Droga, ktorá z vás urobí superhrdinu | Project Power RECENZIA

Oliver Kohár
Oliver Kohár
Večný študent kinematografie... aj jej obskúrnych zákutí.

Project Power RECENZIA

Project Power RECENZIA – Streamovacia služba Netflix prichádza s ďalšou zaujímavou filmovou novinkou. Tentokrát je to kriminálny sci-fi triler Project Power. Film, ktorý nám ponúka svieži pohľad na superhrdinskú tematiku. Project Power vznikol v réžii Henryho Joosta a Ariel Schulman, o scenár sa postaral Mattson Tomlin.

Originálna premisa tohto filmu prilákala aj niekoľko hereckých hviezd na čele s Jamiem Foxxom, Josephom Gordonom-Levittom a Rodrigom Santorom. Project Power je ambicióznym Netflixovým projektom, ktorý by mohol začať novú franšízu. Jedná sa o filmovú pecku a game changer na poli superhrdinských snímok, alebo zanedbateľný televízny film na jedno pozretie?

Jamie Foxx

Superdroga

Ulicami večerného New Orleans sa začne šíriť nová droga. A nie len tak obyčajná droga. Po požití tejto záhadnej pilulky dostane jej konzument náhodne vybrané superschopnosti na 5 minút. V meste vypukne chaos, ktorý sa polícii nedarí dostať pod kontrolu. Svoje o tom vie aj policajt Frank (Joseph Gordon-Levitt), ktorý užíva túto drogu tiež, aby sa mohol kriminálnikom vyrovnať.

Do mesta prichádza aj tajomný bývalý vojak Art (Jamie Foxx), ktorý taktiež pátra po zdroji tohoto nebezpečného fenoménu. Trojuholník uzatvára tínedžerka Robin (Dominique Fishback), ktorá po nociach superdrogu tajne predáva. Nepríjemné okolnosti dajú túto trojicu dokopy, aby spolu prišli na to, že pôvod týchto piluliek siaha oveľa ďalej, ako si mysleli.

Project Power

Čo by ste urobili, keby ste mali na 5 minút superschopnosti?

Svetom sa šíri droga, ktorá dáva ľuďom náhodné superschopnosti na obmedzený čas. Nápad za milión, ktorý bohužiaľ Netflix tak trochu premrhal. Pri pozeraní tohoto sci-fi kriminálneho bordelu som si spomenul na film Bright z roku 2017, taktiež z produkcie Netflixu. Áno, som pravdepodobne jediný človek, ktorý túto fantasy kriminálku za posledné 3 roky spomenul. Na Bright sa úplne zabudlo, avšak má s Project Power veľa spoločného.

Okrem faktu, že sa aj na Project Power do jedného mesiaca zabudne, majú tieto filmy spoločný subžáner. Pri oboch si pripomenieme klasické „buddy cop“ akčné kriminálky z 90. rokov. Filmy, v ktorých dvojica policajtov rieši zamotaný prípad vo večerných uliciach veľkomesta. Project Power a Bright si zobrali estetiku tohoto subžánru a prepojili ju v prípade Project Power so superhrdinami, v prípade Bright s klasickými fantasy motívmi.

Avšak zatiaľ čo sa Bright zameriaval len na policajné duo a vo svojej jednoduchosti celkom fungoval, Project Power si vybral komplikovanejší spôsob rozprávania. Vo filme sledujeme tri dejové línie, ktoré sa po čase navzájom prelínajú. Tieto dejové línie nie sú dobre vyvážené, pri každej z nich divák zabúda na tie ostatné. Navyše sa nedá ani presne určiť, kto je tu hlavná postava.

Project Power

Priemerné spracovanie

Nápad je fajn, avšak scény, v ktorých ľudia dostávajú superschopnosti, sú väčšinou prehnané a bijú sa s tvorcami zvolenou atmosférou drsnej kriminálky. Film sa jednoducho v týchto momentoch občas mení na niečo, čo skôr pripomína počítačovú hru. Postavy sú extrémne plytké a jednorozmerné. Herci často pôsobia, akoby film nebrali vážne.

Záporáci sú na smiech a vyzerajú, ako keby ich tvorcovia vystrihli z nejakého béčkového braku 80. rokov. Je to škoda, lebo postavy sú obsadené dobre. Aj keď mám podozrenie, že herci povedali účasti vo filme áno po tom, ako počuli základný nápad a neprečítali si celý scenár. Pretože práve scenár a veľmi priemerná réžia sú najväčším problémom Project Power. Celé to vyzerá ako televízny film.

Avšak tempo filmu stále šľape, akčných scén je dostatok a herci sú charizmatickí, takže nudiť by ste sa nemali. Je to ale škoda, lebo to mohlo byť niečo oveľa lepšie. Tento nápad by skôr pristál televíznemu seriálu. Avšak v prípade, že bude Project Power úspešný, môže poslúžiť ako dlhší pilotný diel. Či sa prípadného pokračovania alebo seriálu dočkáme, je pri pohľade na prijatie divákov a kritikov veľmi otázne.

Project Power

Project Power RECENZIA – Zhrnutie

Project Power je pomerne zábavnou sci-fi kriminálkou, na ktorú po pár týždňoch zabudnete. Film predáva najmä svoj výborný nápad, ktorý je divácky veľmi atraktívny. Pridajme k tomu ešte Jamieho Foxxa a Josepha Gordona-Levitta a máme na svete jasný hit. Najväčším problémom teda ostáva, že niekto v Netflixe povedal – „Čo keby sme to dali režírovať tvorcom Paranormal Activity 4?“. 5,5/10.