Ako si Butcher a jeho banda poradili s novou hrozbou? | 2. séria The Boys RECENZIA

2. séria The Boys RECENZIA

2. séria The Boys RECENZIA – Po roku čakania nám na Amazon Prime Video pristála každý týždeň nová časť tohto skvelého seriálu. A bolo veru načase, pretože nás tvorcovia nechali na konci prvej série s poriadnym cliffhangerom. Butcher je v podstate unesený Homelanderom, ktorý mu ukazuje Beccu a jej syna. Zároveň dokazuje, že je jeho otcom. Zvyšok skupiny je nechaný napospas v krutom súboji, ktorý zasiahne aj Starlight.

Navyše tu máme situáciu ohľadom Madelyn. Homelander ju šikovne uhral, aby vina padla na Billyho. A s týmto všetkým v hlave sme museli čakať rok, kedy príde táto séria. Netrpezlivo sme sledovali od prvej časti, aby sme mohli vidieť ako sa začne situácia rozmotávať. Oplatilo sa čakanie? Stála aj druhá séria za to? A čo ďalšie ešte museli hlavné postavy znášať?

billy butcher the boys
Zdroj: comicbook.com

Ako nám seriál pokračuje?

Bez toho, aby nám čokoľvek natienili alebo plánovali vysvetľovať, hneď nás uvrhnú do deja. Vought a jeho vedúci sú silnejší ako kedykoľvek predtým, hrdinovia sú ešte viac idealizovaní. Hru s nimi dokonca musí hrať aj Starlight a to ešte viac proti svojej vôli ako predtým. Naopak Hughie, Frenchie, Mother’s Milk a Kimiko sa musia skrývať v podzemí, lebo sa stali hľadanou skupinou.

O Butcherovi nevedia absolútne nič a ten sa od svojho zmiznutia neozýva. Vidíme ho až v samotnom závere epizódy, kde sa aspoň trochu vysvetľuje, čo sa mu stalo odkedy bol dovedený pred dom svojej manželky. Aspoň toľko, koľko si pamätá. Medzitým Stan Edgar hrá ešte vyššiu hru ako predtým a pracuje s programom teroristov, proti ktorým posiela členov Sedmičky.

the boys spin-off

Kým sa Annie a Hughie tajne stretávajú, medzi rady najväčších superhrdinov hľadá Homelander náhradu za odídeného Deepa. Ten sa pridáva k „cirkvi“ s nádejou na akúsi duchovnú obmenu, pričom dúfa, že sa takto opäť dostane k Sedmičke. Tá má ale vďaka premyslenému plánu vedúceho Voughtu nového člena. Toto všetko vidíme len v prvej epizóde a hra sa perfektne rozohráva.

Nová hrozba na obzore

Do The Seven vstupuje ženská hrdinka s menom Stormfront a skvele funguje ako nová výzva pre The Boys. Na prvý pohľad sa ukazuje ako zástankyňa všetkého, čo je na superhrdinoch populárne – sociálnych sietí, médií a veľkých vystúpení. Na druhej strane sa ale tvári, že sa nebojí vyjadriť si svoj názor, aj keď je nepopulárny.

2. séria the boys recenzia stormfront
Zdroj: sunriseread.com

Za touto maskou sa však skrýva oveľa viac, ako by sme čakali. Vypočítavá, chladná mrcha, ktorá sa neštíti ničoho a je ochotná spraviť čokoľvek, aby dosiahla svoj cieľ. Ten sa nám odhalí spolu s jej temnou minulosťou a vy sa ju tak naučíte nenávidieť ešte viac. Jednoducho perfektný zloduch pre druhú sériu.

