Bude mať Netflix reklamy ako v televíznom vysielaní? Poznáme jednoznačnú odpoveď

Nenechajte si ujsť

Kto je Kang the Conqueror? Nový MCU záporák dokáže cestovať v čase a je silnejší ako Thanos

Kto bude nový MCU záporák? Film Avengers: Endgame ukončil jednu veľkú príbehovú kapitolu menom Infinity Saga, ktorá sa pomaly formovala od roku 2008. Prvé tri...

Vzniká nová vesmírna reality šou, ktorej víťaz poletí priamo na Medzinárodnú vesmírnu stanicu

Vesmírna reality šou Space Hero Vyzerá to tak, že herec Tom Cruise nebude jedinou televíznou hviezdou, ktorá poletí mimo planéty Zem. Po úspešnej ceste lode...

Trailer na WandaVision nám ukazuje poriadny náhľad do seriálu a sľubuje skoré vydanie

Trailer na seriál WandaVision Marvel vypustil prvý riadny trailer na chystaný seriál WandaVision. Vedeli sme, že ten príde na službu Disney+, nebol však vôbec istý...

Nemohli ste prísť na náš X-Men kvíz? Teraz máte možnosť skúsiť si, ako by ste obstáli

Pri príležitosti vydania dlho očakávaného filmu Noví mutanti a pri 57. výročí vydania prvého komiksu o X-Menoch sme si pre vás v spolupráci s...
Erik Košťany
Erik Košťany
Moje meno je Erik (alebo Erino), mám 28, momentálne bývam v Bratislave. Kino navštevujem niekoľkokrát do mesiaca a čo nestihnem tam, doháňam na obrazovkách doma. Vlastním niekoľko konzol, rád si prečítam dobrú knihu či komiks, ale nevyhýbam sa ani pohybu po vonku (či už na nohách alebo bicykli)

Netflix a reklamy

Netflix obľubujeme zrejme aj preto, že na ňom nenájdeme reklamy na aké sme zvyknutí v televízii alebo pri iných internetových doménach. Obľúbená streamovacia služba ponúka hromadu obsahu pre fanúšikov k dispozícii a pritom nás nebombarduje reklamným obsahom. Či to ale tak zostane aj naďalej, o tom hovoril jeden z jeho spoluzakladateľov, Reed Hastings.

Spolu s profesorom ekonómie Erinom Meyerom nedávno napísal knihu No Rules Rules: Netflix and the Culture of Reinventon. Titul by sa dal voľne preložiť ako Žiadne pravidlá sú najlepšie: Netflix a kultúra znovuvynaliezania. V nej okrem iného popísal aj stratégiu akou streamovacia služba funguje. Hovorí, že tam nie sú stanovené presné pravidlá, ide skôr o normálny úsudok.

Netflix nová funkcia
Zdroj: techcrunch.com

V trende bude pokračovať

A teda nám potvrdzuje, že rovnako ako Netflix bežal bez reklám doteraz, tak ich nehodlá spustiť ani v blízkej budúcnosti. Verí, že sa aj bez nich sa dá vybudovať hodnotný a trvajúci biznis. Hovorí o tom, že v ťažkom súboji medzi terajšími službami si ľudia predsa len radšej vyberú tú, za ktorú majú platiť, ale nedostávajú v nej propagačný obsah.

A to je pravda, čo nám potvrdzuje aj jeden konkrétny príklad. Netflix je stále obľúbenou streamovacou službou a dostal sa na vrchol aj bez toho, aby púšťal reklamné spoty. A tu môžeme hovoriť napríklad o službe Peacock. Tá ponúka pre užívateľov verziu zdarma, ktorá ale obsahuje reklamy. Veľa užívateľov si takúto možnosť nezvolilo a služba nie je ani taká známa.

