Bude mať Netflix reklamy ako v televíznom vysielaní? Poznáme jednoznačnú odpoveď

Nenechajte si ujsť

Čokopoviedky – Ako superhrdinovia prežívajú Vianoce #2

Čokopoviedky #2 Máte pocit, že ste už starý na jedenie čokoládok z adventného kalendára? Nuž, pravda to určite nie je, nikto nikdy nebol príliš starý...

Čokopoviedky – Ako superhrdinovia prežívajú Vianoce #1

Čokopoviedky #1 Máte pocit, že ste už starí na jedenie čokoládok z adventného kalendára? Nuž, pravda to určite nie je, nikto nikdy nebol príliš starý...

5 najlepších hier, vďaka ktorým zabudnete na stres

TOP 5: Najlepšie hry, ktoré vám pomôžu zabudnúť na stres Panika v čase pandémie si vyberá svoju daň. Ľudia pociťujú väčší stres, väčšie obavy a...

KVÍZ – Akej farby by bol tvoj svetelný meč, ak by si bol/a Jedi alebo Sith vo svete Star Wars?

Star Wars kvíz o svetelných mečoch Polovicu epizód druhej série seriálu The Mandalorian zo sveta Star Wars máme za sebou. Jedna z vecí, ktoré sú...
Erik Košťany
Erik Košťany
Moje meno je Erik (alebo Erino), mám 28, momentálne bývam v Bratislave. Kino navštevujem niekoľkokrát do mesiaca a čo nestihnem tam, doháňam na obrazovkách doma. Vlastním niekoľko konzol, rád si prečítam dobrú knihu či komiks, ale nevyhýbam sa ani pohybu po vonku (či už na nohách alebo bicykli)

Netflix a reklamy

Netflix obľubujeme zrejme aj preto, že na ňom nenájdeme reklamy na aké sme zvyknutí v televízii alebo pri iných internetových doménach. Obľúbená streamovacia služba ponúka hromadu obsahu pre fanúšikov k dispozícii a pritom nás nebombarduje reklamným obsahom. Či to ale tak zostane aj naďalej, o tom hovoril jeden z jeho spoluzakladateľov, Reed Hastings.

Spolu s profesorom ekonómie Erinom Meyerom nedávno napísal knihu No Rules Rules: Netflix and the Culture of Reinventon. Titul by sa dal voľne preložiť ako Žiadne pravidlá sú najlepšie: Netflix a kultúra znovuvynaliezania. V nej okrem iného popísal aj stratégiu akou streamovacia služba funguje. Hovorí, že tam nie sú stanovené presné pravidlá, ide skôr o normálny úsudok.

Netflix nová funkcia
Zdroj: techcrunch.com

V trende bude pokračovať

A teda nám potvrdzuje, že rovnako ako Netflix bežal bez reklám doteraz, tak ich nehodlá spustiť ani v blízkej budúcnosti. Verí, že sa aj bez nich sa dá vybudovať hodnotný a trvajúci biznis. Hovorí o tom, že v ťažkom súboji medzi terajšími službami si ľudia predsa len radšej vyberú tú, za ktorú majú platiť, ale nedostávajú v nej propagačný obsah.

A to je pravda, čo nám potvrdzuje aj jeden konkrétny príklad. Netflix je stále obľúbenou streamovacou službou a dostal sa na vrchol aj bez toho, aby púšťal reklamné spoty. A tu môžeme hovoriť napríklad o službe Peacock. Tá ponúka pre užívateľov verziu zdarma, ktorá ale obsahuje reklamy. Veľa užívateľov si takúto možnosť nezvolilo a služba nie je ani taká známa.

peacock
Zdroj: adweek.com

Vysoký podiel na trhu

Iným príkladom môže byť HBO GO (či jeho iná verzia HBO Max). Tá síce nereklamuje konkrétne prípady alebo služby, ale púšťajú ukážky toho, čo sa u nich chystá. Je to rozhodne rozumnejší krok, ale viac ľudí aj tak siahlo po Netflixe. Hasting sa k tematike vyjadril v nedávnom rozhovore ešte takto:

“Oveľa väčší nárast je na trhu spotrebiteľov ako pri reklame. Pre 20 rokmi sme sa stali verejnými a náš podiel bol dolárový. Dnes je to viac ako 500$. Takže by som povedal, že stratégia s predplatným funguje dosť dobre. Ale v podstate je to o tom, čo si my myslíme, že je najlepší kapitalizmus v opozícii k filozofickej stránke veci.”

Aj keď ide o čisto biznisové rozhodnutie, tak v každom prípade môžeme byť radi, že Netflix reklamy v dohľadnej dobe nechystá. Služba navyše investuje dostatok financií do svojho originálneho obsahu, ale očividne sa im to na predplatnom vracia. Hastings ale povedal o tom, že zvažujú aj pridanie ďalšieho obsahu. Povedal k tomu toto:

“Pochybujem, že by sme dávali správy. Ale športy, videohry, či obsah tvorený užívateľmi, jedného dňa by to mohlo dávať zmysel . Ale teraz má riaditeľ obsahu Ted Sarandos zarezervované miliardy dolárov pre ešte väčšie filmy, väčšie seriály a samozrejme animáciu. Aspoň na najbližších pár rokov, každý dolár je v podstate rezervovaný.”

Skutočne, Netflix by mohol svojou tvorbou už pomaly konkurovať aj Hollywoodu. A nad konkurenciou v streamovacích službách s nadhľadom vyhráva, o čom svedčí vyše 200 milónov predplatiteľov po celom svete. Takto by to mohlo vyzerať, že propagáciou by si dokázali s toľkými divákmi zarobiť ešte viac, toto jednoducho nie je ich stratégia. Netflix teda reklamy len tak ľahko nespustí.

Je jeden z dôvodov prečo máte predplatený Netflix práve to, že tam nie sú žiadne reklamy? Čo hovoríte na jeho originálny obsah? Dajte nám vedieť do komentárov. 

Zdroj: movieweb.com

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

Najnovší obsah

Netflix plánuje remake jedného z ich najlepších seriálov. Tentokrát v kórejskom jazyku

Medzi najobľúbenejšie seriály streamovacej platformy Netflix môžeme jednoznačne zaradiť kúsky ako Stranger Things alebo Zaklínač, no tentokrát sa bavíme o úplne inom favoritovi s...

Nový Van Helsing je na ceste. Universal oznámil meno režiséra, produkovať bude James Wan

Filmové štúdio Universal Pictures oznámilo meno režiséra pre ich pripravovaný reboot, v ktorom sa v hlavnej úlohe predstaví ikonický Van Helsing. MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ Po...

Objaví sa v MCU filme Thor: Love and Thunder aj mŕtvy Heimdall? Waititiho nová fotka to nevylučuje

Existuje šanca, že zosnulý Heimdall vstane z mŕtvych a uvidíme ho vo filme Thor: Love and Thunder? Podľa nás to pravdepodobné je a najnovšia...

Čokopoviedky – Ako superhrdinovia prežívajú Vianoce #2

Čokopoviedky #2 Máte pocit, že ste už starý na jedenie čokoládok z adventného kalendára? Nuž, pravda to určite nie je, nikto nikdy nebol príliš starý...

Ako si zahrať Red Dead Redemption 2 s kamarátmi za cenu jedného obeda?! – RESTART #20

Marvel si uctil Chadwicka Bosemana, spolu s decembrom prichádzajú aj výhodné herné ponuky a mali sme tú možnosť otestovať PlayStation 5. Rýchly súhrn noviniek zo...