Dostane sa vám pod kožu nový dramatický seriál od HBO? | Sharp Objects RECENZIA

HBO posledné roky produkuje kvalitné seriálové snímky. Z ich dielne vychádza taktiež nový dramatický seriál Sharp Objects. Kto ma rád kvalitnú detektívnu drámu si určite príde na svoje. Hlavná postava Camille (Amy Adams) sa vracia do svojho rodného mesta ako novinárka zisťujúca informácie o dvoch vraždách mladých dievčat. Seriál je adaptáciou rovnomennej knihy od autorky Gillian Flynn. Pôvodný príbeh je fantastický. Očarilo nás však televízne prevedenie?

Sharp Objects RECENZIA
Zdroj: hbo.com

Sharp Objects RECENZIA

Už v prvých minútach sa mi seriál podobá na True Detective taktiež od HBO. O réžiu sa postaral uznávaný Jean-Marc Vallée (Big Little Lies). Prostredie ukazuje reálne vzťahy medzi ľuďmi. Zoznamujeme sa s Camille, mladou reportérkou trpiacou duševnými problémami a alkoholizmom. Tieto problémy budú jednoznačne gradovať v nasledujúcich častiach 8-dielneho seriálu.

Jej duševné problémy napovedajú, že hlavný dej sa nebude odohrávať len okolo vyšetrovania vrážd, ale aj jej vlastnej minulosti. Spoznávame jej rodné prostredie a hlavne komplikovaný vzťah s jej matkou Adorou (Patricia Clarkson). Snobské okolie, v ktorom vyrastala, ukazuje smrť jej mladšej sestry. Tá v prvej časti nebola prezradená, ale určite sa máme na čo tešiť.

Sharp Objects RECENZIA
Zdroj: fanpop.com

Aby sme nepozorovali len jednoduchú dejovú linku, do seriálu sú zakomponované vidiny samotnej Camille, ktoré dodávajú celkovej atmosfére psycho efekt. Aby toho nebolo málo, jej videnia sa prelínajú s minulosťou aj s jej súčasným stavom. V tom sa občas divák môže strácať pojem o tom, čo je skutočnosť a čo jej fantázia. V týchto scénach využili ako správny efekt sprevádzajúcu hudbu, ktorá sa dostáva pod kožu každého diváka. Tvorcovia si rozhodne nechali viacero és v rukávoch a navnaďujú na zaujímavý príbeh nie len práve z prebiehajúcej situácie, ale aj z minulosti.

Prvá časť nás zoznámila s hlavnými postavami, a to nám len ťažko napovedá, akým smerom sa seriál bude uberať. Samotný vrah v úvode zatiaľ nedostal dostatočný priestor. Tvorcovia rozhodne chcú pracovať so všetkými postavami. Tento fakt dopomohol k tomu, že sa nejedná o klasicku kriminálku, ale postupný rozvíjajúci sa dej. Nádej vkladám do režiséra a hereckého výberu, ktorý tvorí predpoklady na ďalší kvalitný seriál. Dúfam, že nebude len slabou kópiou obľúbeného True Detective.

seriál sharp objects
Zdroj: twitter.com

V konečnom dôsledku je ťažké povedať, akým smerom sa seriál bude uberať. Hlavné obsadenie, hudba a scénar sa určite postarajú o kvalitnú drámu, ktorú by nemal vynechať žiaden fanúšik obľubujúci iný druh kriminálnych seriálov. Z týchto dôvodov dostáva seriál Sharp Objects hodnotenie 7/10.