Pôvodnému seriálu nesiaha ani po členky. Nový príbeh zo sveta Money Heist od Netflixu je brutálnym sklamaním

Seriálový svet Money Heist je späť. V pôvodnom znení La casa de papel (v preklade Papierový dom), Money Heist je globálny hit zo španielska, ktorý prišiel na streamovaciu službu Netflix ešte v roku 2017. Od svojho vydania zaznamenal obrovský boom a narastajúcu popularitu, pričom jeho záverečnú epizódu v decembri 2021 už sledovalo 190 miliónov ľudí. Teraz sa svet Money Heist vracia, na Netflixe už je od 29. decembra dostupný seriál Berlin. Podľa prvých reakcií však ide o totálnu stratu času.

Jedným z členov lúpežníckej skupiny v Money Heist bol Andrés de Fonollosa, s krycím menom Berlin. Práve na neho sa sústredí aj dej prequelu, v ktorom si rolu zopakuje skvelý herec Pedro Alonso.

Príbehom sa mierne vrátime v čase, keď Berlin dáva dokopy vlastnú skupinu zlodejov. Budú ju tvoriť Michelle Jenner ako KeilaBegoña Vargas ako CameronJulio Peña ako RoiTristán Ulloa ako Damián a Joel Sánchez ako Bruce. Majú vyhliadnutý najväčší aukčný dom v Paríži, kde sa v tom čase nachádzajú šperky z celého sveta v hodnote 44 miliónov eur. A tvorcovia nám opäť sľubovali napínavosť, neohrané deje a v neposlednom rade aj humor.

Netflix svojim používateľom sprístupnil celkom 8 epizód 1. série seriálu Berlin:

1. The Energy of Love
  2. Anchor and Lobo
  3. Full House of Embryos
  4. An Aquarium on Your Back
  5. After Love
  6. Night of the Lemons
  7. The Last Virgin in the Western World
  8. An Endangered Elephant
netflix serial money heist berlin
Zdroj: Netflix / TMDB

Jediné, čo Berlin ukradne, bude váš čas

Samotné časti majú dĺžku v rozmedzí približne 40 minút až 1 hodinu, pričom najväčší fanúšikovia si ich určite všetky stihnú pozrieť ešte dnes. Žiaľ, niektoré prvé reakcie napovedajú, že to možno bude strata času.

Zahraniční diváci nešetria ostrou kritikou voči novému Netflix seriálu. Recenzent Noel Murray z portálu The Daily Beast píše:

„V porovnaní s pôvodným seriálom, Berlin má nevýrazný príbeh, rozprávaný zhlukom všeobecne vykreslených antihrdinov, ktorí nie sú tak zaujímaví, ako si myslia [tvorcovia].“

Dej nám vykresľuje Berlina, ktorý je vo svojom živle. Jeho dve najobľúbenejšie veci sú obrovské lúpeže a láska, a práve nim sa nový seriál venuje najviac. Žiaľ, „žiadne z ukázaných milostných príbehov nie sú tak vzrušujúce ako tie klasické scény z Money Heist, kedy sa zdá, že postavy sú v zúfalej situácii, no potom nám scenáristi flashbackom ukážu, že na situáciu sa pripravili,“ hovorí Murray. Dopĺňa, že aj keď podobné svetlé momenty nájdeme aj v Berlinovi, sú príliš vzácne.“

Money Heist Berlin trailer
Zdroj: Netflix

Erick Massoto z magazínu Collider sa o Berlinovi vyjadruje vyslovene ako o „strate času.“ Recenzent poukazuje na fakt, že aj keď sa z tejto postavy stal obľúbený prvok v Money Heist, to ešte „neznamená, že je ideálnym protagonistom.“

„Podobne ako Money Heist, Berlin dáva prednosť ‚cool‘ scénam a odhaleniam pred logikou. Neprekvapujúce, Berlin sa taktiež spolieha na výmysly, aby hýbal vpred svojím dejom, čo je jasným ukazovateľom nekvalitného scenára,“ dopĺňa Massoto.

Aktuálne nie je jasné, či Netflix chystá aj 2. sériu Berlina, no po prvých reakciách recenzentov to nevyzerá dobre. Jediné, čo môže seriál zachrániť, budú vysoké čísla sledovanosti. Tie dosť možno nový príbeh dosiahne, keďže spin-off Money Heist má aktuálne všetky predpoklady na to, aby sa stal ďalším hitom. Uvidíme, či diváci dokážu prehliadnuť nekvalitný scenár v prospech epickej lúpeže.