Bude mať Netflix reklamy ako v televíznom vysielaní? Poznáme jednoznačnú odpoveď

Nenechajte si ujsť

Erik Košťany
Moje meno je Erik (alebo Erino), mám 28, momentálne bývam v Bratislave. Kino navštevujem niekoľkokrát do mesiaca a čo nestihnem tam, doháňam na obrazovkách doma. Vlastním niekoľko konzol, rád si prečítam dobrú knihu či komiks, ale nevyhýbam sa ani pohybu po vonku (či už na nohách alebo bicykli)

Netflix a reklamy

Netflix obľubujeme zrejme aj preto, že na ňom nenájdeme reklamy na aké sme zvyknutí v televízii alebo pri iných internetových doménach. Obľúbená streamovacia služba ponúka hromadu obsahu pre fanúšikov k dispozícii a pritom nás nebombarduje reklamným obsahom. Či to ale tak zostane aj naďalej, o tom hovoril jeden z jeho spoluzakladateľov, Reed Hastings.

Spolu s profesorom ekonómie Erinom Meyerom nedávno napísal knihu No Rules Rules: Netflix and the Culture of Reinventon. Titul by sa dal voľne preložiť ako Žiadne pravidlá sú najlepšie: Netflix a kultúra znovuvynaliezania. V nej okrem iného popísal aj stratégiu akou streamovacia služba funguje. Hovorí, že tam nie sú stanovené presné pravidlá, ide skôr o normálny úsudok.

Netflix nová funkcia
Zdroj: techcrunch.com

V trende bude pokračovať

A teda nám potvrdzuje, že rovnako ako Netflix bežal bez reklám doteraz, tak ich nehodlá spustiť ani v blízkej budúcnosti. Verí, že sa aj bez nich sa dá vybudovať hodnotný a trvajúci biznis. Hovorí o tom, že v ťažkom súboji medzi terajšími službami si ľudia predsa len radšej vyberú tú, za ktorú majú platiť, ale nedostávajú v nej propagačný obsah.

A to je pravda, čo nám potvrdzuje aj jeden konkrétny príklad. Netflix je stále obľúbenou streamovacou službou a dostal sa na vrchol aj bez toho, aby púšťal reklamné spoty. A tu môžeme hovoriť napríklad o službe Peacock. Tá ponúka pre užívateľov verziu zdarma, ktorá ale obsahuje reklamy. Veľa užívateľov si takúto možnosť nezvolilo a služba nie je ani taká známa.

peacock
Zdroj: adweek.com

Vysoký podiel na trhu

Iným príkladom môže byť HBO GO (či jeho iná verzia HBO Max). Tá síce nereklamuje konkrétne prípady alebo služby, ale púšťajú ukážky toho, čo sa u nich chystá. Je to rozhodne rozumnejší krok, ale viac ľudí aj tak siahlo po Netflixe. Hasting sa k tematike vyjadril v nedávnom rozhovore ešte takto:

“Oveľa väčší nárast je na trhu spotrebiteľov ako pri reklame. Pre 20 rokmi sme sa stali verejnými a náš podiel bol dolárový. Dnes je to viac ako 500$. Takže by som povedal, že stratégia s predplatným funguje dosť dobre. Ale v podstate je to o tom, čo si my myslíme, že je najlepší kapitalizmus v opozícii k filozofickej stránke veci.”

Aj keď ide o čisto biznisové rozhodnutie, tak v každom prípade môžeme byť radi, že Netflix reklamy v dohľadnej dobe nechystá. Služba navyše investuje dostatok financií do svojho originálneho obsahu, ale očividne sa im to na predplatnom vracia. Hastings ale povedal o tom, že zvažujú aj pridanie ďalšieho obsahu. Povedal k tomu toto:

“Pochybujem, že by sme dávali správy. Ale športy, videohry, či obsah tvorený užívateľmi, jedného dňa by to mohlo dávať zmysel . Ale teraz má riaditeľ obsahu Ted Sarandos zarezervované miliardy dolárov pre ešte väčšie filmy, väčšie seriály a samozrejme animáciu. Aspoň na najbližších pár rokov, každý dolár je v podstate rezervovaný.”

Skutočne, Netflix by mohol svojou tvorbou už pomaly konkurovať aj Hollywoodu. A nad konkurenciou v streamovacích službách s nadhľadom vyhráva, o čom svedčí vyše 200 milónov predplatiteľov po celom svete. Takto by to mohlo vyzerať, že propagáciou by si dokázali s toľkými divákmi zarobiť ešte viac, toto jednoducho nie je ich stratégia. Netflix teda reklamy len tak ľahko nespustí.

Je jeden z dôvodov prečo máte predplatený Netflix práve to, že tam nie sú žiadne reklamy? Čo hovoríte na jeho originálny obsah? Dajte nám vedieť do komentárov. 

Zdroj: movieweb.com

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

Najnovší obsah