Liam Neeson v novej romantickej komédii | Láska v Toskánsku RECENZIA

Oliver Kohár
Oliver Kohár
Večný študent kinematografie... aj jej obskúrnych zákutí.

Láska v Toskánsku RECENZIA

Láska v Toskánsku RECENZIA – Klasické romantické komédie hádam nikdy neomrzia. A už vôbec nie, ak sa v nich objaví hviezda ako Liam Neeson. Je osviežujúce vidieť ho vo filme, v ktorom zrovna neláme krky východoeurópskym mafiánom. Tentokrát si bude napravovať komplikovaný vzťah s jeho synom. A nie len filmovým, ale aj reálnym. V Láske v Toskánsku si s ním zahral jeho skutočný syn, Micheál Richardson.

O réžiu a scenár sa postaral James D’Arcy, ktorého sme mohli doteraz poznať len ako herca. Objavil sa vo  filmoch ako napríklad Atlas mrakov, Dunkirk alebo Avengers: Endgame. Pre tento film pôvodne napísal scenár a mal si zahrať postavu syna, avšak nakoniec dostal príležitosť Lásku v Toskánsku režírovať, čo viedlo k zmenám v hereckom obsadení.

Láska v Toskánsku
Zdroj: mvfilmsociety.com

Schátralý dom uprostred talianskeho raja

Po smrti ženy a matky londýnskeho umelca Roberta (Liam Neeson) a jeho syna Jacka (Micheál Richardson), sa ich vzťah výrazne zhoršil. Od počiatočnej problematickej komunikácie až k úplnému odcudzeniu. Avšak nečakané okolnosti ich donútia opäť nájsť spoločnú reč. Spolu sa vydávajú do Toskánska, aby narýchlo predali ich letný dom, s ktorým sa spájajú stále živé spomienky.

Avšak tento dom pripomína skôr ako idylické letné sídlo schátralú ruinu. Nepriaznivá situácia ich núti dom čo najskôr rekonštruovať, aby sa mohol čo najrýchlejšie predať. Pomoc hľadajú aj medzi miestnymi obyvateľmi. Práve takto sa Jack zoznámi s krásnou majiteľkou reštaurácie Natáliou (Valeria Bilello).

Láska v Toskánsku
Zdroj: shockya.com

Nové začiatky

Láska v Toskánsku je priemernou, avšak veľmi príjemnou romantickou komédiou. Film vyzdvihuje najmä herecké duo otca a syna. Vzťah Liama Neesona a jeho syna Micheála Richardsona odzrkadľuje príbeh ich filmových postáv, keďže pred niekoľkými rokmi prišli o manželku a matku ich rodiny. Micheál prevzal jej pôvodné priezvisko Richardson.

Natáčanie teda slúžilo aj ako istá forma terapie pre ústredných hercov. Pokiaľ máte túto informáciu počas sledovania filmu v povedomí, pridá to jednotlivým scénam na údernosti. Samozrejme to nie je podmienkou, pretože Láska v Toskánsku funguje bez problémov ako samostatný film. Najväčším lákadlom je samozrejme atmosféra letného Talianska.

Láska v Toskánsku
Zdroj: traileraddict.com

Tá funguje veľmi dobre. Počas celého filmu túžite na tomto mieste byť. Zelené kopce, úzke cestičky, vinice, malé mestečká, práve toto sú hlavné hviezdy filmu. Niektoré široké zábery vyzerajú ako obrazy, čo sedí, pretože Liam Neeson hrá bohémskeho maliara. Otázne je, či to bol zámer. Aj keď je technická audiovizuálna stránka filmu veľmi konvenčná a priemerná, lokality ktoré sa tvorcom podarilo na kameru zachytiť sú skutočne krásne.

A áno, potom je tu ešte pár sympatických postáv, humoru, fungujúcich a nefungujúcich emócií a žánrových klišé. Nič, čo by sa od priemernej romantickej komédie nedalo čakať.  Liam Neeson predviedol jeho najlepší herecký výkon za dlhšiu dobu. Z filmu bolo cítiť, že sa snažil. Jeho syn za ním trochu zaostáva, avšak nejedná sa o žiadnu katastrofu. Snímka je emocionálne trochu nevyvážená.

Emocionálne momenty sa s tými humornými striedajú možno až príliš rýchlo, čo môže byť výsledkom krátkej stopáže, ale aj nepodarenej réžie. Najväčším problémom filmu je fádnosť a predvídateľnosť  celého príbehu. Nič vás tu neprekvapí, ani emocionálne nerozdrtí. Občas to pôsobí, akoby celý štáb chcel ísť len na dovolenku do Toskánska a samotný film bol až druhou prioritou.

Liam Neeson
Zdroj: amazon.com

Láska v Toskánsku RECENZIA – Zhrnutie

Láska v Toskánsku je pomerne príjemnou romantickou komédiou, ktorá je vyzdvihnutá nádherným prostredím a zákulisným príbehom ústredných hercov, ktorí prechádzajú podobnou emocionálnou cestou ako postavy, ktoré na plátne stvárňujú. Avšak okrem toho sa jedná o veľmi konvenčne spracovaný film, ktorý vás ničím neprekvapí a na ktorý pravdepodobne po týždni zabudnete. 7/10.