Toto je už naozaj na nervy. YouTube zobrazuje nové reklamy

Nenechajte si ujsť

Andrej Cvik
Andrej Cvik
Mám 23 rokov a moje 4 najobľúbenejšie veci na svete sú káva a moje dve mačky. A tá štvrtá je tajná.

Nové reklamy v aplikácii YouTube

Google sa teší, že si pre používateľov prichystal nové reklamy na YouTube. Zobrazovať sa budú aj vtedy, keď žiadne video nepozeráte. Ako je to možné a existuje spôsob, ako sa im vyhnúť? O novom experimente s ďalšími reklamnými pozíciami informoval portál Android Authority.

Už nejaký čas prebieha vojna YouTube so službami na blokovanie reklám – takzvanými Ad Blockermi. Ako sme informovali ešte dávnejšie, spoločnosť sa snažila nájsť spôsoby, ako obmedziť zážitok zo sledovania videí tým používateľom, ktorí sa neoficiálnymi cestami snažia obísť reklamy. Podľa Googlu tým narúšajú celý biznis model, na ktorom je postavený internet.

Funkčnosť a rentabilita YouTube stojí na reklamách, z ktorých sú platení aj tvorcovia. A koniec koncov blokovaním reklám ľudia oberajú spoločnosť o potenciálne tržby. Dáva preto logiku, prečo sa to Googlu nepáči.

Google chce obmedziť blokátory reklám

Jedným z prvých krokov bolo obmedzenie načítania videí pre používateľov s Ad Blockom. Vývojári aplikácii na blokovanie reklám sa však nezľakli novej výzvy a nové obmedzenia YouTube rýchlo obišli. Aj napriek snahe Googlu tak stále existuje celý rad nástrojov, ktoré dokážu naďalej blokovať reklamy. Skúsili teda inú taktiku.

Ako sme informovali v samostatnom článku, súboj s Ad Blockermi posunuli na nový level a začal YouTube obmedzovať svoje služby pre aplikácie tretích strán. Cez appky ako AdGuard pre smartfóny už ďalej nebude možné sledovať YouTube bez reklám, pretože vývojári tým podľa majiteľov video platformy „porušili podmienky používania“ pre API pripojenie.

Pridávajú aj nové reklamy

To však nie je všetko. Okrem obmedzovania možností na blokovanie reklám YouTube postupne pridáva ďalšie reklamné formáty a optimalizuje aj ich počet alebo frekvenciu zobrazovania. Napríklad ešte koncom minulého roka predstavili dlhšie nepreskočiteľné reklamy pre televíznu YouTube aplikáciu, ktoré trvajú aj 50 sekúnd. Na televízoroch taktiež pridali reklamy aj do krátkometrážneho formátu videí Shorts.

Sú to práve smart televízory, ktoré teraz od Googlu dostanú úplne nový reklamný formát. V poslednej dobe spoločnosť testovala reklamy, ktoré sa budú zobrazovať počas toho, ako si na TV v aplikácii YouTube pozastavíte video.

youtube nacitavanie videa
Zdroj: YouTube / Erick NZITONDA

Spoločnosť si nový reklamný formát chváli, na poslednom stretnutí pre investorov Philipp Shindler z Google povedal, že „zaznamenali pozitívne výsledky.“

Tieto reklamy označujú za „non-interruptive,“ teda neprerušujúce. Funguje to tak, že keď zastavíte video, okno sa zmenší a vedľa neho sa začne zobrazovať reklama. Ta následne zmizne, keď video opäť spustíte. Jediný spôsob ako ju nezobrazovať je teda video nezastaviť.

Ďalšie detaily ohľadom tohto reklamného formátu zatiaľ nemáme. Očakáva sa však, že po pozitívnych výsledkoch s pilotným testovaním YouTube v najbližšej dobe pristúpi na zobrazovanie aj pre verejnosť. Ako prvé tieto nové reklamy dorazia na smart televízory. Zatiaľ nie je jasné, či ich plánujú v budúcnosti zaviesť aj na počítače alebo mobilné aplikácie.

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -