Bude mať Netflix reklamy ako v televíznom vysielaní? Poznáme jednoznačnú odpoveď

Nenechajte si ujsť

KVÍZ – V ktorom období zo seriálu WandaVision by si mal/a žiť? Otestuj sa a zisti to

WandaVision kvíz Seriál WandaVision je prvý Marvel seriál, ktorý patrí aj do MCU. Tento zábavný, no taktiež tajomný projekt bol jazdou plnou emócií a teraz...

Prvý trailer na akčnú pecku Without Remorse odhaľuje Michaela B. Jordana v sérii Tom Clancy’s

Herná, filmová a literárna séria Tom Clancy's už viac ako 30 rokov prináša najznámejšie príbehy z prostredia špionáže a armády. Fanúšikom videohier určite neunikli...

Zlaté glóbusy 2021 výsledky: Posmrtné ocenenie získal Chadwick Boseman

Zlaté glóbusy 2021 boli rozdané, víťazi svoje ocenenia preberali digitálne. Najväčšími víťazmi večera sa stali filmy Krajina nomádov a Borat Subsequent Moviefilm. Oba získali...

OFICIÁLNE: J.J. Abrams pracuje na novom filme o Supermanovi. Bude prvýkrát čiernej pleti?

Filmové štúdio Warner Bros. prichádza na povrch s úžasnou novinkou. Komiksový Superman z DC dostane ďalší sólový film. Naposledy sa tak stalo v roku...
Erik Košťany
Erik Košťany
Moje meno je Erik (alebo Erino), mám 28, momentálne bývam v Bratislave. Kino navštevujem niekoľkokrát do mesiaca a čo nestihnem tam, doháňam na obrazovkách doma. Vlastním niekoľko konzol, rád si prečítam dobrú knihu či komiks, ale nevyhýbam sa ani pohybu po vonku (či už na nohách alebo bicykli)

Netflix a reklamy

Netflix obľubujeme zrejme aj preto, že na ňom nenájdeme reklamy na aké sme zvyknutí v televízii alebo pri iných internetových doménach. Obľúbená streamovacia služba ponúka hromadu obsahu pre fanúšikov k dispozícii a pritom nás nebombarduje reklamným obsahom. Či to ale tak zostane aj naďalej, o tom hovoril jeden z jeho spoluzakladateľov, Reed Hastings.

Spolu s profesorom ekonómie Erinom Meyerom nedávno napísal knihu No Rules Rules: Netflix and the Culture of Reinventon. Titul by sa dal voľne preložiť ako Žiadne pravidlá sú najlepšie: Netflix a kultúra znovuvynaliezania. V nej okrem iného popísal aj stratégiu akou streamovacia služba funguje. Hovorí, že tam nie sú stanovené presné pravidlá, ide skôr o normálny úsudok.

Netflix nová funkcia
Zdroj: techcrunch.com

V trende bude pokračovať

A teda nám potvrdzuje, že rovnako ako Netflix bežal bez reklám doteraz, tak ich nehodlá spustiť ani v blízkej budúcnosti. Verí, že sa aj bez nich sa dá vybudovať hodnotný a trvajúci biznis. Hovorí o tom, že v ťažkom súboji medzi terajšími službami si ľudia predsa len radšej vyberú tú, za ktorú majú platiť, ale nedostávajú v nej propagačný obsah.

A to je pravda, čo nám potvrdzuje aj jeden konkrétny príklad. Netflix je stále obľúbenou streamovacou službou a dostal sa na vrchol aj bez toho, aby púšťal reklamné spoty. A tu môžeme hovoriť napríklad o službe Peacock. Tá ponúka pre užívateľov verziu zdarma, ktorá ale obsahuje reklamy. Veľa užívateľov si takúto možnosť nezvolilo a služba nie je ani taká známa.

