Vydesil nás návrat do univerza V zajatí démonov? | Annabelle 3: Návrat RECENZIA

Predstavte si, že by Marvel Cinematic Universe vymenil superhrdinov za duchov. Teda… predstavovať si to nemusíte. Na podobnej vlne si totižto ide séria V zajatí démonov. Počínajúc premiérou novinky, o ktorej sa dnes porozprávame, sa toto hororové univerzum skladá už zo 7 filmov. Na pláne sú aj mnohé ďalšie projekty. Naša dnešná Annabelle 3: Návrat RECENZIA vám pritom odhalí, či už táto séria nie je po šiestich rokoch nudná a v čom je novinka tak veľmi rozdielna.

Annabelle 3: Návrat RECENZIA
Zdroj: youtube.com

Annabelle 3: Návrat RECENZIA

Ed a Lorraine Warrenovci kedysi bezpečne uložili démonmi posadnutú bábiku za posvätené sklo. Umiestnili ju medzi ostatné artefakty zla, ktorými prúdia nebezpečné sily. Celý úkryt, vrátane bábiky však požehnal kňaz, vďaka čomu sú temné sily držané na uzde. Kto by však tušil, že Annabelle sa podarí prebudiť zlých duchov v blízkosti a svet zažije ďalší desivý útok démonov…

Oficiálny popis príbehu neznie nijak špeciálne ani špecificky. Aby som vám teda film trochu priblížil, poviem vám zopár menších detailov, ktoré vám ale neskazia zážitok zo sledovania.

Tak za prvé, Warrenovci nie sú hlavnými postavami, respektíve nie tí Warrenovci, na ktorých sme zvyknutí. Príbeh je miesto nich zameraný na ich dcéru Judy. Za druhé, dej nijak extra nenadväzuje na ostatné filmy a pôsobí skôr ako jednohubka v rámci univerza V zajatí démonov. No a za tretie, drvivú väčšinu zo 106 minút trávime v dome Warrenovcov.

v zajatí démonov
Zdroj: hollywoodbookclub.com

Démoni až na druhom mieste

Prečo považujem za podstatné to, že veľká časť príbehu sa odohráva v dome Warrenovcov? Nuž, keď sa akýkoľvek film odohráva prevažne na jednom mieste, znamená to, že sa nemôže až tak spoliehať na vizuálne scenérie a zaujímavosť prostredia. Zaujať totiž musí inak.

Filmu Annabelle 3: Návrat sa zaujať podarilo štyrmi postavami. Prvou je Judy Warrenová (Mckenna Grace), ďalej tu máme jej opatrovníčku Mary Ellen (Madison Iseman), ich nepravdepodobnú kamarátku Danielu Rios (Katie Sarife) a v neposlednej rade Boba Palmeriho (Michael Cimino). Tieto charaktery sú unikátne. Sú príjemné. Ich správanie nie je vyjadrené typickou hororovou hlúposťou. A práve vďaka nim novinka funguje.

Annabelle 3: Návrat RECENZIA
Zdroj: bloody-disgusting.com

Konečne niečo fresh

Priznávam sa, že nie som veľký fanúšik hororového univerza V zajatí démonov. Teda nie poslednou dobou. Podobne ako ostatní, aj mňa začali nové filmy nudiť, pretože boli stále o tom istom, pričom kvalita nestúpala, ale stabilne klesala. Annabelle 2 či Mníška boli prinajlepšom priemerné horory. Práve Annabelle 3 však značí doslovný „návrat“ ku lepšie napísaným a prevedeným strašidelným príbehom.

Zo všetkých filmov v tomto univerze je síce najskromnejšia, no to ani zďaleka nie je nevýhoda. Ako som totiž vyššie naznačil, znamená to, že dej sa viac zameriaval na postavy. Ich prepletené kamarátstva a dokonca charakterový vývoj sú veci, ktoré v hororoch väčšinou nemajú miesto, keďže hlavnou podstatou býva ono posadnuté „bu bu bu.“ Annabelle 3: Návrat je však o niečom inom.

Zdroj: wallpaperscraft.com

Najmenej pravdepodobná kombinácia

Ono to ani nie je o tom, že nová Annabelle je nejak extrémne dobre natočená, pretože z technickej stránky na nej nič nevyčnieva. Dlhoročnému fanúšikovi hororov sa však bude páčiť už len preto, že je iná. Atmosféra je veľmi rozdielna oproti predchádzajúcim filmom, pričom režisér/scenárista Gary Dauberman do nej dokázal zapracovať humor.

Áno, humor v horore. No a výsledok? Ten je len nadšenou otázkou toho, prečo to sakra neskúsili skôr! Striedanie pokojných chvíľ s chvíľami humoru je príjemné. Samozrejme, veľkou nevýhodou je strata celkovej strašidelnej atmosféry, no tou tento typ hororov nikdy extrémne neoplýval. A práve preto sa na novú Annabelle pozerá tak veľmi dobre.

mckenna grace annabelle v zajati demonov
Zdroj: screenfish.net

Dve „Hčka“

Herci a horor. Poďme teda postupne. Zahrať strach nie je ani zďaleka tak ľahké, ako sa niekomu môže zdať. Obzvlášť, ak je to, čoho sa má herec báť, vytvorené až počítačom v postprodukcii. Popri tom tvorcovia mladým hercom zavarili do príbehu aj rôzne iné emócie, obzvlášť smútok. A tiež humor. Všetko to ale zvládli naozaj skvelo, pričom vyzdvihnúť treba hlavne malú Mckennu Grace, ktorá mala v čase nakrúcania len 12 rokov.

A čo ten horor, ktorého sa herci mali báť? Tu je to všelijaké. Je jasné, že na tvorbe filmu Annabelle 3: Návrat sa podieľalo mnoho kreatívnych ľudí, ktorí mali úžasné a unikátne nápady. V konečnom dôsledku ich však bolo až priveľa, pričom žiadny z nich nebol dostatočne rozvinutý, pretože musel zvýšiť čas aj na ostatné veci, kvôli čomu pôsobí finále s duchmi a démonmi príliš zdĺhavo.

annabelle 3: návrat
Zdroj: pixel4k.com

Zhrnutie – Annabelle 3: Návrat RECENZIA

Najnovší prírastok do rodiny filmov z univerza V zajatí démonov je taktiež najčerstvejší štýlom. Od ostatných sa líši širším rozvíjaním postáv, prítomnosťou inteligentného humoru a skromnosťou.

Najslabšou stránkou je natiahnuté finále, ktoré zapríčinilo príliš veľké množstvo dobrých nápadov na posadnuté predmety. Herci však s príbehom nemali ani najmenší problém, obzvlášť malá hviezda, ktorá zvládla ukázať široké spektrum emócií. Z týchto dôvodov si Annabelle 3: Návrat zaslúži hodnotenie 7,5/10.