Už nebudete vlastniť hry. Herný gigant má pre vás drsný odkaz, nastupuje nový režim

Nenechajte si ujsť

Andrej Cvik
Andrej Cvik
Mám 23 rokov a moje 4 najobľúbenejšie veci na svete sú káva a moje dve mačky. A tá štvrtá je tajná.

Už nikdy nebudete vlastniť hry, sľubuje herný gigant

Rovnako ako pri hudbe, filmoch a seriáloch, aj pri hrách sa pomaly, ale isto presúvame k modelu predplatného. Dnes už len málokto vlastní hudbu – takmer všetci si predplácajú Spotify, Apple Music, YouTube Music a iné služby. Filmy a seriály na DVD diskoch taktiež nakupuje len obmedzená skupina divákov, väčšina si radšej predpláca streamovaciu službu, ako napríklad Netflix, Disney+, VOYO a iné. Teraz prichádza podobná zmena aj do herného sveta, komentoval pre Games Industry Philippe Tremblay, riaditeľ predplatných služieb v Ubisoft.

Je na čase, aby ste prestali vlastniť hry, odkazuje hráčom po celom svete Ubisoft. Herný vývojár a distribútor nedávno oznámil dve nové úrovne predplatného:

  • Ubisoft+ Classics (7,99 € mesačne)
  • Ubisoft+ Premium (17,99 € mesačne)
ubisoft plus
Zdroj: Ubisoft

Nižšia úroveň ponúka hráčom prístup ku desiatkam klasických titulov, ako napríklad rôzne časti herných sérií Far Cry, Assassin’s Creed či Tom Clancy’s. Používatelia na zozname hier nájdu väčšinou staršie, ale v istých prípadoch aj pomerne nové hry. Aktuálne je medzi nimi aj Far Cry 6 (2021) či Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction (2022).

Prémiovejšia a, samozrejme, drahšia úroveň predplatného zasa hráčom ponúka zasa prístup ku väčšine titulov spoločnosti Ubisoft. Aktuálne je ich vyše 100, pričom predplatitelia môžu väčšinu nových hier hrať už od prvého dňa – v niektorých prípadoch dokonca získajú skorý prístup. Všetky hry sú navyše dostupné s DLC-čkami a v prémiových edíciách. Nechýbajú medzi nimi najhorúcejšie novinky ako Assassin’s Creed Mirage či Avatar: Frontiers of Pandora.

Ubisoft+ má solídne základy

Služby samé o sebe vôbec nie sú zlé – v hernom svete sme v minulosti už boli svedkami menej výhodných ponúk. Ľudia sú už navyše na niečo podobné zvyknutí. Predplatné od prevádzkovateľov herných konzol Sony a Microsoft už nejaký čas ponúkajú prístup ku hrám výmenou za mesačné predplatné. A aj keď ponuka Ubisoftu nie je až tak široká ako PlayStation Plus alebo Xbox Game Pass, je dostatočná na to, aby predplatné bolo zaujímavé. Vlnu kontroverzie však spustili vyjadrenia Tremblayho na margo týchto nových služieb.

ubisoft plus katalog
Zdroj: Ubisoft

Šéf predplatného pre spoločnosť v rozhovore vyjadril dlhodobé ciele a stratégiu, ktorá má časom zaručiť, že ľudia už nebudú vlastniť hry, ale len si predplácať podobné služby, ako začal poskytovať Ubisoft:

„Jedna z vecí, ktorej sme boli svedkami je, že hráči sú zvyknutí (podobne ako pri DVD-čkách) vlastniť ich hry. To je konzumentská zmena, ktorá sa musí udiať.“

„Zmena, ktorá sa musí udiať“

Tremblay naznačuje, že je len otázkou času, kedy čakajú hry rovnaký osud ako DVD disky. Toto médium, populárne najmä pri kupovaní filmov a seriálov, celkom nahradili predplatné digitálne služby. Rovnakým smerom sa vydá priemysel aj v prípade herných titulov. Ubisoft sa pritom nebude len nečinne prizerať a čakať, ale bojovať za túto zmenu.

voyo netflix
Unplash / Voyo

Výhody a nevýhody sveta s predplatným za hry

Takéto fungovanie herného priemyslu môže priniesť rôzne výhody aj nevýhody pre obe strany – pre vývojárov / distribútorov, ale aj pre hráčov. Spoločnosti sa pri predplatných vedia spoliehať na stabilný príjem, ak nebude dochádzať ku kolísaniu v počte abonentov. Môžu tak lepšie manažovať svoje financie a rozhodovať, kedy a aké ďalšie hry sprístupnia používateľom.

Z toho plynie aj nevýhoda pre herných gigantov. Aby si zachovali atraktívnu ponuku pre konzumentov, budú musieť svoj katalóg hier neustále obohacovať o nové tituly a zmysluplne ho obmieňať, musia však pritom dávať pozor, aby neodstránili také hry, ktoré budú hráčom chýbať. Ak bude katalóg hier nedostatočný, hráči jednoducho prejdú na konkurenčnú službu iného vydavateľa / vývojárskeho štúdia.

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -