id Software sa vracia s jednou z najakčnejších hier vôbec | Doom Eternal RECENZIA

Nenechajte si ujsť

Leonard Priesol
Leonard Priesol
Ahoj, volám sa Leonard a mám 18 rokov. Som z Galanty. Študujem na strednej odbornej škole polygrafickej v Bratislave. Medzi moje hobby patria hry, filmy a cvičenie.

Doom Eternal RECENZIA

Doom Eternal RECENZIA – Po 15 hodinách sa mi úspešne podarila dohrať hra Doom Eternal. Cítim sa vyčerpaný a potia sa mi dlane. Id Software ma dokázal udržať v napätí počas celej hry. Trúfam si povedať, že Doom Eternal je jednou z najlepších FPS strielačiek vôbec.

Doom Eternal recenzia
Zdroj: Leonard Priesol

Jedna z prvých vecí, ktoré ma nadchli, bola optimalizácia hry. Hra mi bežala na krásnych 120 FPS, a to aj napriek tomu, že som mal nastavené maximálne detaily. Poďakovať sa za to môžme novému enginu ID Tech 7, ktorý bol v Doom Eternal využitý prvýkrát. Hra vyzerá naozaj fantasticky a beží ako po masle. S novým enginom dokázali vývojári do hry pridať oveľa viac detailov a textúr, než kedykoľvek predtým.

Do Eternal pribudla aj možnosť zmeniť si vzhľad postavy či zbraní 

V Doom 2016 ste si mohli v multiplayeri zmeniť vzhľad Doom Slayera a jeho zbraní. Doom Eternal vám ponúkne túto možnosť využiť aj v kampani. Vzhľad môžete zmeniť aj démonom, za ktorých budete hrať v novom Battlemode móde. A tak je na vás, či chcete hrať za klasického Doom Guya, alebo ostanete pri novom Doom Slayerovi.

Doom Eternal recenzia
Zdroj: Leonard Priesol

Mick Gordon ukazuje, ako sa má robiť hudba

Ako všetci dobre vieme, Doom 2016 bol plný nezabudnuteľných hudobných skladieb, ako napríklad BFG Division. V Doom Eternal ale Mick dokázal niečo neuveriteľné. Hudba v Eternal je čistý orgazmus pre uši. Pri zabíjaní démonov sa mi to počúvala skvelo. Už úvodná skladba, ktorá hrá v menu, ma donútila nezapnúť hru asi 5 minút.

Trhaj a zabíjaj pokiaľ to nekončí

„Proti všetkému zlu, čo vie peklo stvoriť… proti všetkému šialenstvu, čo dokáže ľudstvo vyprodukovať… tam za nimi pošleme… len teba.“

Vedel som, že recenzia Doom Eternal musí byť taká dobrá, ako samotná hra. Doom sa na nič nehrá. Je to moderná klasika, ktorá vás donúti stále sa sústrediť na obrazovku. Hra je tak intenzívna, že ak sa na chvíľu prestanete hýbať, ste mŕtvy. Jedine pasáže, kde si dokážete oddýchnuť, sú parkour časti a vo Fortress of Doom. Veľa ľudí preto Doom Eternal odsudzuje.

Mne sa to naopak páči, pretože v hre začínate ako úplný nováčik a postupne sa budujete na majstra zabijaka démonov. Hra nefunguje ako jej prechodca, kde ste zobrali akúkoľvek zbraň a bezhlavo ste išli do boja. V Eternal musíte skutočne rozmýšľať a používať rozum, čo kedy urobiť a akú zbraň použiť.

Okrem kampane sa môžete zabaviť aj v Battlemode. Môžte hrať buď za Doom Slayera a vašou úlohou bude zabiť dvoch démonov, ktorých ovládajú hráči, alebo naopak za démonov a zabiť Doom Slayera. Celkovo je to príjemný mód a určite ho odporúčam vyskúšať.

Zdroj: Leonard Priesol

Nové mechaniky v Eternal

Neustále si musíte všímať koľko máte nábojov, koľko života, či môžete znova použiť granátomet, či môžete použiť blood punch alebo plameňomet. Do hry okrem double jumpu pribudol aj nový dash manéver, ktorým sa rýchlo posuniete do akejkoľvek strany. Tých mechaník je tu naozaj veľa, no tým lepšie sa budete cítiť, keď sa ich všetky naučíte.

Na každého démona platí niečo iné. Vďaka novému enginu môžete démonom odstreliť ich zbrane, a tak sa stanú zraniteľnými a pôjdu na vás zblízka. Arachnotronovi sa dá zničiť jeho guľomet, Mancubusovi jeho zbrane alebo Revenantovi jeho raketomety. Ak sa nezbavíte ich zbraní, bude to pre vás ťažké.

