Bude sa vašim deťom páčiť Drakulovo nové dobrodružstvo? | Hotel Transylvánia 3 RECENZIA

Vaši malí krpci sa tento týždeň určite majú na čo tešiť, keďže do kín sa opäť dostáva očakávaný animák! Tentokrát to bude pokračovanie úspešnej série Hotel Transylvánia, v ktorom sa hlavné postavy vydajú na Strašidelnú dovolenku. My dnes film nebudeme hodnotiť ako dospelí, ale skúsime vám prezradiť, či sa novinka bude páčiť vašim deťom. Animák sľubuje, že bude zasa vtipný, milý a farebný, no je to naozaj pravda? Oplatí sa vám zobrať deti na Drakulovo nové dobrodružstvo? Nech sa páči, tu je odpoveď!

Zdroj: zastavki.com

Hotel Transylvánia 3 RECENZIA

V najnovšom pokračovaní série Hotel Transylvánia sa Drakula, Mavis, Jonny a zvyšok  partie vydávajú na dovolenkovú plavbu na výletnej lodi. Všetko nasvedčuje tomu, že si od zvyčajných problémov na chvíľu oddýchnu, až do momentu, kedy sa Drakula nezamiluje do šarmantej kapitánky lode, Eriky. Hlava upírskej rodiny však netuší, že jeho nová láska je v skutočnosti potomkom legendárneho lovca upírov…

Séria Hotel Transylvánia sa vyznačuje príbehmi, ktoré vôbec nie sú až tak komplikované či morálne ťažké na pochopenie. Tieto filmy svoj dej využívajú skôr ako štruktúru, iba základ, na ktorom môžu stavať ľubovoľné vtipné scénky. Podmienkou príbehu teda pri Strašidelnej dovolenke nebolo nás napínať, ale jednoducho dostať postavy do zaujímavého prostredia, kde by sa animátori mohli pohrať s vtipnými scénkami. Ostal som tak prekvapený, keď som popri pozeraní zistil, že dej predsa len má morálny smer a jednoznačnú správu. Režisér Genndy Tartakovsky a jeho spoločníci Michael McCullers a Todd Durham teda dokázali skĺbiť dve skvelé veci do zábavného celku.

hotel transylvánia 3 recenzia
Zdroj: hoteltransylvania.wikia.com

Zábava nad zmyslom

Je to teda o tom, že Van Helsingovci chcú zabiť Drakulu už desiatky rokov. Pravnučka jedného z nich teda prišla s plánom všetky monštrá nalákať na loď, kde ich pomocou čarovného artefaktu všetky naraz vyhubí. Zápletka teda nie je vôbec zložitá a vytvára skvelé príležitosti na kreatívne aj otrepané vtipy. Plavba na lodi väčšinu času nie je ničím dôležitá, no vypĺňa takmer celý film.

Aby som to teda zhrnul, Hotel Transylvánia 3: Strašidelná dovolenka je spleť krátkych skečov a dômyselnej animácie, ktoré sú ako celok podtrhnuté jednoduchým príbehom. Práve ten ich drží po kope. Pre dospelého diváka to teda nie je nič extrémne stimulujúce ani nejako emocionálne. O tom to ale samozrejme nie je. Veď vlastne väčšina animákov, ak nepočítam Pixar, sú pre dospelých nudné. Tu ide o to, či sa to bude páčiť vašim deťom, na čo odpovedám veľkým Áno! Situácií, kedy sa animátori pohrali s nereálne elastickými postavami a čarovnou fyzikou, je naozaj mnoho. To z toho robí neprestajnú zábavu.

hotel transylvánia 3 recenzia
Zdroj: pop.inquirer.com

Čo nás znova poteší

Ľahko môžem povedať, že najvýraznejšou pozitívnou stránkou filmu Hotel Transylvánia 3: Strašidelná dovolenka je vizuálna kreativita. Už od takých maličkostí, ako si postava sadne na lehátko a preloží si nohy je cítiť, že tvorcovia si dali prácu aj s tými najmenšími detailami. Predošlé časti série z tohto hľadiska ľahko prekonal, aj keď v iných stránkach zaostáva. Bizarné pohyby monštier a kreatívne skeče neustále bojujú o vašu pozornosť a keď im konečne podľahnete, tak aj zabudnete, aký fádny je ten zvyšok. Predovšetkým teda práve príbehová stránka.

Rovnako nechápavo pôsobili samotné postavy, ktoré sme si pochopiteľne po dvoch filmoch obľúbili. Mali sme pocit, že ich už poznáme, no v novom príbehu sa správajú tak, ako by sme naozaj nečakali. Dá sa teda povedať, že samotné postavy sa stali otrokmi vtipu a vtipných situácií, ktoré tvorcovia uprednostňujú pred nejakými zmysluplnejšími momentmi.

hotel transylvánia 3 recenzia
Zdroj: cartoonbrew.com

Odlákanie pozornosti od problémov

Príbeh nás má presvedčiť o tom, že Drakula sa naozaj zamiluje do kapitánky lode len tým, že sa na ňu pozrie a „cinkne“ to v ňom. Ako nám jedna z postáv vysvetlí neskôr, „cinknutie“ je pre monštrá niečo ako láska na prvý pohľad. Vraj sa to deje len raz za život, no Drakula nás presvedčí o opaku. A práve v tomto zmysle sa uberá aj zvyšok príbehu. Väčšina príbehových momentov ignoruje ustanovené zákony tohto univerza alebo jednoducho zabúda, čo kedysi dávalo zmysel.

Jediné šťastie je to, že Hotel Transylvánia 3: Strašidelná dovolenka je naozaj vtipný animák, ktorý vás ľahko donúti nevnímať isté chyby. Robí to predovšetkým akčnými, hlučnými a farebnými scénkami, ktoré prichádzajú v naozaj rapídnom tempe. Čo sa teda oproti predošlým častiam zlepšilo je práve dôležitý humor, ktorý zaistí, že vaše deti sa určite nudiť nebudú.

hotel transylvánia 3 recenzia
Zdroj: newscult.com

Filmová séria vrcholí treťou časťou, ktorá je zatiaľ najživším, najžiarivejším a najvtipnejším dielom. Strašidelná dovolenka ale občas zabúda, že dobrý príbeh nemá mať len začiatok a koniec, ale aj niečo hmatateľné v strede. Od toho nás však odlákajú zaujímavé skečne a vtipné situácie, ktoré vznikajú na plavbe loďou. Animácia je neuveriteľne kreatívna a samotný výber jedinečných vedľajších postáv nikdy nenudí. Ani slovenský dabing, v ktorom sa predviedol napr. aj Peter Marcin, vôbec nesklamal. Vaše deti by ste na tento animák určite mali zobrať a z toho dôvodu dostáva film Hotel Transylvánia 3: Strašidelná dovolenka hodnotenie 7/10.