Zaujímavé je, že aj tu sa tvorcovia rozhodli vymeniť oproti pôvodnému komiksu túto postavu za ženskú. Tak jej pridali aj nový rozmer, vzťah s Homelanderom, ktorý ale prekvapivo dobre funguje (aj v rámci spoločnej nenávisti od diváka). A aby som neprezrádzal veľa, poviem len krátko – musím povedať, že som nikdy nečakal, že jedna scéna dokáže byť zároveň bojová aj sexuálna, a pritom je stále majstrovsky natočená.

the boys stormfront homelander
Zdroj: screenrant.com

Dynamickosť seriálu nechýba

Samozrejme, bohatosťou scén a ich dynamickosťou dávam celkovo tvorcom plusové body. Pri akcii sa rozhodne nenudíte a vychutnáte si jej snáď ešte viac ako v prvej sérii. A samozrejme nemusím ani hovoriť, že o poriadne šialenosti (a vnútornosti) tu núdza nie je. Naháňačka na lodiach? Check. Masívny únik psychopatických hrdinov? Check. Kimiko v zabijackom besnení? Check. Po zuby ozbrojená Billyho banda? Samozrejme.

Jediným menším zádrhelom je prílišná natiahnutosť niektorých dejov. Chápem, že chceli vniesť aj citovú rodinu a orientovať sa na Beccu a jej syna Ryana. Avšak dej tu ide smerom dva kroky vpred a rovnaké množstvo vzad, čím sa akosi opakuje. Také tu za mňa boli viaceré – to, ako si Kimiko dosiahne svojho alebo Deepov trip s akceptovaním samého seba.

the boys becca ryan
Zdroj: thewrap.com

Ale skutočne ide iba o malé percento v porovnaní so zvyškom seriálu. Ten nás samozrejme nešetrí od dejových zvratov, pri ktorých len vyvaľujeme oči. Dozvieme sa, že niektoré postavy nemusia byť celkom mŕtve, že Vought má toho za lubom oveľa viac ako sme si doteraz mysleli a ak už sa ho niekto snaží zraziť na kolená, tak to samozrejme nebude také ľahké (aj tesne pred finišom).

Na finále sa oplatí počkať

A samozrejme nechýba ani poriadny zvrat na konci. Stále nás dokážu navnadiť hneď na ďalšie pokračovania. Finále je perfektne vystavané z predošlých dielov a všetky deje sa poriadne pohnú vpred. Pri ňom som si uvedomil, že nepotrebujeme ultra epický súboj s dvadsiatimi postavami, niekedy je menej viac. Veď uvidíte, ale verte mi, absolútne si to užijete.

2. séria the boys recenzia finale
Zdroj: looper.com

Už len kvôli tomu, že budete vedieť, že niektoré postavy stále majú morálku a vedia sa rozhodnúť pre správnu vec. A samozrejme aj preto, že sa dostane viacerým zadosťučinenia. Čerešničkou na torte sú tam potom už len vystúpenia niektorých jednotlivých postáv, ktoré ako vždy dokážu vniesť do situácie slušnú dávku humoru. A nech je pokojne aj čierny, na to sme si tu predsa zvykli. Dovolím si aj ja jeden – posledná časť by vám mohla odpáliť hlavu (pochopíte po dopozeraní).

Nedá sa určite nespomenúť ani hudba. Dejom a jednotlivými epizódami vás sprevádzajú skvelé skladby rôznych žánrov a iste máte nejednu chuť pridať do svojho playlistu. Stalo sa mi, že som nechal bežať záverečné titulky len aby som dopočúval pieseň. Nie raz. Potrebovali sme vedieť odkiaľ pochádza Hughieho láska k Billy Joelovi? Ani nie. Budeme si ho spolu s ním spievať na road tripe? Rozhodne áno!

the boys road trip
Zdroj: gamespot.com

2. séria The Boys RECENZIA – Zhrnutie

2. séria The Boys je stále skvelou akčnou jazdou. V mnohých aspektoch by sa dalo povedať, že aj lepšou ako v prvej. Dejové zvraty nám nechýbajú, o akčné, aj keď niekedy až absurdné momenty nie je núdza, postavy sú veľmi dobre napísané, scény dynamické a celým nás tým sprevádza výborná hudba. A najlepšie na tom je úplne skvele vytvorený zloduch.

Po pátraní v jej minulosti budete viackrát prekvapení a budete držať palce jednotlivým postavám, aby odhalili stále viac. A vy budete túto ženskú stále viac nenávidieť. Škoda niektorých rozťahaných dejov, ale na druhej strane dobre, že ich tam nebolo príliš. Ale oplatilo sa určite prelúskať nimi až k absolútne vynikajúcemu poslednému dielu. Za mňa má táto séria 9/10.