1 600 000 km na batériu? Tesla prichádza s revolúciou elektromobilov

Nenechajte si ujsť

Andrej Cvik
Andrej Cvik
Mám 23 rokov a moje 4 najobľúbenejšie veci na svete sú káva a moje dve mačky. A tá štvrtá je tajná.

Žeby spaľovacím motorom finálne odzvonilo? Automobilka Elona Muska je už nejaký čas lídrom na trhu, čo sa elektromobilov týka. Tieto autá, ktoré spájajú ekológiu s tými najmodernejšími technológiami, sú čoraz dostupnejšie aj širokej verejnosti. A práve to je kľúč k budúcnosti autonómnych vozidiel na čistú energiu, o ktorých snívame. Teraz Tesla prichádza s novou batériou, ktorá nás k nej posúva o krôčik bližšie.

tesla elon musk
Zdroj: channel4.com

Tesla prichádza s novou batériou

Len nedávno sa konala konferencia Tesla Autonomy Event. Na nej sa šéf automobilky Elon Musk rozrozprával o mobilnej budúcnosti, ktorá bude plná tzv. „robotaxis“ – autonómnych taxíkov bez šoféra.

Musk je nielen vizionár, vynálezca a vedec, ale aj skúsený biznismen. Netrvalo teda dlho, kým začal rozprávať o ekonomike robotaxis. Prezradil vtedy, že podľa neho je kľúčom k počítačovo riadenej sieti autonómnych taxíkov ekonomická infraštruktúra, ktorá zaistí, že ich životnosť bude dlhá a opravy lacné:

„Súčasne fungujúce autá sú nadizajnované na milión míľ (1,6 milióna km) jazdenia. Model je postavený, otestovaný a schválený na milión míľ fungovania.“

V skutočnosti to však neznamená, že tých milión míľ vydržia. Napríklad aj taký Model 3 je certifikovaný na túto vzdialenosť, no dlho predtým budú musieť byť vymenené batérie, ktoré vydržia 300 000500 000 míľ.

Teraz však šéf Tesly prichádza s novinkou. Automobilka totižto vyvíja batériu, ktorá sa vyrovná životnosti samotného auta; t.j. tieto elektrické články dokážu auto poháňať „vyše 1,6 milióna kilometrov.“

Zdroj: edition.cnn.com

Jeff Dahn, výskumník z R&D (research and development – výskum a vývoj) oddelenia, odhaľuje niečo málo o tejto novinke. Ako píše portál electrek, Tesla už tri roky testuje niektoré z typov li-ion batérií. Opakovane ich nabíjajú aj vybíjajú pri teplotách až 55°C, skúšajú, ako dlho energiu dokážu udržať a tak pod.

„Vyhodnotili sme, že články tohto druhu budú môcť napájať elektromobil po dobu vyše 1,6 milióna kilometrov (1 milión míľ), pričom zapojené do elektrickej siete vydržia aspoň dve dekády,“ povedal Dahn.

Vo vysokých teplotách batérie zvládli 4 000 cyklov (1 cyklus = nabitie a vybitie). S aktívnym systémom chladenia prekonali 6 000 cyklov.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ

Zdroj: electrek.com

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -