Čistá zábava | Dead Island 2 RECENZIA

Dead Island 2 RECENZIA – Tak takáto svieža hra tu už dlho nebola! Napravovanie čeľustí, krájanie končatín či lámanie kostí nebolo nikdy tak zábavné. Vývojári žiaľ venovali toľko času precíznemu systému ničenia ľudského tela, až popritom tak trošku zabudli na to, čo to znamená mať kvalitnejší scenár.

Dead Island 2 Recenzia
Zdroj: Dominik Slavkovský / REWIND.sk

Dead Island 2 RECENZIA

Recenzovaná verzia: PlayStation 5

Je to hra o mŕtvom ostrove a pritom sa na žiadnom mŕtvom ostrove nenachádzate. Nachádzate sa však vo veľmi atraktívnom vyobrazení Los Angeles, ktoré má v hre prezývku Hell-A. No a je tiež veľmi sympatické, že miesto otvoreného sveta rozdelili vývojári hru na desať menších častí, ktoré sú navyše spracované do posledného detailu. Čaká vás Beverly Hills, Hollywood Street, Venice Beach či Santa Monica Pier. Kto ste boli v LA, budete prekvapení, ako verne hra jednotlivé lokácie spracováva.

A čím je tento svet naplnený? Miliónmi zombíkov, ktorých budete dookola kosiť. Tichší moment azda v tejto hre ani neexistuje. Je ich dostatočná variabilita aj z hľadiska dizajnu, a to nielen kostýmového, ale aj mechanického. Postupne v hre narazíte na rôzne typy zombíkov a tiež ich rôzne výzory. Napriek tomu, že som si nikdy nepovedal niečo v štýle, „toho som už videl predsa tam, kúsok odtiaľto,“ sám som si pred hraním položil jednu otázku.

Dead Island 2 Recenzia
Zdroj: Dominik Slavkovský / REWIND.sk

Radšej kos a zbytočne sa nepýtaj

Nezačne to byť časom nuda? Nezačne. Keď už dlho kosíte zombíkov s rovnakými zbraňami, prídu vylepšenia elementárneho typu ako oheň, elektrina či chemikálie, spoločne s vylepšeniami na väčšiu silu, rýchlosť či odpálenie hlavy (presne tak, je tam aj niečo také). No a keď začne omŕzať aj to, prídu strelné zbrane, ktoré sa prekvapivo dobre ovládajú a tiež ich je možné vylepšovať. No a čo potom? Keď náhodou omrzia aj samopaly či brokovnice? Potom prídu špeciálne útoky vašej postavy, ktoré opäť hrateľnosť výrazne pozmenia. A potom? Potom je už koniec hry, dumbass.

Dead Island 2 Recenzia
Zdroj: Dominik Slavkovský / REWIND.sk

Kosiť môžete za jednu zo šiestich postáv. A teraz pozor! Každá má vlastný dabing a každá vlastné schopnosti. Presne tak! Počujem znovuhrateľnosť? Presne tak! Výber bol celkom náročný, každá je svojím spôsobom iná. V hre však zistíte, že to tak podstatné zas nie je. Áno, ja som kosil primárne s katanami, boxermi či sekáčikmi, lebo som mohol postupne máchať zbraňou rýchlejšie a rýchlejšie, no aj keď som vytiahol golfovú palicu, hlavy lietali rovnako dobre, ako keby som za svojho Jackoba (meno mojej postavy) ani nehral.

Dead Island 2 Recenzia
Zdroj: Dominik Slavkovský / REWIND.sk

K problémom…

Problémom číslo jedna je nedotiahnutý kartový systém. Karty sú schopnosti, ktoré si v niekoľkých kategóriách môžete postupne obmieňať tak, aby ste si vytvorili ultimátne kombo. Karty dostávate hraním, kosením alebo ich nájdete niekde schované v tom bombastickom svete, o ktorom som písal vyššie (takže áno, každá mapka má aj čiastočne hlbší zmysel, než len kosiť). Tieto karty však upravia hrateľnosť len mierne a nie je úplne nutné s nimi výraznejšie pracovať. Hru vám ale pri správnej kombinácii rozhodne uľahčia. Ja som napríklad využil kartu, ktorá mi za každú odseknutú končatinu poskytla kúsok života. Tá sa vyplatila!

Dead Island 2 Recenzia
Zdroj: Dominik Slavkovský / REWIND.sk

Problém numero dos. Príbeh alá odtučnené mlieko, kde sa skutočne nie je možné chytiť ničoho aspoň trošku zaujímavejšieho. Proste iba bare bones – na kosť stručné rozprávanie. A pritom sa hra začala s celkom fajn premisou – viac nepoviem, lebo by som vás aj o to málo obral. Ešte väčšou škodou sú však zaujímavé scénky a.k.a. grotesky, z ktorých žiaľ funguje len máloktorá. Miestami pripomínajú situačnosť takého Pulp Fiction, avšak s tak desaťkrát horším scenárom a postavami, ktoré si vývojári určite splietli za zombies. Emočne takí prázdni, že by som tiež niektorých z nich najradšej len skosil. Na druhú stranu, po grafickej stránke sa mi páčili.

Dead Island 2 Recenzia
Zdroj: Dominik Slavkovský / REWIND.sk

Zbrane a zbrane

Problém number three sú vedľajšie úlohy. Je ich viac ako tých hlavných. Žiaľ ide len o jednoduché prosby od nezaujímavých postáv typu choď tam a prines mi toto alebo choď tam a zachráň toho a toho. Výsledkom je odmena od… no veď práve, v sekunde zabudnete, s kým ste to rozprávali. Dobrou správou je, že tu opäť kosíte zombíkov a to je ako vždy veľká zábava. Vedľajšie úlohy vám navyše poskytnú viac času na to, aby ste podrobnejšie preskúmali také Beverly Hills, kde je množstvo ukrytých vecí a tajných zbraní. No vlastne tie zbrane, ja som ich mal na konci hry toľko, že som už pomaly ani nevedel čo s nimi. Proste vypnite, neriešte a koste.

Dead Island 2 RECENZIA – Zhrnutie

Dead Island 2 je výborná hra, napriek trom spomínaným problémom. Výborná je preto, že hlavná mechanika hry je vybrúsená ako diamant a robíte ju v prostredí, ktoré vyzerá proste skvelo. Titul spustíte na starých, na nových konzolách, na PC bez problémov, čo je tiež dnes skôr výnimočný úkaz ako samozrejmosť (v prípade starších konzol sa pripravte na dlhšie načítanie). Je to jednoducho zábava. Taká tá, ktorá má aj zmysel a pri ktorej nemáte pocit, že miesto hry ste opäť v práci. Za mňa osem z desiatich, easy.

P.S.: Hra obsahuje aj české titulky.