Ryan Reynolds a Ryan Reynolds ml. v rodinnom príbehu s cestovaním v čase | The Adam Project RECENZIA

The Adam Project RECENZIA – Shawn Levy sa opäť pustil do spolupráce s Ryanom Reynoldsom a vznikol z toho nový počin zvaný The Adam Project. Ich druhý film po minuloročnom Free Guy poputoval priamo na Netflix. Priniesli rodinnú komédiu, ktorá sa nebojí akcie a zameriava sa na cestovanie časom. Dokázali zopakovať svoj predošlý úspech alebo iba prílišne tlačili na červie diery?

The Adam Project RECENZIA

Reynolds sa tu predstavuje ako pilot z roku 2050. Ukradne stíhačku, aby sa mohol preniesť do roku 2018 kvôli dôvodom, ktoré sa neskôr dozvieme. Je postrelený, stráca sústredenie, netrafí rok a zrazu sa ocitne v roku 2022. Tu existuje jeho mladšia verzia, 12-ročný Adam. Ide o typického malého chlapca, ktorý chce rebelovať proti všetkým, vrátane vlastnej mamy.

Svojím správaním sa však snaží vyrovnať s nečakanou smrťou svojho otca. Čoskoro vďaka sérii podobných akcií zistí, že pilot, ktorý sa skrýva v garáži ich domu, nie je nikto iný ako on – teda dospelejšia verzia jeho samého. Ako inak, dvojka sa musí spojiť, aby porazili zlú organizáciu, ktorá zneužíva cestovanie časom.

The Adam Project Netflix
Zdroj: q107.com

Odkazy na veľké sci-fi

Vďaka tomu tu dostávame odkazy na viaceré klasické sci-fi diela. Terminátor či Návrat do budúcnosti sú tu spomenuté priamo, máme tu však aj niekoľko jemnejších narážok. Za jednu spomenieme vestu mladého Adama, ktorá je nápadná podobná Martymu McFlyovi. Samozrejmosťou je aj narážka na sci-fi klasiku akou sú Hviezdne vojny. Začínam mať pocit, že Reynolds v každom filme Levyho musí použiť svetelný meč (nie žeby mi to vadilo a už sa teším, ako ho bude používať ako Deadpool).

Sci-fi technológie tu fungujú svojím vlastným spôsobom a odkazy na nich dostávame v primeranej miere. Z tohto pekne vykorčuľovali, keď ich spomínali len natoľko, aby sa v tom nestratili. Ostatné bolo „utajené“ alebo “nemožné spomenúť, aby sa neovplyvnila budúcnosť“. Niektoré však aj tak po hlbšom zamyslení nedávajú zmysel (ako napríklad loď nenaštartuje kvôli zraneniu?). A samozrejme dostávame klasické hollywoodske vysvetlenie – ak niečo z fyziky neviete popísať, je to jednoducho „kvantové“. Ale hej, kto si to zapne kvôli fyzike?

Ryan Reynolds The Adam Project
Zdroj: digitalspy.com

Je pre celú rodinu

Chceme dostať príjemnú sci-fi komédiu, ktorú aj dostávame. Ryan Reynolds je tu, ako vždy – Ryanom Reynoldsom. Človek, čo dokáže všetko, hláškuje a argumenty vybavuje odpísaním druhej strany. V tomto prípade však treba vyzdvihnúť Walkera Scobella, ktorý hral jeho mladšiu verziu. Pokojne by ste uverili, čo sa charakteru týka, že by to mohol byť Reynolds v jeho detských rokoch.

Ide ale o rodinný film a tu je naozaj v centre aj rodina. Adam v strednom veku ľutuje, ako sa správal voči tiež trúchliacej matke (Jennifer Garner). Scéna, kde sa s ňou stretáva, je zo začiatku srdcervúca, avšak máte pocit, že ju zbytočne natiahli, stáva sa až mierne lacnou. Pri vzťahu s otcom (Mark Ruffalo) to však skvele dobehnú a ich roztržky (má radšej mňa alebo vedu?) a následné uzmierenie vám dajú miestami zimomriavky.

Ryan Reynolds a Zoe Saldana
Zdroj: cinemablend.com

Akcia je dávkovaná v správnej miere

A s obsadením z Marvel filmov ešte nekončíme – Lauru, ktorej úlohu nebudeme prezrádzať, si zahrala Zoe Saldana. Práve ona je hlavným strojcom akcie v tejto snímke a poviete si, že by ste jej tam pokojne prijali viac. Vo skvele choreograficky a hudobne zvládnutých scénach dáva agentom z budúcnosti pekne na… brnenie.

Tu narazíme trochu opäť na problém. Jednotlivé postavy bez tváre, ktoré prišli z budúcnosti, slúžia ako skvelý prvok na navodenie dynamiky. Podobne aj s jedným z ich vodcov, Christosom (Alex Mallari Jr.), ktorých ako akčné, tak aj slovné prestrelky mali svoje správne miesto. Avšak hlavná záporná postava, ktorú hra Catherine Keener, je trochu nemastná-neslaná. V podstate si ju poriadne vychutnáte až v jednej z finálnych scén, ale samozrejme nič z finále prezradiť nechceme. Iba jedno, čo poteší nás všetkých – oplatí sa byť geekom.

the adam project
Zdroj: netflix.com

The Adam Project RECENZIA – Zhrnutie

Rovnako pri spolupráci tejto dvojice režisér – herec musíme očakávať aj humor. Ten je nám tu dávkovaný veľmi rozumne. Niektoré vtipy sú napísané značne jednoducho, ale to vôbec neznamená, že by nefungovali. Jednoduchý dôkaz, že menej je niekedy viac. To by sa dalo povedať aj o samotnom cestovaní v čase. Nemáme tu síce veľké skákanie medzi obdobiami a miestami, ale aspoň to neodvádza pozornosť od hlavných tém vo filme.

The Adam Project je teda príjemnou rodinnou sci-fi komédiou s takou akurátnou dávkou akcie. Medzi tymito jednotlivými prvkami dokáže prechádzať plynule a nepôsobia navzájom rušivo. Miestami pôsobí mierne ako klišé, následne to potom doženie v scénach, ktoré vás chytia za srdce. Samozrejme nechýba hláškujúci Reynolds a jeho mladšie ja je výborne vystihnuté. Ako príjemná jednohubka, pri ktorej po dlhom týždni môžete vypnúť, ako stvorené. Ja jej dávam 6,5/10.