Prináša Disney kvalitnú rozprávku alebo nudnú nostalgiu? | Aladin RECENZIA

Trend prerábok starých klasík pokračuje… Štúdio Disney má v arzenáli množstvo úspešných a milovaných animákov a rozprávok, ktoré však patria starším generáciám. Áno, aj dnešné deti si môžu pozrieť na DVD filmy ako Leví kráľ, Kráska a zviera, Snehulienka a sedem trpaslíkov atď., Disney však má omnoho geniálnejší plán, ktorý im zatiaľ vychádza.

Štúdio sa v roku 2017 presvedčilo o úspechu tejto taktiky, keď do hranej podoby prerobili animovanú rozprávku Kráska a zviera. Vyše miliarda v kase, kladné ohlasy od starších ľudí nielen vďaka nostalgii a noví mladí fanúšikovia. Teraz pokračujú remakeom ďalšej obľúbenej klasiky, ktorou je ikonický Aladin. Ako sa im prevedenie tohto príbehu do hranej podoby podarilo a budú s ním ako starí, tak aj mladí diváci spokojní? Poďme to spolu zistiť!

aladin recenzia
Zdroj: disney.co.uk

Aladin RECENZIA

Aladin recenzia? Myslel som si, že na tento film sa bude pozerať nepríjemne. Keby som si mal vybrať spomedzi všetkých Disney rozprávok a povedať, ktorú mám najradšej, asi by som si vybral originálneho Aladina z roku 1992. Naposledy som ho síce videl možno pred takmer 10 rokmi, no vyrastal som na ňom a ako dieťa som ho videl nespočetne veľakrát.

Práve preto som bol myšlienkou tohto filmu, priznám sa, mierne zhrozený. Samozrejme, mohlo mi to byť jedno, keďže originál som nevidel už naozaj dlho, no zvykneme hovoriť, že prerábky starých klasík nám danú klasiku často „zničia.“ Či to je naozaj možné alebo nie, to je už téma na inokedy. S radosťou vám však potvrdím, že sa tak nestalo. Nový Aladin naozaj príjemne prekvapil a je remakeom, aký si pôvodný animák zaslúžil.

aladin recenzia mena massoud
Zdroj: wall.alphacoders.com

Čo sa filmu podarilo?

Hraný Aladin má ďaleko od dokonalosti, no je naozaj skvelou zábavou. Je to naozaj remake ako sa patrí. V poslednej dobe sme si zvykli, že keď štúdio prerába do novej podoby nejaký starý film, väčšinou ho čo najviac mení, aby im ľudia nemohli povedať, že je to zasa to isté. Veľakrát to ale nie je potrebné. Keď niečo zjavne funguje a diváci to milujú, načo to zbytočne meniť?

Presne to si pri vývoji filmu musel povedať režisér Guy Ritchie, keďže novinka sa od animovanej rozprávky spred 27 rokov líši minimálne. S výnimkou pridania zopár scén a upravenia konca ide prakticky o identický príbeh. Rovnaké sú dokonca úžasne adaptované hudobné čísla, mnoho z dialógov či vtipných momentov a vizuálnych efektov. Ide teda o naozaj verný remake.

aladin recenzia naomi scott
Zdroj: hdwallpapers.in

S nostalgiou aj bez nej

Ako som už spomínal vyššie, sám som veľkým fanúšikom tohto príbehu. Určite si teda môže niekto myslieť, že sa na novinku od Disney pozerám len cez takzvané nostalgické okuliare. A áno, priznávam, že to na mňa efekt malo. Počuť a vidieť v kine fantastické muzikálové čísla, ktoré som ako dieťa poznal naspamäť – to je jednoducho úžasný zážitok. Garantujem vám, že pokiaľ ste na starom Aladinovi tiež vyrastali, pri novinke budete mať husiu kožu z príjemnej nostalgie.

Ako sa však film zapáči deťom? Nuž, odpoveď na túto otázku je jednoduchá, keďže na slávnostnej premiére ich bolo mnoho. Celý čas sa zabávali a chichotali, pričom v kine bola všeobecne rozprávková atmosféra. A práve to by som považoval za najväčší úspech.

aladin recenzia will smith
Zdroj: wallpapersite.com

Nemilé zmeny

Nie je však všetko tak magické, ako to byť mohlo. Nový Aladin totižto vo veľa dôležitých veciach jemne netrafil. Asi najpodstatnejšou chybou filmu je hraný Jafar, ktorého stvárnil Marwan Kenzari. Nikto nevraví, že Kenzari je zlý herec, no aj podľa ostatných reakcií vidno, že celý svet sa zhodne, že táto úloha mu nesadla. Problémov bolo viacero, no všetko spočíva v tom, že nebol dostatočne desivý. A čo je to za rozprávku, ak nemá poriadne strašidelného zloducha?

Ďalším krokom vedľa bol titulný Aladin (Mena Massoud). Herec bol pre zmenu v tejto úlohe skvelý, no problém sa týka skôr kreatívnych rozhodnutí, ktoré z neho spravili necharizmatického chlapca. Ako dokázal pôvodný animák, silný a sebavedomý hrdina je dôležitou súčasťou každej rozprávky. Na druhú stranu, dalo to tejto postave priestor na rast. Film teda nabral o niečo menej rozprávkový, no zato viac realistický podtón – čo finálnemu zážitku neprospelo.

jafar disney rozprávka
Zdroj: hdqwalls.com

Ďalšou na zozname je Naomi Scott, ktorá perfektne zvládla úlohu princeznej Jazmíny. Tej naozaj nemám čo vytknúť, pričom pochvalu si zaslúži aj jej služobná Dalia (Nasim Pedrad). No a nakoniec je tu samotný Džin, ktorého kontroverzne stvárnil Will Smith. Ľudia boli po prvej ukážke na film zhrození tým, ako v roli vyzerá, no poviem len jedno: zvládol to skvelo.