peacock
Zdroj: adweek.com

Vysoký podiel na trhu

Iným príkladom môže byť HBO GO (či jeho iná verzia HBO Max). Tá síce nereklamuje konkrétne prípady alebo služby, ale púšťajú ukážky toho, čo sa u nich chystá. Je to rozhodne rozumnejší krok, ale viac ľudí aj tak siahlo po Netflixe. Hasting sa k tematike vyjadril v nedávnom rozhovore ešte takto:

“Oveľa väčší nárast je na trhu spotrebiteľov ako pri reklame. Pre 20 rokmi sme sa stali verejnými a náš podiel bol dolárový. Dnes je to viac ako 500$. Takže by som povedal, že stratégia s predplatným funguje dosť dobre. Ale v podstate je to o tom, čo si my myslíme, že je najlepší kapitalizmus v opozícii k filozofickej stránke veci.”

Aj keď ide o čisto biznisové rozhodnutie, tak v každom prípade môžeme byť radi, že Netflix reklamy v dohľadnej dobe nechystá. Služba navyše investuje dostatok financií do svojho originálneho obsahu, ale očividne sa im to na predplatnom vracia. Hastings ale povedal o tom, že zvažujú aj pridanie ďalšieho obsahu. Povedal k tomu toto:

“Pochybujem, že by sme dávali správy. Ale športy, videohry, či obsah tvorený užívateľmi, jedného dňa by to mohlo dávať zmysel . Ale teraz má riaditeľ obsahu Ted Sarandos zarezervované miliardy dolárov pre ešte väčšie filmy, väčšie seriály a samozrejme animáciu. Aspoň na najbližších pár rokov, každý dolár je v podstate rezervovaný.”

Skutočne, Netflix by mohol svojou tvorbou už pomaly konkurovať aj Hollywoodu. A nad konkurenciou v streamovacích službách s nadhľadom vyhráva, o čom svedčí vyše 200 milónov predplatiteľov po celom svete. Takto by to mohlo vyzerať, že propagáciou by si dokázali s toľkými divákmi zarobiť ešte viac, toto jednoducho nie je ich stratégia. Netflix teda reklamy len tak ľahko nespustí.

Je jeden z dôvodov prečo máte predplatený Netflix práve to, že tam nie sú žiadne reklamy? Čo hovoríte na jeho originálny obsah? Dajte nám vedieť do komentárov. 

Zdroj: movieweb.com

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

Najnovší obsah

Finálna epizóda WandaVision obsahovala dve potitulkové scény. Čo znamenajú pre budúcnosť MCU?

Tento článok obsahuje SPOILERY z deviatej epizódy seriálu WandaVision. Pokiaľ ste ju teda ešte nevideli, prečítajte si článok neskôr. Potitulkové scény finálnej epizódy WandaVision Seriál WandaVision skončil....

Tiché miesto: Časť II uvidíme o niekoľko mesiacov skôr; Rýchlo a zbesilo 9 sa opäť odkladá…

Zábavný priemysel bol jedným z najviac nepriaznivo zasiahnutých odvetví globálnou pandémiou ochorenia COVID-19. Štúdiá museli pozastaviť produkcie svojich veľkofilmov a situáciu nezľahčujú ani zatvorené...

Nového Kráľa Šamanov uvidíme už čoskoro na Netflixe, potvrdil to oficiálny trailer

Je to oficiálne, moderný Kráľ Šamanov sa stane súčasťou knižnice streamovacej služby Netflix. Ide o úsmevnú správu, pretože nebudeme musieť siahať po iných alternatívach...

Marvel ešte plánuje použiť Kamene nekonečna. Mocné predmety uvidíme už čoskoro

Marvel opäť prinesie Kamene nekonečna Marvel opäť prinesie Kamene nekonečna, takže sa s nimi zatiaľ nelúčime. Ale aby sme boli presní, prinesie ich na stránky...

Nintendo Switch Pro dorazí v tomto roku. Dokáže konkurovať konzolám PS5 a Xbox Series X?

Hráči túžia po novej konzole od spoločnosti Nintendo už niekoľko rokov. Nintendo Switch vyšiel v roku 2017 a stretol sa s obrovským záujmom od rôznorodého...