kopec zábavy, zahrali si rôzne hry, vyskúšali exotické jedlo, pokochali sa rôznymi predstaveniami, naučili niečo nové a v prvom rade spoznali množstvo ľudí. Pretože o tom tieto festivaly sú. Komunitné akcie je jednoducho najlepšie zažiť na vlastnej koži, preto dúfam, že sa s vami v marci vidíme!

Zdroj: comics-salon.sk