To najlepšie, čo sme dostali za posledné roky zo Star Wars? | The Mandalorian 2. séria RECENZIA

The Mandalorian 2. séria RECENZIA

The Mandalorian 2. séria RECENZIA – Po skončení prvých ôsmych kapitol seriálu ste si možno povedali, či môže prísť niečo lepšie. Ale pritom sme stále vedeli, že práve toto je ďalších osem dielov, na ktoré netrpezlivo čakáme. Din Djarin zistil, čo má robiť s Dieťaťom, že musí vyhľadať ryrierov Jedi, ale nevedie k nim ľahká cesta. Najprv musí nájsť ďalších zo svojho druhu.

A tu práve začne The Mandalorian každým dielom gradovať. Keď si poviete, že už nemôže prísť nič lepšie, tak vám tvorcovia len s potmehúdskym úsmevom povedia „len sleduj“. Ale pekne poporiadku. Mando sa púšťa s Baby Yodom do hľadania ďalšieho zo svojich ľudí.

druhá séria The Mandalorian trailer
Zdroj: pinterest.co.uk

Vesmírny šerif, ďalší Mandaloriani, návraty postáv

Prvých pár častí je tvorených štýlom – stretnem niekoho, kto niečo vie alebo ma vie posunúť. On však niečo potrebuje, splním pre neho úlohu a na oplátku dostanem svoje. Side questy ako vyšité, ale vy si to aj napriek tomu náramne užívate. Timothy Olyphant ako vesmírny kovboj? Obrovské pavúky, ktoré mali byť použité v pôvodnej trilógii? Neustále rozkošný Baby Yoda bez ohľadu na to, či pojedá pavúčie vajíčka alebo (vesmírne) makrónky? To ešte len začíname.

Do prvého ošiaľu sa dostávame, keď pri jednej neľakej úlohe (It’s a trap!) prichádzajú Djarinovi na pomoc ďalší traja Mandaloriani. Odvtedy krivka raketovo stúpa a my vidíme staré tváre, s ktorými sa opäť spojíme (kto nechcel vidieť znovu postavu Billa Burra podľa mňa klame). Sú tu postavy, ktoré predtým vystupovali v Star Wars univerze, nie však ešte v tomto seriáli.

mandaloriani
Zdroj: multiversitycomics.com

Postavy tak dobré, že dostanú vlastné príbehy

Samozrejme iste viete, že je to Ahsoka Tano, prvý Jedi, s ktorým prišla postava Pedra Pascala do kontaktu. A to hneď vo veľkom štýle. Spoločne nám ukážu, čo je to akcia a vidíme, že Rosario Dawson bola veľmi vhodnou voľbou pre túto rolu. Nečudo, že dostane aj vlastný seriál. Prezrádza nám aj pravé meno Baby Yodu, pri ktorom bude akceptovať aj samotného Mandaloriana, ale… dieťa nie je Grogu, je to stále Baby Yoda.

Iným prípadom je Boba Fett, ktorého sme v tom univerze videli prvý raz od Návratu Jediho. A bol to skutočne veľkolepý návrat. Tomu sme sa ale vo veľkej miere venovali v samostatnom článku, ktorý s tým súvisí. Všetky postavy (vrátane dvoch Mandalorianiek, Cary Dune a Fennec Shard) teda spolu putujú k absolútne úžasnému finále, ktoré muselo zdvihnúť zo sedačky s nadšenými zvreskutiami nejedeného Star Wars fanúšika. A ak vás nechytilo za srdce, tak ho musíte mať z kameňa.

mandaorian boba fett
Zdroj: radiotimes.co.uk

Jon Favreau skvele prebudoval ďalší vesmír

Veru, takto to dopadne, keď si niečo zoberie do rúk Jon Favreau. Opravuje a vynikajúco buduje ďalší vesmír. Samozrejme na to ale nebol odkázaný sám, pretože čo epizóda, to výborný režisér. Peyton Reed, Bryce Dallas Howard, Carl Weathers (ktorý v seriáli aj hrá Greef Carga), Dave Filoni či Robert Rodriguez. Naozaj ohlušujúca partia, pri ktorej si môžete byť istí skvelým výsledkom.

Každý priniesol do epizódy niečo vlastné a tak vidíme drámu, humor, napätie, akciu, výborné dialógy či absolútne nečakané momenty. Stopáž dielov je nekonzistentná, pričom sa pohybuje približne v rozmedzí 30-50 minút. Toto by vám absolútne nevadilo, len si poviete, prečo to muselo byť niekedy tak hrozne krátke. Ale jasné, museli nás poriadne navnadiť na to, čo príde.

mandalorian-chapter15
Zdroj: slashfilm.com

Pozrite si ho na väčšej obrazovke, aby plne zaútočil na vaše zmysly

Po obrazovej a zvukovej stránke absolútne tiež nie je čo vytknúť. Chceme súboje s Tie Fightermi (a nikdy by ste neverili, že by ste boli radi, ak sa zjavia na obzore) či krížnikmi, máme ich mať (a samozrejme netreba zabúdať ani na ikonické vesmírne lode). Prestrelka blastermi? Máme. Absolútne kreatívne Jedi triky a choreografia? Máme. Westernový súboj či naháňanie obrovského červa? Máme. Duel s mečmi na štýl Kueosawu? Máme. Myslím, že obraz je vytvorený, ináč by sme mohli menovať do zajtra.

Zvuk sa nám neukazuje len po stránke soundtracku od talentovaného skladateľa Ludwiga Göranssona. Dostávame aj klasiky, na ktoré sme zvyknutí a musím povedať, že je priam nádherné stále počúvať ten bzučavý zvuk lightsaberov. Ale zase, tvorcovia sa tu s nami pohrávajú a zaútočia aj na naše ušné bubienky. Čakali by ste, že Boba Fett zničí niekoľko lodí sonickým výbuchom? Tu ho máte a je to maximálne uspokojivé!

the mandalorian duel
Zdroj: screenrant.com

Pri vizuálnej stránke sa však určite nedá nespomenúť ani nádhera koncept artov, ktoré uvidíme na konci každej časti. Ak ste nikdy nesedeli pri epizóde po jej skončení, že by ste hltali aj záverečné titulky, tu budete. A možno sa to v niektorých prípadoch aj oplatí. Ale to už by boli spoilery.

The Mandalorian 2. séria RECENZIA – Zhrnutie

Takže výborne vybudovaná atmosféra od začiatku, ktorá stúpa krivkou hore, hore a hore. Budete si priať, aby tu bolo viac ako osem kapitol a finále vás absolútne dostane. Je skutočne ťažké čokoľvek o ňom povedať bez toho, aby som prezradil čo i len jediný detail, a tak musíme zobrať moje slovo na to, že je to viac ako úžasné. Uvidíte tu všetko, čo ste od konca pôvodnej trilógie vidieť chceli.

The Mandalorian 2. séria recenzia
Zdroj: dorksideoftheforce.com

Takže aby som odpovedal na otázku z úvodu – je to to najlepšie, čo sme dostali za posledné roky zo Star Wars? Jednoznačné áno. Tu si dovolím jeden svoj osobný vtip „akýchkoľvek päť minút z The Mandaloriana je lepších ako posledné dva Star Wars filmy“. A to sa mi ten predposledný aj tak páčil, takže… Ak by som mal vybrať najlepší moment, nedokážem to. Nedokázal by som ich vybrať ani najlepších päť (a možno len veľmi s ťažkosťami desať.) A preto tu nemôžem dať iné hodnotenie ako 10/10.