peacock
Zdroj: adweek.com

Vysoký podiel na trhu

Iným príkladom môže byť HBO GO (či jeho iná verzia HBO Max). Tá síce nereklamuje konkrétne prípady alebo služby, ale púšťajú ukážky toho, čo sa u nich chystá. Je to rozhodne rozumnejší krok, ale viac ľudí aj tak siahlo po Netflixe. Hasting sa k tematike vyjadril v nedávnom rozhovore ešte takto:

“Oveľa väčší nárast je na trhu spotrebiteľov ako pri reklame. Pre 20 rokmi sme sa stali verejnými a náš podiel bol dolárový. Dnes je to viac ako 500$. Takže by som povedal, že stratégia s predplatným funguje dosť dobre. Ale v podstate je to o tom, čo si my myslíme, že je najlepší kapitalizmus v opozícii k filozofickej stránke veci.”

Aj keď ide o čisto biznisové rozhodnutie, tak v každom prípade môžeme byť radi, že Netflix reklamy v dohľadnej dobe nechystá. Služba navyše investuje dostatok financií do svojho originálneho obsahu, ale očividne sa im to na predplatnom vracia. Hastings ale povedal o tom, že zvažujú aj pridanie ďalšieho obsahu. Povedal k tomu toto:

“Pochybujem, že by sme dávali správy. Ale športy, videohry, či obsah tvorený užívateľmi, jedného dňa by to mohlo dávať zmysel . Ale teraz má riaditeľ obsahu Ted Sarandos zarezervované miliardy dolárov pre ešte väčšie filmy, väčšie seriály a samozrejme animáciu. Aspoň na najbližších pár rokov, každý dolár je v podstate rezervovaný.”

Skutočne, Netflix by mohol svojou tvorbou už pomaly konkurovať aj Hollywoodu. A nad konkurenciou v streamovacích službách s nadhľadom vyhráva, o čom svedčí vyše 200 milónov predplatiteľov po celom svete. Takto by to mohlo vyzerať, že propagáciou by si dokázali s toľkými divákmi zarobiť ešte viac, toto jednoducho nie je ich stratégia. Netflix teda reklamy len tak ľahko nespustí.

Je jeden z dôvodov prečo máte predplatený Netflix práve to, že tam nie sú žiadne reklamy? Čo hovoríte na jeho originálny obsah? Dajte nám vedieť do komentárov. 

Zdroj: movieweb.com

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

Najnovší obsah

Gunnov The Suicide Squad dostáva spin-off s Johnom Cenom. Seriál Peacemaker uvidíme na HBO Max

Očakávaná DC komiksovka The Suicide Squad dostáva vlastný spin-off seriál, ktorý sa pre HBO stáva vysokou prioritou. Novinka nesie názov Peacemaker a tešiť sa...

Pripravte sa. Čaká nás rozšírená edícia soundtrack albumu k filmu Interstellar od Hansa Zimmera

Nový Interstellar soundtrack Nahrávacia spoločnosť WaterTower Music vydá nový soundtrack album k filmu Interstellar (2014) od režiséra Christophera Nolana. Hudbu skomponoval oscarový skladateľ Hans Zimmer,...

Trailer na seriál The Haunting of Bly Manor od Netflixu odhaľuje, že sa v októbri budeme poriadne báť

Pre fanúšikov The Haunting of Hill House... Písal sa október roku 2018 a na Netflix prišiel hororový seriál The Haunting of Hill House, ktorý sa...

Tento rok neuvidíme žiaden MCU film. Presunula sa Black Widow a aj ostatné Disney filmy

Disney posúva svoje premiéry Pred nedávnom sa nám dostala informácia, že hrozí, že obrovské štúdio Disney bude posúvať svoje premiéry. Bohužiaľ sa to teraz stalo...

Kto je Kang the Conqueror? Nový MCU záporák dokáže cestovať v čase a je silnejší ako Thanos

Kto bude nový MCU záporák? Film Avengers: Endgame ukončil jednu veľkú príbehovú kapitolu menom Infinity Saga, ktorá sa pomaly formovala od roku 2008. Prvé tri...