Pribudli nové zbrane do arzenálu

Okrem klasík, ako je super shotgun alebo motorová píla, autori pridali aj zopár nových kúskov. Niektoré zbrane sú doslova prerobené z klasických Doomov, ako napríklad plasma rifle. Miesto gaus cannonu z Doom 2016 sme dostali Ballistu. A ku BFG 9000 pribudla aj nová zbraň hromadného ničenia, Unmaykr, ktorú si postupom času odomknete v príbehu. Ako zbraň sa dá použiť aj meč Cruicible, ktorý bol v traileroch.

Každá zbraň ma svoje dva módy a každý mód funguje na iného démona. Cacodemona omráčite jediným výstrelom granátu z brokovnice. Tento mód pre brokovnicu sa zachoval z Doom 2016. Okrem granátometu pre brokovnicu je tu aj mód, kde sa z vašej brokovnice stane rotačný guľomet. Na super shotgun pribudol meathook. Ide o hák, ktorý vystrelíte do démona, pritiahnete sa ku nemu a pošlete ho späť do pekiel.

Doom Eternal recenzia
Zdroj: Leonard Priesol

Démoni sú v Eternal nemilosrdní ešte viac

A taktiež vysokí ako mrakodrapy. Každý démon je tu nebezpečný a netreba ho podceňovať. Veľakrát sa mi počas hrania stalo, že v boji som najprv zabil tých najväčších a najhorších démonov a nakoniec ma zabil nejaký obyčajný. Okrem prerobených démonov z klasických Doom hier, ako je Arachnotron alebo Pain Elemental, nám autori dali okúsiť aj zopár nových.

Doom Hunter je démon, ktorý vám nedá vydýchnuť. Je veľký, rýchly, pohybuje sa na levitujúcom tanku, používa raketomet a motorovú pílu. A ak sa náhodou budete tešiť, že ste ho zabili po prvom boss fighte, ako ja, hneď v nasledujúcej aréne vás privítajú ďalší dvaja. Ďalším skvostom, s ktorým som mal najväčšie problémy, bol Marauder. Ak ste od Maraudera príliš ďaleko, hádže po vás sekeru. Ak ste príliš blízko, vytiahne brokovnicu.

A čo je najlepšie? Nedá sa ho trafiť, pretože používa štít. Takže do neho len tak nenalejete náboje. Práve tu prichádza ten moment rozmýšľania, pretože z Doomu sa na chvíľu stáva Dark Souls. Ste v dueli s Marauderom. Musíte sa naučiť, kedy Marauder zaútočí a presne vtedy vystreliť. Zo začiatku som s ním mal problém a nevedel som ho zabiť, ale neskôr to už také ťažké nebolo.

Doom Eternal recenzia
Zdroj: Leonard Priesol

Level dizajn a tajomstvá

Hra vyniká aj svojimi tajomstvami za každým rohom. Pribúdajú extra životy a ostávajú vylepšenia brnenia a runy. Mapy sú otvorenejšie než v Doom 2016 a bojujete naraz proti oveľa viac démonom. Výborne prepracovaná je aj 3D mapa, ktorá vám ukazuje celý level. V leveloch sú okrem výziev aj takzvané Slayer Gates, v ktorých vás autori otestujú, čo ste sa doposiaľ naučili a hodia na vás všetko.

V hre budete taktiež liezť po stenách a skákať po tyčiach. K tomuto novému parkour systému sa dajú najlepšie využiť dvojité skoky a spomínaná dash mechanika. Občas tento parkour systém môže byť nežiadúci a nebudete vedieť, kade ďalej. Na druhej strane je to celkom príjemná zmena po vyvraždení stoviek démonov.

Ako Eternal nakoniec hodnotím? 

Doom Eternal recenzia sa mi písala jednoducho. Hra vám ponúka 1520 hodín nepretržitej zábavy, kde sa vystrieľate dosýta. Tak, ako Doom dokázal prekvapiť pred 20 rokmi, tak to dokázal dnes znova.

Každý fanúšik FPS strielačiek si túto hru musí zahrať. Tí, ktorí tvrdia, že Doom je príliš ťažká hra, nech ostanú pri Call of Duty alebo Destiny. Doom tu bude navždy. Napokon si hra u mňa vyslúžila aj napriek niekoľkým vytknutým veciam krásnych 10/10.

Mohlo by sa ti páčiť

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -